hvordan laver man en hjemmesrver
Fra : højland

Dato : 14-12-02 01:30

Hej grupppen,
Jeg aht tænkt mig at bruge en min 3 pcer som servere. Spørsmålet er hvordan
jeg skal gøre det .Jeg ved ikke noget om servere.Det drejer sig om en
hjemmeserver.Hvordan skal jeg starte.

Håber jeg få gode tips

TAk på forhånd

Fra : Preben Christensen

Dato : 14-12-02 16:50

Det kommer an på hvad du vil bruge din hjemmeserver til.
Hvad havde du tænkt dig ???
Fortæl lidt mere

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : højland

Dato : 14-12-02 19:50

Hvad er mulighederne? Jeg er meget interesseret at vide det.

Med venlig hilsen

Fra : Preben Christensen

Dato : 15-12-02 13:10

Der er mange muligheder bland andet:
Filserver til deling af filer med andre på samme netværk.
Ftp- server hvor andre kan hente filer (Downloade) hos dig og kan give dig
filer (Uploade) f.eks via internettet
Dele programmer hvor di så installere programmet på en server og kan bruge
dette program,
på en anden arbejdsstation som er koblet på serveren.
Mail server hvor du har et domænenavne for eks. www.xxx.dk og mails bliver
så ditnavn@xxx.dk
News server hvor du har nyhedsgruper som du selv laver.
Webserver hvor du har din hjemmeside liggende.
Du kan have en server med Microsoft Outlook hvor du så kan synkronisere
kalenderprogrammet,
med andre i dit netværk.

Der er mange muligheder men det kunne være rart at du skrev hvad du skal
bruge.
send evt en mail til mig på adressen

Fra : R@smus

Dato : 15-12-02 14:59

> Hvad er mulighederne? Jeg er meget interesseret at vide det.

Der er jo mange muligheder.
Du kunne have en nuhedsgrupeserver, en mailserver (f.eks. POP3), eller du
kunne have din hjemmeside lagt ud på den. Måske en HTTP-server du deler
dine filer med os andre på.
Eller hvorfor ikke en kombination.
Der er mange muligheder.

--
Mvh Rasmus O. Holme

Denne mail er skrevet fra .-|LINUX|-. RedHat

GOD JUL. And for those of you who can't speak danish: |Merry Christmas|

Fra : højland

Dato : 15-12-02 22:34

Det jeg vil er at bruge en computer som server og de 2 andre pcere kan
tilsluttes serveren og bruge perogrammer og gemmer filer på på den.

MEd venlig hilsen

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 15-12-02 23:20

Som software kan bruges E-Smith (www.e-smith.org) - det giver en masse
muligheder, er meget stabilt, gratis og ganske nemt at bruge.

Fra : R@smus

Dato : 16-12-02 10:05

Jakob Nielsen wrote:

> Som software kan bruges E-Smith (www.e-smith.org) - det giver en masse
> muligheder, er meget stabilt, gratis og ganske nemt at bruge.

Jeg ville anbefale Linux Redhat 8.0, Der medfølger også en masse gode
programmer til dit forehavende.
Lige meget ovilket system du bruger, så håber jeg at du vi kaste dig ud i
dit projekt, for det er ret så spændende.