Celluloid pip
Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 13-12-02 19:36

Fredagens filmtillæg til Information skriver lidt om fuglelyde bruges i film
selv om fuglen aldrig nogensinde ville optræde det sted eller på det
tidspunkt. Når det er uhyggeligt skriger den rødhalede musvåge (redtailed
hawk) og når det er tåget skriger islommen selvom det ikke er i ødemarken.

I Åndernes hus høres en løvsanger; men den optræder ikke i Sydamerika, hvor
filmen skulle foregå. Filmen optaget i Portugal.

Det bygger på en artikel af Robert Winkler andetsteds:
http://archive.salon.com/ent/movies/feature/2002/06/13/ornithology/
Det er ganske vist en gammel artikel...

--
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Stig Linander

Dato : 13-12-02 21:56

Fri, 13 Dec 2002 19:35:59 +0100, skrev Gorm Vognsen Jensen bl.a. ...

> I Åndernes hus høres en løvsanger; men den optræder ikke i
> Sydamerika, hvor filmen skulle foregå. Filmen optaget i Portugal.

Jeg erindrer en efterårsscene i Matador med syngende gulspurv.

Og en dansk film (kan ikke huske titlen) med syngende sydlig
nattergal. Jeg gætter på at man har brugt engelske optagelser af
"Nightingale".

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-12-02 00:04

Stig Linander <no_reply@021213.dk> skrev i en news:399735378987@021213.dk...
> [...]
>
> Og en dansk film (kan ikke huske titlen) med syngende sydlig
> nattergal. Jeg gætter på at man har brugt engelske optagelser af

Tjah, og så hyler bildæk i rent sand. Og kodrengenes skud op i luften giver
de sædvanlige fløjtelyde osv., osv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen