Hvad fik du til middag i går?
Fra : Sofie Kurland

Dato : 13-12-02 13:33

Jeg har længe tænkt på, at det kunne være sjovt at høre, hvad folk får at
spise sådan en ganske almindelig hverdagsaften - måske kunne man endda blive
inspireret. Jeg fik ovnstegt kylling med bagte kartofler samt
hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Bedste hilsner

Sofie

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 13-12-02 13:40

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev

> [...]
> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Tre rugklappere (de er fantastiske) med ost, leverpostej og
spegepølse... Nok ikke særlig inspirerende, men det er hårdt at være
kreativ, når man er alene.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : sune vuorela

Dato : 13-12-02 13:47

On Fri, 13 Dec 2002 13:33:25 +0100, "Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk>
wrote:

>Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Pasta/kødsauce.

Den blev faktiks rigtig rigtig god... Pastaen var selvølgelig
hjemmelavet (100 g durum 1 past. æg, lidt salt og olivenolie)
Kødsaucen var masser af løg+hvidløg+oregano+kød, alt svitset/brunet -
deri 1 ds flåede tomater og 1 lille dåse tomatpure, 2 skiver ost og
salt/peber...

Lidt spændende kan man godt lave det selvom man er alene...

--
Sune

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 13-12-02 13:50

wrote:

>Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Vi fik, min ældste datters livret, pandekager med jordmarmelade
og/eller sukker på.

Decemberhilsen
Dorte

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 13-12-02 13:52

On Fri, 13 Dec 2002 13:50:24 +0100, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Vi fik, min ældste datters livret, pandekager med jordmarmelade
>og/eller sukker på.

Der skal altså stå jordbærmarmelade

Decemberhilsen
Dorte

Fra : K.G.

Dato : 13-12-02 13:51

Hej Sofie ...

Vi har en Fiskevogn på en central plads i Byen og
der havde jeg købt 2 friske små stege torsk den
ene fik jeg i aftes og den anden skal spises i dag.

De passer lige til en Kuvert og kostede 30 kr. til
sammen og så er det frisk fisk Bynummer : 9900

Renses - vendes i mel - brunes på pande og ryger
i min miniovn - hvide kartofler - citron og brunet
smør.

Det er godt ...

Hilsen Keld

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-12-02 16:15

"K.G." <kg@lite.dk> wrote in message

> [...]
>
> De passer lige til en Kuvert og kostede 30 kr. til
> sammen og så er det frisk fisk Bynummer : 9900

Den gode Keld Gydum er ikke til at stole på. Den pågældende
fiskevogn sælger nemlig fisk fra 9990 (Skagen).
Men det kan fiskene jo ikke gøre for

Yeps.

Jan

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-12-02 16:34

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> wrote in message
[klip]
> Den gode Keld Gydum er ikke til at stole på. Den pågældende
> fiskevogn sælger nemlig fisk fra 9990 (Skagen).
> Men det kan fiskene jo ikke gøre for

(Og det følgende er *kun* humoristisk ment)

Nej nu *har* jeg da aldrig hørt så galt

Et er at man skal sidde og lytte til, at en person rent faktisk kan få sig
til nærmest at prale (ja man er rystet) med, at han har fået fisk fra
Frederikshavn(!) af alle steder, men at se ovenstående var da alligevel det
der skulle til for at få mig til at fare til tasterne

Næh nej folkens. Det *eneste* rigtige sted at få fisk fra er naturligvis min
kære hjemstavn - 9990.

Frederikshavn, tsk tsk

Med skawbo-hilsner
Karina,
der lever i eksil og som, når nu sandheden skal frem, slet ikke bryder sig
om fisk
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : K.G.

Dato : 13-12-02 18:26

Hej Jan ... !

Du skriver bla.:

> Den gode Keld Gydum er ikke til at stole på. Den
> pågældende fiskevogn sælger nemlig fisk fra 9990
>(Skagen).
> Men det kan fiskene jo ikke gøre for

Ja men det er da rigtig Jan - har vi ikke også altid
pralet af Rødspætte-byen Frederikshavn og så har de
været fanget i Jammerbugten ..

Rigtig god Jul - Jan og I andre ...

Har du deltaget med året stegning af and Jan - det
høre sig til en af de faste traditioner ... LOL....

Obs: Jeg har deltaget ...

Mange Julehilsner
Keld Gydum

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-02 15:40

> Ja men det er da rigtig Jan - har vi ikke også altid
> pralet af Rødspætte-byen Frederikshavn og så har de
> været fanget i Jammerbugten ..

Ja, det er en ynk!

> Rigtig god Jul - Jan og I andre ...

I lige måde.

> Har du deltaget med året stegning af and Jan - det
> høre sig til en af de faste traditioner ... LOL....

Det kommer, det kommer.
I år har jeg tænkt mig at lave et totalangreb på min gamle forældres
opfattelse af julemad. Den traditionelle fede juleand bliver erstattet med
orangeand, de klæge rødkål udskiftes med rå rødkål med timian vendt på
panden i andefedt og med et tilskud af tørrede tranebær, så det bliver
spændende om jeg overlever til risalamanden.

vh
jan

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 13-12-02 13:49

> [...]

> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Frikadeller med kartofler og brun sovs - ikke det vildeste, men salaten med
hvidkål, rødbede, gulerødder, appelsin og hvidløgsolie gjorde det lidt
ekstra lækkert c",).

/Kristina

Fra : RHR

Dato : 13-12-02 19:12

Hej

Vi fik dejlig nem mad.. Vi fik kartoffelmos med panderistede pølseskiver og
paprikasauce fra knorr

Mvh Rikke
"Kristina Søndergaard" <Kristina_Sondergaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3df9d7b2$0$35839$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Homer

Dato : 13-12-02 14:04

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> spise sådan en ganske almindelig hverdagsaften - måske kunne man endda

Min kæreste og jeg fik frisk pasta - tortellini med ost og pesto. Selv om
ingen af delene var hjemmelavet, var de helt ok. Men egen pesto er jo
altid at foretrække!

Efter kogning tilsatte vi lidt stegt bacon samt avocado, begge dele i
tern.

Meget nemt og billigt!
VH
Homer

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-12-02 14:17

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> writes:

> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Et eller andet frossen pastasnask oppe fra den lokale Foetex. Jeg var
helt alene hjemme, smaasyg og gad ikke lave mad.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Henrik Andersen

Dato : 13-12-02 14:19

"> Jeg har længe tænkt på, at det kunne være sjovt at høre, hvad folk får at

Hejsa!

Vi fik Brændende Kærlighed med Kartoffelmos og Rødbede i tern, samt
æbleflæsk og stegte løg...

Det var rigtig godt......

mvh Henrik

Fra : Mikkel Winther

Dato : 13-12-02 14:12

Sofie Kurland was trolling as usual:
> [...]
> kartofler samt hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

En nudelsuppe med kylling. Stille og roligt.

m.
--
"All right, remember -- alcohol equals puke equals smelly mess equals nobody
likes you!"

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-12-02 14:24

Sofie Kurland skrev:

> Hvad fik du til aftensmad i går?

Frikadeller krydret med hvidløg og kapers, serveret med dampet
broccoli og champignoner stegt i gedesmør.

// Klaus

Fra : Jette

Dato : 13-12-02 14:29

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> wrote in message
> [...]
> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Hoisin/satay/chili-stirfry med champignoner, gulerødder, bacon, hvidløg,
alm. løg. Dertil ris og brød.

Jette

Fra : Rømer

Dato : 13-12-02 14:30

Brunkål, kartofler, rugbrød, kogt flæsk og grisehaler - hertil rødbeder,
sennep - og et par sneøl...

Og så aftalte vi at mødes en gang om måneden til "gamle danske retter"...

Leo

Fra : Pia

Dato : 13-12-02 14:59

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> wrote in message news:2skK9.65382
> Hvad fik du til aftensmad i går? .
>
> Bedste hilsner
>
> Sofie

Efter en masse panik med en gardinstang som tog laaaaaaaaaaaaang tid at
haenge op...blev det til kebab og fritter hentet hjem fra nede paa hjoernet
:)

Pia

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-12-02 15:15

Sofie Kurland <sofie@kurland.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2skK9.65382$HU.4989399@news010.worldonline.dk...
> [...]
> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Et blomkålshoved i buketter, kogt 3-4 min., vand fra, olivenolie+balsamico
over, låg på (af ilden), ryste af og til
mens et par nakkekoteletter steger færdigt med lynghonning på ene side,
Dijon på anden.
Hva`ba ?
Ole

Fra : A.And

Dato : 13-12-02 16:00

> [...]
> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

God gammel dansk hakkedreng med brunsovs, løg, kartofler og grøntsager.

Kim

Fra : Camain

Dato : 13-12-02 16:14

Karbonader, dertil stuvede ærter/gulerødder og nogle dejlige faste
kartofler.

Og jo, du har ret, det er inspirerende at se hvad andre rundt om går og
spiser

Go' weekend alle

Jesper B.

Fra : Bitten

Dato : 14-12-02 00:21

"Camain" <oraklet@NOSPAMborger.ringe.dk> skrev:

> [...]
>kartofler.
>
>Og jo, du har ret, det er inspirerende at se hvad andre rundt om går og

En god gammeldaws ret, som vi også nød i går...

Og ja! En genial tråd!

--
Venlig hilsen Bitten.

Fra : ottesen

Dato : 13-12-02 16:06

> [...]
> Jeg har længe tænkt på, at det kunne være sjovt at høre, hvad folk får at
> spise sådan en ganske almindelig hverdagsaften - måske kunne man endda

Kartoffel-/porresuppe!
Kartofler og porrer koges møre i grøntsagsboullion. Af varmen, stavblenderen
ned i gryden og blend til der ikke er klumper. Tilsæt en kop mælk (evt. en
1/4 l. fløde) samt krydderier (salt, hvid peber, timian, find selv på
flere), og lad suppen simre i yderligere en 5-10 minutter. Dertil en
panetti-flute og ristede bacontern. Det er nemt, det er hurtigt, det er
billigt, det er sundt (bacontern kan udelades , og det smager SUPER!

/ottesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-12-02 16:17

Høns i asparges m. hvide kartofler og en skummende Tuborg til.

Fra : Niklas

Dato : 13-12-02 16:21

> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Regnbueørred med chilli lynstegt for kraftig varme.
Helbladet spinat med Cheddarost.
Bagte gulerødder med balsamico, olivenolie og lemonjuice.
Paneret mos-blanding af kartoffel og falafel.

Det hele blev krydret med en chili/vanillie dressing.

Venligst

Niklas

Fra : Karoline Larsen

Dato : 13-12-02 16:27

> [...]
> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

En god gang kartoffelmos med masser af hvidløg og en gryde med jordskokker,
løg, grønne bønner og karry.

Karoline

Fra : JHR

Dato : 13-12-02 16:49

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

En seriøs gang Chili Con Carne UDEN bønner MED flütes, sveder stadig ved
tanken!!

Jeppe.

Fra : Finn

Dato : 13-12-02 16:50

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har .....

Jeg fik ovnstegt kylling og Kartoffelsalat som ikke var hjemmelavet

Finn

Fra : Padmé

Dato : 13-12-02 16:51

Broccolisuppe med jordskokker, hvidløg, løg... blendet til puré..
Uhmmm

Padmé

Fra : Nette

Dato : 13-12-02 17:10

"Sofie Kurland" wrote in message
> Hvad fik du til aftensmad i går?

God idé
Mit bidrag er nok ikke så inspirerende, men alligevel: RISENGRØD
Kogt i ca. 20 minutter og henstillet under dynen i et par timer, til vi
havde tid til at spise den.

Selvfølgelig serveret med kanelsukker, smørklat og nisseøl

Nette

Fra : Elisiussen

Dato : 13-12-02 18:00

> Jeg har længe tænkt på, at det kunne være sjovt at høre, hvad folk får at
> spise sådan en ganske almindelig hverdagsaften -
>
> Sofie

Vi fik hamburgryg med stuvet grønkål, hvide samt brunede kartofler.
Det var dejligt.
Jette

Fra : Peter Weis

Dato : 13-12-02 18:15

> [...]
> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Grøntsagstærte med broccoli og gulerødder.
Strimlet lynstegt skinkesmåkød.

mvh
Peter

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 13-12-02 19:20

> [...]
>
> Bedste hilsner
>
> Sofie
>
> Vi fik pommes frites og fiskefilletter. Noget kedeligt og
hurtigt, jeg ved det, men overskuddet var der altså ikke
lige igår!
MVH Rikke

--
www.rikkebachmann.webbyen.dk
Her finder du billige, nemme og hurtige madopskrifter

Fra : Eskil Grønbek

Dato : 13-12-02 20:07

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev > Hvad fik du til aftensmad i går?

I går var kedelig, men her i aften fik vi:

Rosastegt andebryst med champiogn sauce
Dertil fik vi revet kartoffel blandet med salt/peber og hvidløgsolie. Formet
i en form og derefter stegt på panden.

mvh

Eskil

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 13-12-02 20:48

On Fri, 13 Dec 2002 13:33:25 +0100,
Sofie Kurland <sofie@kurland.dk> wrote:

> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Første ret: Rest af kødsovs med skruer, da jeg var løbet tør for
mozerela blev det til parmesan.

Anden ret: Karry-ret (karry, løg, rejer, fersken, tomat, hvidløg, måske
noget mere) med ris og hvidløgsfluttes.

Jeg bor alene, spiser altid varm mad til aftensmad uanset om jeg har
fået varm mad tidligere på dagen. Men opfindsomheden er vist ikke
overvældende stor.

Fra : toma

Dato : 13-12-02 23:16

Brændende kærlighed m. rødbeder til
mvh
Torben

Fra : Mulle's mor Heidi

Dato : 13-12-02 23:36

Røget mørbrad med stuvede ærter/gulerødder og kartofler. Men det bedste var
at jeg spiste hos naboen, og dermed slap for selv at lave mad *smil*

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk/hei/julegodter.html

Fra : Niklas

Dato : 14-12-02 00:42

> [...]
> hvidkåls/majssalat med skarp yoghurt/sennepsdressing
> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Culottesteg med bagte kartofler og grønne bønner. Dertil en hjemmelavet bearnaise sauce.

Venligst

Niklas

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-12-02 01:24

Sofie Kurland wrote:

> Hvad fik du til aftensmad i går? Håber på mange svar.

Resterne af bruen kartofler og grøn sovs. (Grønlangkål.)

Og nogle "færdig-frikadeller" optøede på panden sammen med det øvrige.

Og noget rødvin og vand til.

Iøvrigt:
Snyd er det som f.eks. Eskil Grønbæk skriver.
Igår var torsdag.
Og så er det selvfølgelig torsdag du skal beskrive. Ikke fredag, vel.?

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Eskil Grønbek

Dato : 14-12-02 12:25

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev
> Snyd er det som f.eks. Eskil Grønbæk skriver.
> Igår var torsdag.
> Og så er det selvfølgelig torsdag du skal beskrive. Ikke fredag, vel.?

Hej Jørgen

Jeg tror ikke Sofie får meget inspiration af vores middag torsdag aften.

En gang kedelig pasta sauce og dertil hørende pasta.
Et lille stykke hjemmelavet pizza, varmet i mikroen.

Jeg forstår godt din pointe, men der er ikke meget inspiration i
ovenstående.

mvh

Eskil Grønbek

Fra : E.G.C.

Dato : 14-12-02 12:40

Hvorer det spændende, altsammen. Det er en hel roman. Men jeg har et problem, er der nogen som kan fortælle mig om man kan nøjes
med at bruge taster til at sidde her og læse alle de indlæg, jeg bruger Outlook Expres. Jeg har fa....... så ondt i mine håndled.

Mvh.
Ester C.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-02 15:46

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvorer det spændende, altsammen. Det er en hel roman. Men jeg har et
problem, er der nogen som kan fortælle mig om man kan nøjes
> med at bruge taster til at sidde her og læse alle de indlæg

Umiddelbart vil jeg foreslå at bruge øjnene
Men i øvrigt kan du navigere vha. af piletasterne, hvis du har 'vis indhold'
slået til (i almindelighed ikke anbefalet af sikkerhedsgrunde, men meget
behageligt).
Ellers må du bruge [Enter] til at åbne med og [Alt]+[F4] til at lukke for et
indlæg.

vh
Jan

Fra : E.G.C.

Dato : 15-12-02 14:50

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse news:atfg0q$56h$1@sunsite.dk...
> "E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> wrote in message

Tak for tastehjælp!
Så vil jeg lige fortælle at jeg igår fik Røget lammefilet i tynde fine skiver, hamburgerryg og bayonneskinke, dertil en herlig
grønlangkål fra egen høst i haven, det smager nu rigtig godt, hvis det er lavet som "jeg kan lide det". Til dessert en færdigis ala
tiramisu og diverse vine og portvin.

Mvh.

Ester Clasen

Fra : Annika Pedersen

Dato : 15-12-02 11:28

> Jeg har længe tænkt på, at det kunne være sjovt at høre, hvad folk får
> at spise sådan en ganske almindelig hverdagsaften - måske kunne man
> endda blive inspireret.

Torsdag var sidste dag hjemme hos moar for denne omgang, og da vi var i
byen i onsdags, var vi lade.
Brød (rug og fransk), røget laks, div. andet pålæg.
Tidl. på dagen havde vi spist hjemmelavede æbleskiver (kærnemælks) og
risalamende til senere :)

Fredag var aften med manden for første gang på længe:
Flødekartofler (mere minimælk end fløde) og et par lækre bøffer :)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Queenie

Dato : 18-12-02 20:40

kokosmælksuppe med kylling, masser af ingefær og chili .. mums

http://www.kandu.dk/

Fra : Queenie

Dato : 18-12-02 20:40

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 02-01-03 20:03

Jeg ved ikke om denne tråd stadig kører... Men jeg kommer lige med mit
januar bidrag

Laksefilet grillet på panden ( med lidt dild og citron ) Dertil råkostsalat:
revet gulerod, solsikkekerner, rosiner og appelsin + flütes

Mums - og januarslankende

/Bonnie