start problemer med maxi (flyttet fra dk.m~
Fra : Thomas

Dato : 13-12-02 14:20

Hejsa

jeg har købt en maxi K til konen, en gammel brugt en..

jeg har gennemgået tændingen, sat nyt tændrør på, renset karburator o.s.v.

men den er stadig svær at starte om morgenen når hun skal på arbejde, den
står i garage om natten så det burde ikke være fugt..

Den er også meget længe om at blive varm.

Hvad er problemet ??? Jeg har ikke pillet ved knallerten(tunet) men så vidt
jeg kan se så er cylinderen planet nede ved bunden så slaglængden bliver
kortere.. er det problemet ???

eller skal jeg bare igang med at skifte tændspole, platiner o.s.v.

den starter fint når den er varm..

thomas@4701.dk

Fra : Ib J

Dato : 14-12-02 19:11

Svært at sige, hvad der er i vejen, men her er endnu et par bud:
Kører/trækker den ok, når den er varm?
Er tændingsgnisten blå?
Grundindstilling for tændingstidspunkt er når skruerne sidder ca
midt for i hullerne. Platinafstand skal være 0,4 mm.

IJ

Fra : Thomas

Dato : 16-12-02 10:16

> Kører/trækker den ok, når den er varm?

Nej den virker som om den ikke vil tage omdrejningerne,den dør når gassen
drejes i bund

> Er tændingsgnisten blå?

det skal jeg teste i aften
> Grundindstilling for tændingstidspunkt er når skruerne sidder ca
> midt for i hullerne. Platinafstand skal være 0,4 mm.

Hvilke skruer ???

Thomas

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 16-12-02 15:23

> Hvilke skruer ???

Skruerne der holder selve ankerpladen som alle tændings komponenterne sidder
på fast til motorblokken
Sæt dem i midten og derefter indstil platinen..
Det gøres ved at dreje svinghjulet rundt indtil du kan se at platin
"hovedet" er længst væk fra platin "foden" (eller hvad man nu kalder det")
Så finder du et søgeblad sæt eller noget andet du ved der er mellem 0.035 og
0.045 mm bredt og stikker ind i mellem hovedet og foden på platinen..
Løsner skruen der holder Platin "foden" og justerer den så den passer med
ca. 0.040 mm.. Så skulle den tænding være klaret..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Ib J

Dato : 16-12-02 20:33

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:atknnt$ld2$1@sunsite.dk...

> [...]
og
> 0.045 mm bredt og stikker ind i mellem hovedet og foden på platinen..

Du mener vel mellem 0,35 og 0,45. 0,035 er ikke meget :)

IJ

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 16-12-02 21:57

> Du mener vel mellem 0,35 og 0,45. 0,035 er ikke meget :)

Ja self. ved ikke lige hvorfor jeg vil have det 0 ind imellem....

Mvh.
Hans-Jacob
OE feat. OE-Quotefix