Beskytte et Word dokument
Fra : N Schei

Dato : 13-12-02 11:31

Jeg vil passord beskytte et word dokument som jeg ska lage. Før dokumentet
kan åpnes vil jeg at man oppgir et passord.
Noen som vet hvordan man lager en sån type macro??

Ns

Fra : Sune

Dato : 13-12-02 11:38

"N Schei" <nikki.schei@spray.se> skrev i en meddelelse
> Jeg vil passord beskytte et word dokument som jeg ska lage. Før dokumentet
> kan åpnes vil jeg at man oppgir et passord.
> Noen som vet hvordan man lager en sån type macro??
>
> Ns

Når du gemmer dokumentet går du i Gem Som... -> Funktioner -> Generelle
Indstillinger. Her kan du sætte Passwords på dokumentet. Gælder for
Office 2000. Ved ikke om det er helt det samme for andre versioner af
Office.

Mvh,

Sune

Fra : N Schei

Dato : 13-12-02 12:11

> [...]
> Indstillinger. Her kan du sætte Passwords på dokumentet. Gælder for
> Office 2000. Ved ikke om det er helt det samme for andre versioner af

Takk, med den instillingen gjelder kun når du ska redigere dokumentet.
Jeg vil at før du leser dokumentet så må du oppgi et passord. Noen
ideer/forslag?

Ns

Fra : "Øyvind Hansen"

Dato : 13-12-02 12:23

N Schei tastet:

> Takk, med den instillingen gjelder kun når du ska redigere dokumentet.
> Jeg vil at før du leser dokumentet så må du oppgi et passord. Noen
> ideer/forslag?

Prøv å bruk PGP, da får du også kryptert dataene.
<url http://www.pgpi.com/>

--
Øyvind Hansen
http://web.uten.net/oey

Fra : Karl Martin Lund

Dato : 13-12-02 12:19

"N Schei" <nikki.schei@spray.se> wrote in message
> Jeg vil passord beskytte et word dokument som jeg ska lage. Før dokumentet
> kan åpnes vil jeg at man oppgir et passord.
> Noen som vet hvordan man lager en sån type macro??

Tror ikke det vil være særlig pålitelig for å si det mildt. Jeg har
ihvertfall lagt merke til at når jeg åpner Excel regneark med makroer,
får jeg spørsmål om jeg vil kjøre makroene. Antar det også kan være
tilfelle i Word.

Hva med å pakke filen med et program som tilbyr passordbeskyttelse?

KML
--
Karl Martin Lund DoD #1664
Nothing moves you like a motorcycle

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 13-12-02 12:37

> [...]
dokumentet
> kan åpnes vil jeg at man oppgir et passord.
> Noen som vet hvordan man lager en sån type macro??

I word 97 og 2000 kan du under.:

Funktioner/indstillinger/gem

tildele dokumentet adgangskoder
til åbning og/eller redigering.

Mvh

/Flemming

Fra : Arnfinn Eikaas

Dato : 13-12-02 13:07

On 13 Dec 2002 11:30:45 +0100, "N Schei" <nikki.schei@spray.se> wrote:

>Jeg vil passord beskytte et word dokument som jeg ska lage. Før dokumentet
>kan åpnes vil jeg at man oppgir et passord.
>Noen som vet hvordan man lager en sån type macro??

Tror ikke du trenger å bruke makro. I OfficeXP er det en kommando som
heter beskytt dokument. Den finner du på verktøylinjen under punktet
verktøy.

Dersom du velger høybeskyttelsesgrad så er det vanskelig å få åpnet
dokumentet med passordprogram.

Arnfinn Eikaas
http://home.hia.no/~aeikas00/

remove spam from address

Fra : Noureldina

Dato : 13-12-02 13:19

Jeg ved ikke hvilken version af Word du bruger. Selv har jeg 97, hvor man
ved Gem som -> indstillinger kan angive passwords for både åbning og
redigering, hver for sig. Det virker fint for mig =)

Fra : hcma

Dato : 13-12-02 14:20

> [...]
> kan åpnes vil jeg at man oppgir et passord.
> Noen som vet hvordan man lager en sån type macro??

Gem som ->Menulinjen Funktioner ->Generelle indstillinger ->Adgangskode til
åbning/ og adgangskode til redigering

m v h

HC

Fra : Petter Pan

Dato : 13-12-02 17:47

N Schei wrote:

>Jeg vil passord beskytte et word dokument som jeg ska lage. Før dokumentet
>kan åpnes vil jeg at man oppgir et passord.
>Noen som vet hvordan man lager en sån type macro??
>
>Ns

Kan hende jeg har misforstått, men du kan passordbeskytte dokumentet når
du lagrer det i WinXP. Trykk lagre-->alternativer og skriv inn passord
for åpning av dokument.