Tvangsauktion - op ad bakke.
Fra : Stig Johansen

Dato : 13-12-02 11:26

Hej alle.

Jeg har lige fået afværget en subj.

I den forbindelse bemærker jeg, at rekvirenten har - rent ud sagt -
tæppebombet mig med omkostninger, bla. kr 7.500 til salgsopstillinger samt
kr 6.000 til annonceringer.

Er man i den forbindelse fuldstændig prisgivet advokaternes grådighed, eller
eksisterer der nogle regler for begrænsning af omkostninger.

Hvad kan man gøre?

Stig Johansen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 13-12-02 11:56

On Fri, 13 Dec 2002 11:26:05 +0100, "Stig Johansen"
<stig.johansen@udvikling.it> wrote:

>I den forbindelse bemærker jeg, at rekvirenten har - rent ud sagt -
>tæppebombet mig med omkostninger, bla. kr 7.500 til salgsopstillinger

Hvad dækker de 7.500? Er det for mangfoldiggørelse? Det er der nemlig
en fast styk-pris for. Er det noget, der dækker andre forhold så
forklar nærmere.

>samt kr 6.000 til annonceringer.

Lyder billigt, hvis det er alle annoncerne (dagblade og Statstidende).

>Er man i den forbindelse fuldstændig prisgivet advokaternes grådighed,

For så vidt angår annonceringen har det intet med advokaten at gøre -
det er udgifter til de medier, hvori der annonceres.

Kun rekvirent- og mødesalærer er advokatens honorar. Alle de øvrige
(mange!) omkostninger er beløb som rekvirenten (dvs. dem du skylder
penge til) skal betale til f.eks. kommunen, tinglysningskontoret,
fogedretten osv.

Prøv i øvrigt lige med lidt perspektiv: Det er din manglende betaling,
der medfører at kreditor får udgifter og besvær - ikke en beslutning
som kreditor tager...

--
Jakob Paikin

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-12-02 08:55

Hej.

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> wrote in message

> Hvad dækker de 7.500? Er det for mangfoldiggørelse? Det er der nemlig
> en fast styk-pris for. Er det noget, der dækker andre forhold så
> forklar nærmere.

Forberedelse af salgsopstilling kr 1.875
Udarbejdelse af salgsopstilling kr. 3.125
Udarbejdelse af nøgletal kr. 1.000
40 stk. á kr 37.50 kr. 1500

> Prøv i øvrigt lige med lidt perspektiv: Det er din manglende betaling,
> der medfører at kreditor får udgifter og besvær - ikke en beslutning
> som kreditor tager...

Helt enig. Det er sandelig heller ikke med min gode vilje.

Stig Johansen

Fra : Rasmus

Dato : 13-12-02 14:26

"Stig Johansen" <stig.johansen@udvikling.it> wrote in message
> [...]
>
> I den forbindelse bemærker jeg, at rekvirenten har - rent ud sagt -
> tæppebombet mig med omkostninger, bla. kr 7.500 til salgsopstillinger samt

Jeg syntes bestemt ikke det lyder galt...., min svigerfar har købt en
ejendom på tvang, omkostninger til advokat, annoncer...osv, betalte han jo,
og det var i nærheden af 40.000kr

mvh
Rasmus