Mest spillede julesange
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-02 19:58

Er der nogen som ved hvilke danske julesange / salmer som er de mest
spillede på radiostationerne.

Hilsen Åge

Fra : Mark Høserich

Dato : 14-12-02 20:53

> Er der nogen som ved hvilke danske julesange / salmer som er de mest
> spillede på radiostationerne.

Sang kan man jo næppe kalde den, men mon ikke det Søren Fu...ing Banjomus

M<a>RK

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-12-02 21:46

Mark Høserich wrote:
> Sang kan man jo næppe kalde den, men mon ikke det Søren Fu...ing Banjomus

Eller også, "Det Jul, det er Cool" med Mc'Einar og det er altså en af de
bedre imho.

Men i realiteten kommer svaret nok an på hvilken radiostation/kanal og
ligegyldig hvad så kommer intet i nærheden af "Last christmas" der vist
forresten indbringer ca. 40 mill kr. i royalties HVERT ÅR!

Mvh

Bruno

Fra : -V-

Dato : 15-12-02 00:02

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Men i realiteten kommer [...] intet i nærheden af "Last christmas" der
vist
> forresten indbringer ca. 40 mill kr. i royalties HVERT ÅR!

Tænk, det har jeg prøvet at regne på, år efter år - og jeg er garanteret
ikke den eneste.

Hvor har du de tal/opgivelser fra? Dem kunne jeg godt tænke mig at se i
originalform.

-V-

Fra : Lars Bernau

Dato : 15-12-02 09:43

In article <atg5av$1kt8$1@news.cybercity.dk>, iddqd@worldonline.dk
says...

> Eller også, "Det Jul, det er Cool" med Mc'Einar og det er altså en af de
> bedre imho.

...Som jeg var i Helsingør og opleve igår. For satan hvor det rykkede!!!!!

Han skal helt klart ses på Rådhuspladsen nytårsaften.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Lars Bernau

Dato : 15-12-02 10:07

> [...]
> ligegyldig hvad så kommer intet i nærheden af "Last christmas" der vist
> forresten indbringer ca. 40 mill kr. i royalties HVERT ÅR!

Nu er Last Christmas jo ikke ligesom en dansk julesang. Med mindre du
tænke på Whigfields udgave, og jeg tror ikke at den genererer noget der
kommer bare tilnærmelsesvis i nærheden af 40 mill kr i royalties.

Fra : Heinz

Dato : 15-12-02 11:01

> Er der nogen som ved hvilke danske julesange / salmer som er de mest
> spillede på radiostationerne.
>
> Hilsen Åge

Af de danske er det Søren Banjomus, som mange danskere hadder.
Men det er klart når den brallede over radiostationerne over 500 gange inden
jul 2001.
Underligt at den ikke er underlagt loven om tortur

Heinz

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-02 13:45

Heinz <tomatoking@thebottle.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:crGcnUPEM-75xWGgXTWcpw@giganews.com...

> [...]
inden
> jul 2001.
> Underligt at den ikke er underlagt loven om tortur
_______

Ja, jeg så indslaget på TV2, men sangen står altså ikke på kodas liste over
de mest spillede julesange i DR radio. Det synes jeg er lidt mystisk, selv
om listen er fra 2000.
Af de danske julesange Søren Banjomus slet ikke med på Top 10.

Hilsen Åge

Se selv her:

http://www.koda.dk/usr/koda/kodaweb.nsf/default?OpenForm&URL=sider/nyhed_pre
ssemeddelelser_top10overdemestespilledejulesange

Fra : Lars Bernau

Dato : 15-12-02 17:51

In article <crGcnUPEM-75xWGgXTWcpw@giganews.com>,
tomatoking@thebottle.com says...

> [...]
> jul 2001.
> Underligt at den ikke er underlagt loven om tortur

Sjovt jeg syntes ikke at nogle af de radioer jeg hører spiller den. Eller
også har jeg hørt at filtere den fra...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-02 18:20

Lars Bernau <dont@mail.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1866d16b6e8b8205989731@news.sunsite.dk...

> Sjovt jeg syntes ikke at nogle af de radioer jeg hører spiller den. Eller
> også har jeg hørt at filtere den fra...

_______

Nu, men nu er det jo heller ikke liiiiiiige en typisk tæppebanker, vel ?,
hehe

Jeg mener nu nok at den er meget spillet på den radio jeg lytter til.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 16-12-02 16:29

In article <atideh$1mv$1@sunsite.dk>, halldorsson@post.tele.dk says...

> [...]
>
> _______
>
> Nu, men nu er det jo heller ikke liiiiiiige en typisk tæppebanker, vel ?,

Nu ved du jo heller ikke hvilke radioer jeg lytter til vel!