Firewall til Server/Router/osv.
Fra : Peter

Dato : 14-12-02 06:20

Hejsa..

Her hjemme på det lille lokale net, har jeg en Win .Net server stående. Den
fungere udover ftp, smtp, osv, server også som min gateway/router kald det
hvad i vil.

Den er bestykket med 2 stk NIC hvor det en er til LAN og det andet sidder i
røven på min ADSL modem.

I øjeblikket er der konfigureret MS Routin + RAS på den, dvs, NAT en minimal
firewall. (der er opsat en PPPoE port og et demand dial til ADSLn)
Nu er det sådan jeg gerne vil ha fyret en ordentlig firewall og evt. også
router SW på den.

Jeg har før brugt WinRoutePro med stor succes, men af meget mystiske årsager
som jeg endnu ikke har kunne finde ud af, dræber WinRoute news, og Lotus
Notes på client maskinerne. Jeg fatter ikke hvorfor, jeg har været alt
igennem (synes jeg selv) og det virkede også tidligere (har kørt uden
winroute et stykke tid pga. geninstallation af Win. på serveren.
Man kan lige hente en 20-30 headers så dør forbindelse.

Har i nogen ideer til hvad det kan være, eller et alternativ til winroute ?

Peter

(Ja, jeg ved godt det er uholdbart at min server også er router og en HW
router/firewall er bedst, men der er lige det med tiden $$

Fra : James R Hansen

Dato : 19-12-02 16:53

Har du prøvet at kikke på MS ISA 3.0

http://www.microsoft.com/isaserver/

> Har i nogen ideer til hvad det kan være, eller et alternativ til winroute
?

James