SCSI og hotswap ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 13-12-02 23:21

Hej!

Hvis man nu har en almindelig Adaptec 29160 controller - og sætter et
hotswap-backplane på.. Vil det så fungere ?? Jeg er klar over, at
hotswap-backplanes mest benyttes i RAID løsninger, f.eks. med 2100S -
men er det andet muligt at lave hotswap på ??

/Brian

Fra : Erling Jensen

Dato : 14-12-02 12:35

Det skulle der vel ikke være noget i vejen for, råd prøv det.

Erling

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 15-12-02 11:36

Jo, i allerhøjeste grad - hotswap vil virke hardware mæssigt men for at det
logiske disk system 'overlever' SKAL der anvendes en RAID controller og der skal
være konfigureret fault-tolerant logiske diske på den.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 15-12-02 12:51

"Jørgen Kaare Jensen" <joergen.kaarejensen@mail.dk> wrote:

> [...]
der skal
> være konfigureret fault-tolerant logiske diske på den.

Det er nu ikke nødvendigt, man kan unmounte sin volume og herefter fysisk
fjerne den, men du har ret i at man ikke bare kan hive en disk ud som det
passer en, operativsystemet skal være klar over hvad der foregår.

Ud over det skal du være sikker på at dit hot-swap backplane understøtter
hot swap, hvilket i praksis vil sige SCA diske, IKKE SCSI skuffer, årsagen
er at bussen gerne skal overleve de spikes der kommer når man tilslutter og
frakobler diskene.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg