Regler for opdatering hos Nokias telecentr~
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-12-02 21:20

Jeg tænkte på, hvilke krav der sættes førend nokias telecentre rundt om i
landet, reperere eller opdatere telefoner? Skal man fremvise gyldigt
garantibevis fra hvor den er købt, eller er det nok de bare kan se hvor
gammel telefonen er , via de numre der står inde i telefonen på markatet ?

I så fald at man skal fremvise garantibevis, kan det da blive noget rod hvis
man køber en brugt telefon, og man ikke har fået en kvittering med på den.

Mindes at man i gamle dage bare skulle bruge sit Club Nokia kort, men er de
tider over?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : JMo.

Dato : 13-12-02 22:51

"Thomas Buus Andersen" <t-buusREMOVE@get2net.dk> wrote in

> [...]
> gyldigt garantibevis fra hvor den er købt, eller er det nok de bare
> kan se hvor gammel telefonen er , via de numre der står inde i

Svjv.: Officielt skal du fremvise garantibevis, dvs. købskvittering hvorpå
IMEI-nr fremgår.
Men da servicepoints modtager en pæn slat penge pr. telefon de opdaterer
under garantien, vil de meget ofte stille sig tilfreds med mindre
dokumentation.
Ved hjælp af Nokias extranet kan de se hvornår telefonen er produceret,
vha. IMEI-nr'eret - men det er jo ikke det samme som hvornår telefonne er
solgt!
Tidligere har man opereret med en garantiperiode på 18 mdr. fra
produktionsdato - hvordan det ser ud i dag skal jeg ikke kunne sige.

> I så fald at man skal fremvise garantibevis, kan det da blive noget
> rod hvis man køber en brugt telefon, og man ikke har fået en
> kvittering med på den.

Du bør nu nok altid (som minimum) sørge for at få købskvitteringen med når
du køber brugt, for at undgå "varme" telefoner.

> Mindes at man i gamle dage bare skulle bruge sit Club Nokia kort, men
> er de tider over?

Ved ikke om det stadig gælder... Anyone??

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 13-12-02 23:35

Jeg fik i hvert fald ikke min telefon repareret uden faktura på den! Jeg
måtte pænt hjem og hente den! Hvorvidt de så kigger på datoen eller om de
bare skal se at den ikke er stjålet, det ved jeg ikke...

Lasse