EkstraBladet angklager Gud
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-12-02 10:51

Jeg ved ikke, om det er meningen, at det skal være morsomt. Jeg synes
ikke, det er tilfældet.

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=187022

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 14-12-02 11:37

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i
en meddelelse
> Jeg ved ikke, om det er meningen, at det skal være
morsomt. Jeg synes
> ikke, det er tilfældet.

Det var vist meningen - resultatet - GAB!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 14-12-02 11:57

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke, om det er meningen, at det skal være morsomt. Jeg synes
> ikke, det er tilfældet.

Normal ekstrabladet plat.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-12-02 14:24

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke, om det er meningen, at det skal være morsomt. Jeg synes
> [...]

Nå, er Mosegaard nu blevet ansat på Ekstra Bladet?

Nu er det vist ikke ligefrem viden om Reformationen, der skinner igennem hos
journalisten "Skipper". Han lever sikkert ligesom en del andre danskere i
den tåbelige vildfarelse at paven skulle være Den Danske Folkekirkes
overhoved...

Men paven og især hans Overordnede må da vist have alle ophavsrettighederne
på alverdens .mp3'ere, og ikke bare dem med gregoriansk munkesang? ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-12-02 08:50

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> Nå, er Mosegaard nu blevet ansat på Ekstra Bladet?

Sjovt, som du af én eller anden grund får nævnt netop det navn i de fleste
af dine indlæg

--
-Jens B.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-12-02 11:08

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
>
> Sjovt, som du af én eller anden grund får nævnt netop det navn i de fleste
> af dine indlæg

Sjovt, som du ALTID dukker op i forbindelse med at jeg nævner ham? Og at du
bevidst overser alle de mange indlæg fra mig der IKKE handler om ham?

Jeg finder det interessant at een eller anden idiot under pseudonymet
"Skipper" skriver en artikel ud fra fuldstændig samme mangel på
historiekendskab (Reformationen er en af de vigtigste perioder i
Danmarkshistorien) og samme _katolske_ opfattelse af paven som værende "Guds
Repræsentant på Jorden" som en vis forfatter sjovt nok også synes at
tillægge _protestanter_. Man skal nok være temmelig fanatisk, hvis man lige
"bekvemt" overser at Luther faktisk opfattede paven som det modsatte...
At konklusionerne i artiklen således også skulle at være at man nu skal
"politianmelde Gud", er lige præcis så dybt åndssvage at jeg kun kan komme i
tanke om een person, der kan finde på den slags...Det er set før fra hans
side...For slet ikke at tale om den sædvanlige skønsomme sammenblanding af
Kristendom og perverteret sex...

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-12-02 11:14

Anders Peter Johnsen wrote:

> Man skal nok være temmelig
> fanatisk, hvis man lige "bekvemt" overser at Luther faktisk opfattede
> paven som det modsatte...

Men ærligt talt, Anders Peter, så synes jeg, man skal være endnu mere
fanatisk for at tro, at en af EkstraBladets faste skribenter, Bo Elkjær,
skulle være identisk med Mosegrisen.

Men de kan selvfølgelig være onde sammensvorne?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-12-02 14:05

> Men ærligt talt, Anders Peter, så synes jeg, man skal være endnu mere
> fanatisk for at tro, at en af EkstraBladets faste skribenter, Bo Elkjær,
> skulle være identisk med Mosegrisen.

Okay, det synes bare at være de samme holdninger, der kommer til udtryk.
Selvom jeg er ideologisk modstander af paven, så synes jeg trods alt at det
er et nummer for plat at beskylde ham for at downloade underlig asiatisk
porno på sin bærbare...

> Men de kan selvfølgelig være onde sammensvorne?

Det kan være at de så at sige er "trosfæller" - eller i hvert fald fælles om
pubertærplatte opfattelser mht. Kristendom - og begge to har snorksovet i
historieundervisningen. Pinligt, hvad enten man er "professionel" journalist
eller hævder at være forfatter med "en sag": Man skal helst researche ting
ordentligt, ellers forekommer man hurtigt utroværdig.

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Søe Plougsgaa~

Dato : 16-12-02 17:09

> [...]
"Guds
> Repræsentant på Jorden" som en vis forfatter sjovt nok også synes at

<klip>

Det KUNNE jo være at "skipper" var dansk katolik...

Jeg finder det ikke så slemt at "skipper" roder rundt i DE begreber. Værre
er det at selv hvis man ser bort derfra giver hans artikel ikke mening.

Han skriver: "Gud har kendskab til al piratkopiering, men griber ikke ind.
Derfor er Gud pirat og bør anmeldes."
Hvad er det for noget vrøvl. Og foregår der ikke meget mere og værre på
denne jord end piratkopiering, som Gud heller ikke griber ind over for? Og
er Gud derfor ansvarlig? Og hvordan skulle Gud kunne stå til ansvar over for
en jordisk myndighed? Og så videre...

Fejltagelsen mht. paven er nærmest den mindste fejl i artiklen. Den er i det
hele taget meningsløs. Så lad os bare fastslå at "skipper" fra EB ikke er
den mest geniale skribent. Mere er der vel ikke at sige.

mvh.
Anders Søe Plougsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-12-02 21:38

"Anders Søe Plougsgaard" <Anders@kaffoman.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> "Guds
>
> <klip>
>
> Det KUNNE jo være at "skipper" var dansk katolik...

Så ville han da SLET ikke skrive den slags om paven?

Det skal lige siges at jeg først nu har tjekket linket til beskrivelsen af
hvorledes Ekstra Bladet har tænkt sig at spilde yderligere spalteplads...

> Jeg finder det ikke så slemt at "skipper" roder rundt i DE begreber. Værre
> er det at selv hvis man ser bort derfra giver hans artikel ikke mening.

Nej, det tør siges?

> Han skriver: "Gud har kendskab til al piratkopiering, men griber ikke ind.

Gud kan ikke anklages for, hvad mennesker i deres syndighed måtte finde på,
da dèt er Djævelens regi.

> Derfor er Gud pirat og bør anmeldes."

Hele denne "Lad os politianmelde Gud"-tankegang, som jo i udgangspunktet er
selvmodsigende (hvis Gud findes og pr. definition er Almægtig, Alvidende og
vor Dommer er det jo storhedsvanvid at ville anklage Ham for noget som
helst!) og den minder jo til forveksling om dèn "Lad os politianmelde og
derigennem få forbudt Den Katolske Kirke eller Folkekirken og
Kirkeministeren"-tankegang som er set før i visse indlæg herinde...

> [...]
> hele taget meningsløs. Så lad os bare fastslå at "skipper" fra EB ikke er
> den mest geniale skribent. Mere er der vel ikke at sige.

Nej, men det er skægt at disse to ateister i udgangspunktet modsiger sig
selv: Man kan vel ligesom ikke anklage en Gud, som man netop ikke tror på
findes, vel?

Hvis Gud ikke findes, kan Han heller ikke "politianmeldes".

Med paven forholder det sig lidt anderledes.
Men hvis han blot lever op til almindelig kristen etik, så er der ingen fare
for at han begår IT-kriminalitet eller glor på underlig porno.

Og hvem har egentlig sagt at han downloader musik? Andre end "Skipper",
forstås?

Kunne det ikke bare være at paven surfede lidt på nogle nogenlunde begavede
sider og sendte mails til sine underordnede? Man KAN jo faktisk godt bruge
internettet både lovligt og endda moralsk forsvarligt, hvis man vil?

Anders Peter Johnsen

Fra : Niels Peter

Dato : 16-12-02 21:47

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det ikke bare være at paven surfede lidt på nogle nogenlunde
begavede
> sider og sendte mails til sine underordnede?

.... eller følger interesseret med i denne udmærkede NG?

Niels Peter

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 16-12-02 21:30

Scripsit Kevin Edelvang:

> Jeg ved ikke, om det er meningen, at det skal være morsomt. Jeg synes
> ikke, det er tilfældet.
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=187022

Det ligner gonzo-journalistik, hvor en konkret og virkelig anledning bruges
af journalisten til en slags dagdrømmeri hvor fantasi og virkelighed
blandes. Hvis det gøres talentfuldt nok, kan det være meget morsomt at læse,
men i dette tilfælde er resultatet mådeligt (for at sige det pænt).

Jeg prøvede at støve lidt rundt for at se om det med bærbare til vatikanet
havde noget på sig. Det så jeg ikke noge til, men til gengæld fandt jeg
denne børsmeddelelse, som i modsætning til ekstrabladsartiklen faktisk er
ret morsom:

http://www.wdell.com/humor/microchurch.html

Lars Erik Bryld
16 dec AD 2002
Skt. Albina

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-12-02 22:47

Lars Erik Bryld wrote:

> [...]
> gengæld fandt jeg denne børsmeddelelse, som i modsætning til
> ekstrabladsartiklen faktisk er ret morsom:

Netop, den slags er skide skægt.

Men EB-artiklen stank, og jeg klagede derfor straks. Min hovedanke er,
at den sorterede under 'seneste nyt'... Havde der været en mere komisk
afdeling, hvor artiklen så var, ville jeg nok have været temmelig
ligeglad.

Mvh
Kevin Edelvang

--
"Som stemningen tilsyneladende er i øjeblikket burde der
næsten fremsættes en OTD om at omdøbe denne gruppe til

Fra : Mr. D

Dato : 16-12-02 23:34

Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dfaff46$0$151$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke, om det er meningen, at det skal være morsomt. Jeg synes
> ikke, det er tilfældet.

"Ekstra Bladet anklager Gud" skriver en katolik om en artikel, der først og
fremmest anklager paven... Hmmm, det må vække til eftertanke.

I øvrigt kan jeg ikke forstå, at du hidser dig så meget op, Kevin. Den
artikel er så grotesk, at det er latterligt

Mr. D

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-12-02 23:53

Mr. D wrote:

> "Ekstra Bladet anklager Gud" skriver en katolik om en artikel, der
> først og fremmest anklager paven... Hmmm, det må vække til eftertanke.

Jeg synes absolut, at anklagerne forleder sig på begge d'herrer... Og
den valgte overskrift var unægtelig mere fængende, det må du da indrømme

> I øvrigt kan jeg ikke forstå, at du hidser dig så meget op, Kevin. Den
> artikel er så grotesk, at det er latterligt

Jeg hidser mig egentlig ikke op. Jeg synes bare, det er vanvid, at man
kan slippe af sted med hvadsomhelst indenfor religiøs chikane nu om
dage. Når bare det er rettet mod kristne.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mr. D

Dato : 17-12-02 20:03

Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dfe5987$0$177$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mr. D wrote:
>
> Jeg synes absolut, at anklagerne forleder sig på begge d'herrer... Og
> den valgte overskrift var unægtelig mere fængende, det må du da indrømme

Indrømmet

> Jeg hidser mig egentlig ikke op. Jeg synes bare, det er vanvid, at man
> kan slippe af sted med hvadsomhelst indenfor religiøs chikane nu om
> dage. Når bare det er rettet mod kristne.

Det vil jeg selvfølgelig give dig ret i. Jeg har mødt en del dumme mennesker
i mit ellers indtil nu unge liv, men jeg er så naiv at mene, at ingen er så
dum, som denne artikels forfatter ellers giver sig ud for at være. Derfor
tror jeg, den er skrevet dels som en grov, men dårlig spøg. Og det bedste en
sådan ophavsmand til en sådan grovdum spøg kan tænke sig, er harmfulde
retfærdige reaktioner fra alvorlige kristne.

Mr. D

Fra : machiavelli

Dato : 17-12-02 15:00

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in news:3dfaff46
$0$151$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg ved ikke, om det er meningen, at det skal v‘re morsomt. Jeg synes
> ikke, det er tilf‘ldet.

Mon ikke Gud klarer skærene. Det er mere tvivlsomt om hans disiple gør.

Venligst
Niccolo