mærkeligt stik på Matrox Millenium ??
Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 13-12-02 20:23

Hej NG

Jeg har lige købt et matrox millenium PCI 2 MB og det virker fint, selvom
jeg ikke bruger det i øjeblikket (mangler lige skærm nr. 2)

Nå, men det jeg vil spørge om er: Der sidder et stik ved siden af det
15-polede VGA-stik. Det er et 26 (?!)-polet stik som ligner et forstørret
VGA-stik. Er der nogen der ved hvad dette stik bruges til ??? Sikkert ikke
noget vigtigt, men man bliver jo nysgerrig, når man roder med hardware :)

--
Kristian Jakobsen
2800 Lyngby

Fjern .NOSPAM før du svarer pr. email

Fra : Madsen

Dato : 13-12-02 20:42

Kristian K. Jakobsen skrev:

> Nå, men det jeg vil spørge om er: Der sidder et stik ved siden af
> det 15-polede VGA-stik. Det er et 26 (?!)-polet stik som ligner et
> forstørret VGA-stik.

Det er sikkert et DVI-stik.
Ser det ikke ud som det hvide stik på dette billede:
<http://www.de.tomshardware.com/graphic/01q3/010927/images/slot_1.jpg> ?

Madsen.

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 13-12-02 21:07

Nej, det kender jeg godt... (sådan et er der på mit primære grafikkort). Det
er ikke sådan et.... Det ligner en mellemting mellem et VGA og et parrallelt
stik!!!
Men ellers tak :)

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-12-02 22:38

"Kristian K. Jakobsen" skrev:
> Det ligner en mellemting mellem et VGA og
> et parrallelt stik!!!

Hvad kalder de stikket i manualen ?

Mvh, Lars

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 14-12-02 00:45

> Hvad kalder de stikket i manualen ?
>
> Mvh, Lars

Har lige været på Matrox' hjemmeside og fundet følgende:
http://matrox.com/mga/support/user_manuals/mill/milleng.pdf
....der er altså tale om et Media XL I/O stik (?!?)

Jeg ved stadig ikke hvad man kan bruge det til, så hvis nogen ved det er I
velkomne til at fortælle mig det, men der er ingen grud til at viderebygge
tråden da det nu er afmystificeret... Var bare for doven til at bruge 5 min.
på surf til at begynde med :)

Tak for hjælpen alligevel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-12-02 07:27

> Har lige været på Matrox' hjemmeside og fundet følgende:
> http://matrox.com/mga/support/user_manuals/mill/milleng.pdf
> ...der er altså tale om et Media XL I/O stik (?!?)

Til mange af de gamle matrox kort kunne man få et marvel "daughterboard"
der gav hardware mjpeg komprimering. Video in og ud blev så tilsluttet i
stikket.

/A

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 14-12-02 18:08

> Det er sikkert et DVI-stik.

LOL! DVI var da ikke opfundet da Millenium kortet var på gaden... :) Det er
som Jesper skriver noget TV halløj... Jeg skal gerne fotografere den på mit
Mystique hvis det er...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Madsen

Dato : 14-12-02 18:58

H3nrik V! [2670] skrev:

> LOL! DVI var da ikke opfundet da Millenium kortet var på gaden...
> :)

Nå nej. DOH!

> Det er som Jesper skriver noget TV halløj... Jeg skal gerne
> fotografere den på mit Mystique hvis det er...!

Det behøver du ikke, men det undrer mig at jeg aldrig har set sådan
et stik før. Det har da vist ikke fået den helt vilde presseomtale
da det stik var moderne, har det?

Madsen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-12-02 02:44

Kristian K. Jakobsen <kristian@kampsax.dtu.dk.NOSPAM> skrev i en
nyhedsmeddelelse:atdc38$3qm$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> noget vigtigt, men man bliver jo nysgerrig, når man roder med hardware :)

Det kan jeg såmænd godt fortælle dig!
Det er til en TVout dongle.
Sådan en sort plastikfætter, der skrues fast bag på kortet.
Jeg har faktisk en liggende et eller andet sted.
Mit Mystiqe gør nemlig tjeneste i min server.
I Donglen er der både SVHS-stik og Composit + vist nok noget lyd halløj, men
jeg er ikke helt sikker.
Normalt følger donglen med, men den er sikkert blevet forlagt af den forrige
ejer.
Matrox Marvel G400 TV har også et lign. stik. Det er bare endnu større.
Det er så til Breakoutboksen, hvor TVet kan tilsluttes.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 14-12-02 07:56

Jamen, tak for det Jesper, nu ved jeg så også det!

Tak for hjælpen