Sekunder til hh:mm:ss
Fra : Thomas Christiansen

Dato : 05-03-01 18:30

Jeg er ved at lave et program til at lave divx undertekster, men windows
media control kan kun retunere hvor mange sekunder man er inde i filmen!

Hvordan laver jeg eks.: 9999,68 til hh:mm:ss ret praktisk, jeg kan lave det
med en lommeregner, med det kikser lidt i vb!

Thomas

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 05-03-01 21:13

Thomas Christiansen <elmefaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
det
> med en lommeregner, med det kikser lidt i vb!

Hvad med:

Dim t As Double
Dim s As String

t = 9999.68
s = Format$(t / 86400, "hh:mm:ss")
--
Bjørn Jeberg
LabSoft@vip.cybercity.dk

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 06-03-01 20:52

Tak! Jeg vil gerne have to decimaler efter sekunderne, er det muligt?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-03-01 18:31

> Tak! Jeg vil gerne have to decimaler efter sekunderne, er det muligt?

Prøv at lege lidt med den her

Function s(t As Double) As String
s = (t \ 3600) & ":" & _
Int(((t / 3600) - (t \ 3600)) * 60) & ":" & _
Format(((t / 60) - (t \ 60)) * 60, "#.00")
End Function

Iintermediate vinduet har jeg testet med følgende
? s(9999.68)
2:46:39.68

Den kan sikkers fintunes lidt

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Arve Asheim

Dato : 06-03-01 10:01

"Thomas Christiansen" <elmefaard@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan laver jeg eks.: 9999,68 til hh:mm:ss ret praktisk, jeg kan lave
det
> med en lommeregner, med det kikser lidt i vb!

Format$(Sekunder/24/60/60,"hh:nn:ss")
eller
Format$(sekunder/86400,"hh:nn:ss")

Arve