/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvordan tolker i det?
Fra : Jan


Dato : 13-12-02 17:41

Hej,

Jeg bød på en vare i en nyhedsgruppe, jeg vil gerne have jeres fortolkning
af om svaret er en accept af budet eller ej, navne ,mail adresser og subj,er
ændret.


Mail start------

Hej

200.- ok:0) der er mange der henvender sig så men jeg tror at et bud på
200.- + pp er ok. vil du have den?
----- Original Message -----
From: "Køber" <køber@domain.dk>
To: "Sælger" <sælger@domain.dk>
Sent: Tuesday, December 10, 2002 5:05 PM
Subject: Re: et eller andet sælges


> Ok, hvad siger du til 200.- , hvor i landet er den?


Mail slut-----


Problemet er at sælger bagefter skriver , "budet er oppe på 300+pp"
Jeg mener at sælger allerede har accepteret budet på de 200.- og derfor
løber fra en indgået aftale, men hvad mener i?

Grunden til der er budt på mail er at sælger skrev "byd på mail"


Mvh
Jan



 
 
Kristian Storgaard (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 13-12-02 17:51

On 13/12/02 17:40, in article
3dfa0d87$0$47422$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Jan" <news@datakram.dk>
wrote:

> Jeg mener at sælger allerede har accepteret budet på de 200.- og derfor
> løber fra en indgået aftale, men hvad mener i?

Det er lidt svært at sige entydigt, når han bagefter skriver "Vil du have
den?". Så kan man god tolke det som et (nyt) tilbud. Har du svaret på hans
mail med et "Ja, det vil jeg gerne"?

/kristian


Jan (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 13-12-02 18:27

Kristian Storgaard wrote:

> Det er lidt svært at sige entydigt, når han bagefter skriver "Vil du
> have den?". Så kan man god tolke det som et (nyt) tilbud. Har du
> svaret på hans mail med et "Ja, det vil jeg gerne"?

Ja, jeg svarede "> Jo tak, hvis du giver mig et konto nummer så overfører
jeg pengene med
det samme, har du en ide om hvad portoen løber op i?"

Hvortil han, dagen efter, svarede "budne er oppe på 300+pp"

Mvh
Jan




Ronni K. Rasmussen (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Ronni K. Rasmussen


Dato : 14-12-02 00:11

> Hvortil han, dagen efter, svarede "budne er oppe på 300+pp"

Ja, det er lidt frækt, men han vil jo klart have så meget for sin vare som
han kan få. Irriterende, men jeg tror desværre ikke man kan "bonge" ham for
noget :(

/Ronni



Bertel Lund Hansen (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-12-02 00:18

Ronni K. Rasmussen skrev:

>Ja, det er lidt frækt, men han vil jo klart have så meget for sin vare som
>han kan få. Irriterende, men jeg tror desværre ikke man kan "bonge" ham for
>noget :(

I praksis kan man ikke uanset om han har accepteret et bud.

Den formulering han anvender, er noget ulden, men jeg vil tro (!)
at det er et bindende tilsagn.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/
Besøg http://www.dubyadubyadubya.com/

Tholo - www.tholofot~ (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 14-12-02 09:13


"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Den formulering han anvender, er noget ulden, men jeg vil tro (!)
> at det er et bindende tilsagn.

Tror at det bliver svært at få ham til at godtage et bud på 200 kr hvis han
er på 300 kr nu, det er problemmet med at køre en akution i en NG der er
ikke nogle stop tid på hvornår man ikke længere kan byde på varen.
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97



Bertel Lund Hansen (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-12-02 13:29

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

>> Den formulering han anvender, er noget ulden, men jeg vil tro (!)
>> at det er et bindende tilsagn.

>Tror at det bliver svært at få ham til at godtage et bud på 200 kr hvis han
>er på 300 kr nu

Enig.

>det er problemmet med at køre en akution i en NG der er
>ikke nogle stop tid på hvornår man ikke længere kan byde på varen.

Jeg er ikke enig. Auktionen stopper når sælger accepterer et bud.
Det er ikke vanskeligt.

Problemet er at man ikke kan hanke op i ham hvis han ikke
respekterer det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/
Besøg http://www.dubyadubyadubya.com/

Jan (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 14-12-02 16:13

Bertel Lund Hansen wrote:

>> Ja, det er lidt frækt, men han vil jo klart have så meget for sin
>> vare som han kan få. Irriterende, men jeg tror desværre ikke man kan
>> "bonge" ham for noget :(

> I praksis kan man ikke uanset om han har accepteret et bud.

Dvs. man har en lov som man frit kan overtæde uden "det koster noget"?
Ikke at jeg har tænkt mig at gøre et stort nummer ud af det, jeg blev bare
lidt negativ da han i den sidste mail skriver "stop det klynkeri" istedet
for at indrømme sin fejl.

> Den formulering han anvender, er noget ulden, men jeg vil tro (!)
> at det er et bindende tilsagn.

Jeg læser det som en accept af budet, men du har ret han skriver meget
uldent, det var også derfor jeg ville spørge her i jura gruppen
beklager hvis det måske er lidt OT.

Mvh
Jan



Bertel Lund Hansen (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-12-02 16:57

Jan skrev:

>Dvs. man har en lov som man frit kan overtæde uden "det koster noget"?

Ja, i praksis. Det skyldes at en retssag er dyr, og at man kan
risikere at skulle betale sin sagfører selv om man vinder, plus
hvis modparten ingen penge har, får man ikke noget ud af det.

>Jeg læser det som en accept af budet, men du har ret han skriver meget
>uldent, det var også derfor jeg ville spørge her i jura gruppen
>beklager hvis det måske er lidt OT.

Det er ikke spor offtopic, tværtimod. Juraspørgsmål behøver ikke
være højvidenskabelige eller dreje sig om millioner.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/
Besøg http://www.dubyadubyadubya.com/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste