Euro Investor - tvivlsom adfærd
Fra : Torben Falck

Dato : 14-12-02 02:34

Hej gruppe

D. 13/12-02 skrev jeg et kritisk indlæg på EI's debatsider vedr. EI og
andres aggresive brug af reklamer, pop-ups m.v.

Der var en heftig diskussion et stykke tid, hvor der både var folk som var
enige med mig og folk som kaldte mig slige ting.

Nuvel, det må man jo påregne og indlægget tjente med mine øjne derfor sit
formål nemlig at rejse en debat om emnet. Men jeg øjensynligt også at blive
banned (forvist) af EI. Dette har udmøntet sig i, at min ytringsfrihed er
blevet indsnævret (minus login) og at jeg derfor ikke kan komme til orde og
genmæle i EI's debat.

Efter eget udsagn vil EI ikke være dommere over, hvad folk skriver i deres
forum. Men man skal åbenbart bare ikke være kritisk over EI!

Er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende med EI?

Er det lovligt det de foretager sig?

Jeg troede måske, at jeg havde gjort en fejl og skrev derfor en mail til EI
med ordlyden:

---
Hej
Jeg kan af en eller anden årsag ikke længere besvare indlæg på Caféen og
I2I - jeg får blot en login fejl, når jeg prøver:

Fejl (Login-2)

Konto ikke åbnet endnu!

I bruger en forældet emailadresse til mig (xxx@xxx.xx), så jeg får ikke min
kode tilsendt, når jeg beder om det - jeg er nu sikker på, at mit pw er
korrekt og at problemet må ligge i jeres ende.

---

Jeg fik dette svar fra EI's såkaldte Business Development Manager:

---
Hej Torben
I det nuværende marked gider jeg ikke bruge tid på at diskutere vores
annonce-strategi i vores debat, specielt ikke når Københavns Fondsbørs de
seneste måneder har forsøgt at stjæle vores annoncører. Den kamp tager jeg
gerne med KF men at jeg også skal forsvare den igen og igen, det orker jeg
ikke.

Hvis du ønsker en diskussion om vores forretningsstrategi kan det gøres på
mail til undertegnede eller vores direktør. December er nu engang den måned
hvor alle annoncører ønsker at markere sig.

Vores site er så smart bygget op af for 400 kr. undgår du.

- Reklamer i debatten

- Diverse pop ups

- Interstitials

Tjek evt. her:

www.euroinvestor.dk/etrade

www.euroinvestor.dk/klubei

God weekend.

Med venlig hilsen

Euroinvestor.com A/S - et Jubii partnersite

---
Indlægget er cross-postet til news:dk.penge.investering og

Torben Falck
(Fjern nospam. i min email adresse *inden* du skriver til mig)

Fra : morten sorensen

Dato : 14-12-02 13:07

"Torben Falck" <torben@nospam.falcknet.com> wrote in message

> Efter eget udsagn vil EI ikke være dommere over, hvad folk skriver i deres
> forum. Men man skal åbenbart bare ikke være kritisk over EI!

Dybest set er den debat du rejser vel off-topic i det forum. det alene er
nok til at de imho har ret i at afvise den.

Jeg synes deres svar til dig er sobert og rimeligt. Det viser sig jo at du
kan betale dig fra at få reklamer. De skal jo osse leve - og den
forretningsmodel de skitserer er helt almindeligt brugt på nettet.

morten sorensen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-12-02 18:01

In article <A7FK9.65766$HU.5103736@news010.worldonline.dk>, morten sorensen wrote:

> "Torben Falck" <torben@nospam.falcknet.com> wrote in message

> Dybest set er den debat du rejser vel off-topic i det forum. det alene er

I _HVILKET_ forum taler du om ? Der X-postes til både
dk.penge.investering
_OG_
dk.videnskab.jura

JonB

Fra : Peter Sørensen

Dato : 14-12-02 16:58

In article <3dfa8a6a$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
torben@nospam.falcknet.com says...
> [...]
>
> God weekend.
>
> Med venlig hilsen
>
> Euroinvestor.com A/S - et Jubii partnersite

Tja, det er vel bare endnu en godt grund til at droppe diverse sensu-
redigeret web-debatter der kun eksistere for at et eller andet skodfirma
kan tjene kassen (her vist en del af jubii, som IMHO er den værste af
dem alle)

Brug istedet news, her er ingen reklamer, det er meget hurtigere, kræver
ikke at du "gifter dig" med en eller anden special version af IE fra M
$...

Velkommen til dk.penge.investering!

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-12-02 17:52

"Torben Falck" <torben@nospam.falcknet.com> wrote in

> Dette har udmøntet sig i, at min ytringsfrihed er
> blevet indsnævret (minus login) og at jeg derfor ikke kan komme
> til orde og genmæle i EI's debat.

Nej, du har præcis den samme ytringsfrihed - EI vil bare ikke lægge
resourcer til at sprede dine ytringer! (ligesom en avis ikke er
forpligtet til at trykke dine læserbreve osv.)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Søren Friberg

Dato : 14-12-02 20:05

På min maskine er der monteret et eller andet program, og det skal du
ikke ønske dig, for jeg har mindre end 75% af det oprindelige
skærmbillede tilbage på den ellers gode Euroinvestor! Det er ikke
morsomt. Så tag du og glæd dig over de sidste 25% også. Jeg har også
prøvet at få det slået fra, men jeg skal have en ekspert til det.

Med venlig hilsen

Søren Friberg

Fra : Martin Christiansen

Dato : 16-12-02 09:14

"Torben Falck" <torben@nospam.falcknet.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Tvivlsom adfærd..?

Hvis det var i min forretning at kunderne brokkede sig over at de ikke kunne
få alting gratis, uden selv at gøre en indsats, ville jeg da heller ikke
være interesseret i at "handle" med dem. (= lukke deres konto).

Hvorfor skal EI dog lægge ressourcer til dig, når du alligevel ikke er
tilfreds med det..?

Mvh - Martin

Fra : Torben Falck

Dato : 19-12-02 18:12

Hej

Som jeg skrev i mit indlæg på EI har jeg jo fuld forståelse for, at en
virksomhed nødvendigvis skal tjene penge; men jeg kan sgu ikke forstå, hvor
det skal være irriterende at være kunde i butikken.

Går du ind i en hvilken som helst "fysisk" butik og siger til ekspedienten,
at du blot vil ose lidt kommer han jo ikke rendende hele tiden og så igen
for at smide reklamer op, hvor du færdes
Og han ringer formentlig heller ikke til nærmeste butik og siger, at du nok
kommer forbi . Det finder de da nok ud af, hvis du gør.

Det er vistnok kun på Nettet at den røvirriterende adfærd går ret længe. Men
det bliver altså uden mig på EI.

Og så lige for the record - det er sgu da en elendig butik der ikke tager
kundernes kritik seriøst og op til overvejelse - det kunne der jo f.eks.
komme en bedre butik ud af.

Anyway, jeg takker for de svar der er kommet. Ca. 50% af de svar der kom på
EI var positive, ca. 50% negative og så kan man vel dårligt ønske sig mere,
da debatten ca. får max. udbytte af det.

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-12-02 09:09

> Anyway, jeg takker for de svar der er kommet. Ca. 50% af de svar
> der kom på EI var positive, ca. 50% negative og så kan man vel
> dårligt ønske sig mere, da debatten ca. får max. udbytte af det.

Ny og interessant kvalitetsmåling

Søren Friberg

http://sfriberg.dk
soeren_friberg@msn.com