?: Maling/bejdsning af fyrtræs vinduer
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 14-12-02 14:55

Hej Alle

Jeg har et spg:

I vores hus har vi fyrtræsvinduer fra Outline, som er Teaktræs-bejdsede. Vi
er ved at lave et værksted, hvor jeg har nogle ubehandlede vinduer, som jeg
skal have sat i. Det er meningen, at de skal fremtræde i samme farve, som
vinduerne fra Outline.

Hvordan går jeg det selv,

Skal det ske, inden vi sætter vinduerne i, eller skal det vente til foråret

Skal vinduerne have en midlertidig behandling, hvis vi skal vente til
foråret.

Da vi fik vinduerne fra Outline, fik vi også noget rep-lak med

1. Teak-grunder 650
2. Teak T 601

Er der nogen, som kender noget til dette?

Hilsen Michael

Fra : Jynis

Dato : 15-12-02 09:17

"Michael Svarre Hansen" <svarre-hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 1. Teak-grunder 650
> 2. Teak T 601
>
> Er der nogen, som kender noget til dette?

Hej Michael
Du kan tage koden med til det lokale byggemarked . Jeg ville nok give
vinduerne en farveløs grunder ( træbeskyttelse) inden de bliver sat i.Hvis
de kan stå i et tempereret rum mens de tøre vil det være godt.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : John Vedsegaard

Dato : 16-12-02 10:58

Hej Michael.

> [...]
jeg
> skal have sat i. Det er meningen, at de skal fremtræde i samme farve, som

Det bliver kun samme farve hvis du behandler vinduerne med samme produkt,
jeg kender ikke de nævnte.

> Skal det ske, inden vi sætter vinduerne i, eller skal det vente til
foråret

Det er nemmest at behandle vinduerne inden de sættes i, så kan du også give
dem olien på bagsiden, hvor du jo aldrig mere kan komme til.

> Skal vinduerne have en midlertidig behandling, hvis vi skal vente til
> foråret.

Hvorfor vente til foråret? Eventuelt kan du "nøjes" med at grunde dem inden
opsætning.

> Da vi fik vinduerne fra Outline, fik vi også noget rep-lak med
>
> 1. Teak-grunder 650
> 2. Teak T 601
>
> Er der nogen, som kender noget til dette?

Måske kan Outline oplyse om hvilket produkt de anvender, eller det står i
deres datablad for de købte vinduer.
Jeg har sendt en forespørgsel til Outline og bedt dem om at sende spec. på
malebehandling. Jeg sender dig besked når jeg har modtaget svar.

Hilsen og god arbejdslyst John Vedsegaard Malemester

Fra : John Vedsegaard

Dato : 16-12-02 12:02

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har sendt en forespørgsel til Outline og bedt dem om at sende spec. på
> malebehandling. Jeg sender dig besked når jeg har modtaget svar.

En henvendelse til Outline.dk gav oplysning efter 1 time, svaret er:

De anvendte produkter er fra Gori