Haster : Mac + hjemmesideproblem
Fra : Matthiessen

Dato : 13-12-02 23:06

Har brug for et par mac-øjne til at kigge lidt på bl.a.
http://www.graphic-world.dk/site/kommunikation.html

Problemet er, ham jeg laver det for, ikke kan se teksten ordentlig - jeg
mistænker at han har en ældre IE installeret ( vidst 4.7 eller sådan ) -
hvordan ser det ud med en nyere, evt en anden browser ?

/Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-12-02 23:14

In article <3dfa59d4$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Matthiessen wrote:
> [...]
> mistænker at han har en ældre IE installeret ( vidst 4.7 eller sådan ) -
> hvordan ser det ud med en nyere, evt en anden browser ?

OK i Mozilla på Mac.

Fra : Matthiessen

Dato : 13-12-02 23:19

meddelelse news:slrnavkmte.sr.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> OK i Mozilla på Mac.

Takker ! Så er det nok hans ældre IE som den er galt med :)

/Anders

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-12-02 23:22

Matthiessen <web@dioder_slet_.dk> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse news:slrnavkmte.sr.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
>
> Takker ! Så er det nok hans ældre IE som den er galt med :)

Jeg er ikke helt med. Er du webdesigner for fyren som er på sitet ? Han
har da en G4 monitor stående, så hvis han har sådan en gammel browser
installeret på en G4, er der da noget helt galt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Matthiessen

Dato : 13-12-02 23:29

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt med. Er du webdesigner for fyren som er på sitet ? Han
> har da en G4 monitor stående, så hvis han har sådan en gammel browser
> installeret på en G4, er der da noget helt galt.

Har skrevet til ham, at han nok skulle tage og få opdateret sin browser :)
Jeg ikke lavet siden, men skulle kun rette forskellige ting, bla.
tekststørrelsen.

/Anders

Fra : Peter Kragelund

Dato : 13-12-02 23:45

Hvis det er den orange tekst han ikke kan se, kunne han prøve at sætte
skrftstørrelsen op på proportional teksten.
Men, hvis han virkelig har den gamle version af IE, burde han skifte til
noget bedre! .....Mozilla1.2.1
Peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-12-02 23:16

> [...]

> mistænker at han har en ældre IE installeret ( vidst 4.7 eller sådan ) -
> hvordan ser det ud med en nyere, evt en anden browser ?

Ser fint ud i både Netscape 4.7X samt Mozilla 1.1a

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-12-02 05:00

Hej Anders

Siden fungerer perfekt med Netscape Communicator 4.8/128bits versionen. Jeg
har lidt svært ved at læse teksten, men det skyldes, at jeg har sat andre
grundfarver til tekstbrug, hvilket så desværre også influerer på de
generelle tekster. Men skriften er meget tydelig og meget letlæselig, når
jeg vælger de normale farvekombinationer.

Jeg har nu også checket med den nye Opera 6.0, og her er det det samme mht.
farvekombinationen. I opera har jeg dog ikke ændret noget ved
farvesammensætningen. Den kører helt standard, og jeg synes, der er lige
lidt nok forsk3l i farvekontrast mellem baggrund og skriftfarven. - Den grå
baggrund og det lidt 'matte' gul-orange skrift falder for meget sammen. Men
teksten står skarpt.

Så prøv evt. at vælge en lidt klarere gul farve til teksten.

mvh. Erik Richard