Chokolade ?
Fra : Anders Lund

Dato : 14-12-02 00:32

Hej...

Dette er måske ikke sikkerhedsrelateret spørgsmål, men det skyldes at jeg
ikke er så bekendt med begrebet af "chokolade", som der oftes diskuteres i
denne gruppe. Jeg har lavet en søgning med Google og fundet 3 sider, hvor
ordet "chokolade" indgår i gruppens OSS. Ingen af disse sider har dog
hjulpet mig.

Derfor har jeg gjort søgningen større (søgning på hele nettet) ... og har
endnu ikke fundet et svar på mit spørgsmål. Sikkerhed og chokolade
forekommer kun i samme tekst, hvis man klikker sig ind på gruppens OSS. Nu
kan jeg jo godt lide at spise chokolade - både mørkt og lyst, men jeg ved
ikke om jeg skal gøre det imens jeg læser denne gruppe. Gør i det?

Efter at jeg har kigget alle 43 artikler igennem, som groups.google.com
kunne finde til mig i d.e.sikkerhed er jeg stadig ikke blevet klogere på
sammenhængen imellem de to ting. Ikke ud over indlæget
<news:3DB84398.498@mail.dk> som påstår at de to ting ikke har meget til
sammen, har jeg ikke fundet noget som har gjort mig klogere på emnet. Der er
måske heller ikke noget at blive klogere på?
Samtidig ser jeg så denne besked <news:ase2u4$dq$1@sunsite.dk> som også
blander oksekød ind i spillet. Dette indlæg er dog alene om at indeholder
chokolade og oksekød, så jeg regner ikke med at det betyder så meget... men
man skal jo ikke kaste nogen spor væk med det samme.
Selv om Alex i indlægget <news:slrna07f52.165r.a@C-Tower.Area51.DK>
(http://shor.ter.dk/235321022 = Denne artikkel få et link, da det er et
klart bevis på at Alex lyver om sin OOS) skriver at "OSS'en har totalt styr
paa livet, specielt sikkerhed og chokolade". Jeg synes ikke at OSS'en har
styr på chokoladen!

Mit Lademanns Leksikon fra 1979 kan heller ikke give mig svaret og jeg føler
mig derfor at jeg bliver nød til at skrive her i gruppen.

Hvad menes der med "chokolade"?
Hvordan hjælper det med chokolade?
Kan man spise for meget chokolade?
(Alex skriver et sted at han har tabt sig 7 kg, men svare ikke på om han har
tabt sig fordi han har spist for meget chokolade!)

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-02 00:43

Anders Lund wrote:

> [...]
> denne gruppe. Jeg har lavet en søgning med Google og fundet 3 sider, hvor
> ordet "chokolade" indgår i gruppens OSS. Ingen af disse sider har dog

Du spekulerer alt for meget. Du skulle i stedet tage et stykke (lys)
chokolade, det dulmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Anders Lund

Dato : 14-12-02 01:44

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>, wrote in

> Du spekulerer alt for meget. Du skulle i stedet tage et stykke (lys)
> chokolade, det dulmer.

Man får jeg næsten lyst til at sige tak for det uddbyende svar!
Men jeg vil gerne have det verificeret af nogle andre.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 14-12-02 02:21

On Sat, 14 Dec 2002 01:44:04 +0100 skrev "Anders Lund"
<spam2002q4@andersonline.dk> .

>Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>, wrote in

>Man får jeg næsten lyst til at sige tak for det uddbyende svar!
>Men jeg vil gerne have det verificeret af nogle andre.

For hvad det er værd...jeg vil godt støtte Hr. Ludvigsen...vil endog til tider
anbefale mørk chokolade, men kun som plan B...

Martin

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-12-02 10:18

Martin Østerberg wrote:

> For hvad det er værd...jeg vil godt støtte Hr. Ludvigsen...vil
> endog til tider anbefale mørk chokolade, men kun som plan B...

Jeg synes religionskrigen mellem mørk og lys chokolade er ved at blive
for meget. Så længe det er chokolade[0], så må det opfylde det primære
formål.

[0]: Helst mørk, forstås, som rigtige kendere ved -- og gerne fyldt.

--
Niels Callesøe - nørd light
Nu med politisk ladet signatur.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-02 14:47

Niels Callesøe wrote:

> [...]
> formål.
>
> [0]: Helst mørk, forstås, som rigtige kendere ved -- og gerne fyldt.

LOL. Får mig til at tænke på en episode i Sydafrika i forne tider.

En neger stiger ind i en bus, men lige netop denne dag er han træt, og
har ikke lyst til at stå bagest i bussen, hvor de sorte skal være. Han
sætter sig derfor på et sæde i de hvides afdeling, hvilket selvfølgelig
medfører en voldsom ballade. Alle står op og skriger i munden på
hinanden. Til sidst bliver det for meget for chaufføren. Han rejser sig
op og siger: "Nu er jeg fand'me træt af al den snak om hvide og sorte.
Vil er vel alle mennesker!" Efter et længere foredrag om, at vi alle
bløder rødt blod og indånder den samme ilt, afslutter han med: "Lad os i
stedet sige, vi alle er grønne". Passagererne syntes, det lød meget
fornuftigt, og lidt skamfulde satte de sig atter ned, hvorefter
chaufføren tordnede: "Næh, ikke dig! De mørkegrønne skal stå bagest i
bussen!"

Undskyld, hvis indlægget var på kanten af at være OT.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars

Dato : 16-12-02 15:02

"Anders Lund" <spam2002q4@andersonline.dk> wrote in

> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>, wrote in

> Man får jeg næsten lyst til at sige tak for det uddbyende svar!
> Men jeg vil gerne have det verificeret af nogle andre.

Hej Anders

Brug tiden på at finde god, mørk chokolade. I en velassorteret forretning
kan du finde Valrhona med 64% kakao og flere, som indeholder endnu mere.
Valrhona har også fornylig lanceret 3 forskellige chokolader baseret på
kakaobønner fra Madagascar, Trinidad/Tobago og Venezuela. Sidstnævnte kan
jeg anbefale.

Jeg nyder chokoladen og kommer i en tilstand, hvor jeg tænker mere over
tingene. Det kan få mit ellers lettere hidsige temperament ned og det er
sundt for alle parter. Derfor chokolade. Flere eksperter mener, at mørk
chokolade er rigtig sundt for én (i moderate mængder forstås). Jeg nyder
også at drikke et godt glas portvin til eller endda en Chimay (Gran reserve
forstås...der er for lidt i 33 cl).

Mvh Lars, Odense

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-02 14:26

In article <3DFA7069.6B81@kimludvigsen.dk>, Kim Ludvigsen wrote:
> Du spekulerer alt for meget. Du skulle i stedet tage et stykke (lys)
> chokolade, det dulmer.

Vrøvl, lys chokolade er ren sukker, og gør dig til et hyperaktivt
damp barn.

For at få den dulmende effekt af cacao-bønnerne, så bør du i
stedet bruge en god 70-80% chokolade.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-12-02 23:08

Kim Ludvigsen wrote:

> Du spekulerer alt for meget. Du skulle i stedet tage et stykke (lys)
> chokolade, det dulmer.

Jeg læste lige på bagsiden af Ingeniøren at chokolade er godt
for hjertet. Ifølge artiken er mørk chokolade bedre end lys. Og
chokolade produceret i Europa er bedre en chokolade produceret
i USA.

Hvem er fjenden i Aalborg?

Fra : Anders Lund

Dato : 15-12-02 20:04

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>, wrote in

> [...]
> for hjertet. Ifølge artiken er mørk chokolade bedre end lys. Og
> chokolade produceret i Europa er bedre en chokolade produceret

Jeg har straks taget hul på en svensk-produceret Marabou.

Fra : Alex Holst

Dato : 14-12-02 02:25

Anders Lund <spam2002q4@andersonline.dk> wrote:
> (http://shor.ter.dk/235321022 = Denne artikkel få et link, da det er et
> klart bevis på at Alex lyver om sin OOS)

Jeg har aldrig udtalt mig om en OOS.

> Mit Lademanns Leksikon fra 1979 kan heller ikke give mig svaret og jeg føler
> mig derfor at jeg bliver nød til at skrive her i gruppen.
>
> Hvad menes der med "chokolade"?

Kalorie- og koffeinholdigt nydelsesmiddel fremstillet af kakaotraetets
ristede boenner, som males og tilsaettes kakaossmoer, sukker, smaggsstof
(isaer vanilje), lecitin og evt. maelkepulver. I Danmark er chokolade blevet
massefremstillet siden slutningen af 1800 tallet, blandt andet af R.T.
Kehlet og Anthon Berg.

> Hvordan hjælper det med chokolade?

Laes om hvordan kroppen reagerer paa sukker og koffein.

> Kan man spise for meget chokolade?

Jeg har forsoegt ihaerdigt, men det er endnu ikke lykkedes mig.

> (Alex skriver et sted at han har tabt sig 7 kg, men svare ikke på om han har
> tabt sig fordi han har spist for meget chokolade!)

Proev du at bo 5 aar i Irland. Saa faar du ogsaa en lille oelmave. Det
sker helt automatisk.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-02 02:38

Alex Holst wrote:

> Jeg har forsoegt ihaerdigt, men det er endnu ikke lykkedes mig.

Jeg kan desværre tilføje, at det kan man godt. Jeg har sukkersyge, så
jeg kan ikke spise ret meget chokolade ad gangen, uden blodsukkeret
stiger med raketfart. Men på den anden side, jeg har kun forsøgt med lys
chokolade.

--
Mvh Kim Ludvigsen

Fra : Per, Odense

Dato : 14-12-02 12:03

I news:qrdqc-ofb.ln1@miracle.mongers.org , skrev Alex Holst
<a@mongers.org> , bl.a. :
> Proev du at bo 5 aar i Irland. Saa faar du ogsaa en lille oelmave. Det
> sker helt automatisk.

Må jeg så anbefale PubUpStop?
--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Frans Jensen

Dato : 14-12-02 12:14

On Sat, 14 Dec 2002 11:02:30 -0000, "Per, Odense"
<per.herholdt@***tdcadsl.dk> wrote:

>I news:qrdqc-ofb.ln1@miracle.mongers.org , skrev Alex Holst
><a@mongers.org> , bl.a. :
>
>Må jeg så anbefale PubUpStop?

uha den dur slet ikke

man kan istedet bruge PassByPub,

og man bør vælge den udgave der kører hurtigst,
da dette i mange tilfælde kan forhindre

StepOnBrakePedal i at blive aktiveret

--
girls and sex
can't beat

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-12-02 09:56

On Sat, 14 Dec 2002 12:14:01 +0100, Frans Jensen wrote:

> man kan istedet bruge PassByPub,
>
> og man bør vælge den udgave der kører hurtigst,
> da dette i mange tilfælde kan forhindre
>
> StepOnBrakePedal i at blive aktiveret

Under alle omstændigheder bør DDD startes allerede under opstarten.
(Don't Drive Drunk)
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen