7210 - Låst keyboard er ikke låst ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-12-02 18:12

Hej alle,

hvis du har en 7210 (ved ikke om det virker på andre telefoner også),
så prøv at lås tastaturet på den, og lad lyset gå ud. Du kan faktisk
trykke alt, lyset tænder ikke, der sker intet.

Men, så prøv at trykke 08 (nul otte). Lyset tænder, men tastaturet er
stadig låst.

Lommelygte feature ?

Fandt ud af det igår ved et tilfælde...

Jacob

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-12-02 18:15

> Men, så prøv at trykke 08 (nul otte). Lyset tænder, men tastaturet er
> stadig låst.

Hih hi. Meget sjovt. Den er også på min 6610

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 13-12-02 19:10

Det er fordi det er et internationalt nødopkaldsnummer. Det samme sker hvis
man trykker 112 eller 911.

På den måde behøver man ikke først at trykke tastaturlåsen fra for at lave
et nødopkald - Man trykker bare 112 og ring op, så ringer den - Ret fikst
ik`?

Lasse

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-12-02 21:19

On Fri, 13 Dec 2002 19:09:40 +0100, "Lasse Rønlev"
<r@fjerndette.pc.dk> wrote:

>På den måde behøver man ikke først at trykke tastaturlåsen fra for at lave
>et nødopkald - Man trykker bare 112 og ring op, så ringer den - Ret fikst
>ik`?

Aaah, jo, smart

Jacob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-02 22:38

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> wrote in

> Det er fordi det er et internationalt nødopkaldsnummer. Det
> samme sker hvis man trykker 112 eller 911.

Hvorhenne er 08 nødopkald ?

> På den måde behøver man ikke først at trykke tastaturlåsen fra
> for at lave et nødopkald - Man trykker bare 112 og ring op, så
> ringer den - Ret fikst ik`?

Min, godt nok ikke en nokia, reagerer kun ved 112.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 13-12-02 23:33

> Hvorhenne er 08 nødopkald ?

Har ingen anelse! Men da det jo hverken er i Amerika eller Europa, må det jo
være enten Afrika, Asien eller Australien...! - Det er jo så godt som intet
svar alligevel ..

> Min, godt nok ikke en nokia, reagerer kun ved 112.
Ja der er jo heller ikke grund til andet Det er sikkert sprogbestemt...
Min Ericsson t68 reagerer på alle 3...

Fra : Dan Molberg

Dato : 13-12-02 23:47

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message
> Hvorhenne er 08 nødopkald ?
Bla Mexico....

> Min, godt nok ikke en nokia, reagerer kun ved 112.
Nok fordi det evt kun er en dual band og ikke tri band....

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 14-12-02 09:13

> Nok fordi det evt kun er en dual band og ikke tri band....

På min Nokia 3310 sker der intet. Til gengæld har jeg prøvet at ringe 112
mens den lå i lommen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-02 22:39

Jacob Saaby Nielsen <dont@think.so> wrote in

> [...]
> kan faktisk trykke alt, lyset tænder ikke, der sker intet.
>
> Men, så prøv at trykke 08 (nul otte). Lyset tænder, men

Min Siemens C55 laver samme nummer hvis man holder "c" knappen nede
mens tastaturet er låst.
Tror finten er at man kan tænde lyset for f.eks. at se hvad klokken
er eller om man har fået en SMS.