Hjælp til investering!!
Fra : Per Strechler

Dato : 13-12-02 17:10

Hej

Er der nogen der har en god ide eller endnu bedre viden om hvordan man bedst
investerer sine penge hvis man lige har et par hundrede tusinder tilovers.
Det skal være en rimelig sikker investering, med lille risikoprofil.

Er obligationer, aktier, bankkonto, investeringsforeninger eller måske noget
helt andet , vejen man skal gå?

På forhånd tak

Per Strechler

Fra : KT

Dato : 13-12-02 17:20

Du skal helt sikkert ud og investere dem på en eller anden måde.

Da du ikke ønsker væsentlig risiko vil det bedste sikkert være obligationer.
Først finder du ud af din investeringshorisont og så køber du obligationer
med udløb dette år. Derved opnår du at blive frigjort fra risikoen for et
kurstab.

Venlig hilsen
Knud

PS: Du kan også give pengene til mig, hvis de er svære at komme af med

Fra : [DK]Garfield

Dato : 13-12-02 20:49

Hej Per,

som Knud skrev, så køb nogle obligationer. Men omkring udløbsår =
forbrugsår, så skal du vælge nogle stående lån (Obligationer uden
udtrækningerr), da du ellers vil få pengene smidt løbende ind på din konto.

Alternativt lav en porteføljetankegang:

Fx:
75% Danske obligationer
12,5% Nye Obligationsmarkeder
12,5% Virksomhedsobligationer

Og så køb i hvert fald de to sidst nævnte som inv. foreninger.

Vh. Garfield.

Fra : felix

Dato : 13-12-02 23:57

"[DK]Garfield" <garfield@nal-net.dk.Fjern> skrev i en meddelelse
> [...]
> 12,5% Nye Obligationsmarkeder
> 12,5% Virksomhedsobligationer
>
> Og så køb i hvert fald de to sidst nævnte som inv. foreninger.

Vælg ikke Investeringsforeninger jf. dagens Politiken 1.del side 13 (vistnok)

Fra : Leonard

Dato : 14-12-02 00:06

"felix" <felix6@Xofir.dk> skrev:

>Vælg ikke Investeringsforeninger jf. dagens Politiken 1.del side 13 (vistnok)

Og tro ikke blindt på det du læser i avisen eller her for den sags
skyld.
Brug oplysningerne til at vurdere om det passer dig at investere selv
eller om du vil have nogen til at gøre det for dig (og betale dem for
det).
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : [DK]Garfield

Dato : 14-12-02 10:49

Hej Felix,

nu har jeg ikke set det der står i Politikken, så kan ikke udtale mig om,
hvad der står der.

Men, hvis du mener, at du kan lave en inv. i udl. obligationer og
virksomheds-
obligationer med samme risikospredning på valuta og udsteder,
som investeringsforeningerne gør, så vil jeg gerne vide hvordan.

Mange steder er minimumskurtagen 500,- for at handle udl. obligationer,
samtidig kommer der høje depotomkostninger.

Lige nu er det Ungarn der er utroligt interessant marked, men det skifter,
og hvis du vil pleje din portefølje aktivt, så kommer der mange
omkostninger.

Omkring de danske obl. foreninger, så drejer det sig jo om, hvilken pleje
man ønsker af sin formue. Nogle tror det er guld, at købe en 6% 2035,
for så er man da sikret 6%... Men de glemmer lige den betydelige risiko
der ligger for, at renten stiger, med deraf faldende kurser.

[DK]Garfield

Fra : bamsefar

Dato : 27-02-03 15:47

hold dig væk fra papirer...det er den sikre vej til ruin for smågamblere som
dig ...

invester dine penge i jord eller ejendom

vh