1,5 eller 3,3 volt på AGP-slot'et
Fra : Jens S

Dato : 13-12-02 10:52

Hej

Jeg er den ikke helt lykkelige ejer af et Asus A7V133 motherboard og et
Innovision GeForce
2Pro 4xAGP GFX-kort. Nu overvejer jeg at skifte motherboard, CPU og ram til
Asus P4PE, 2,4GHz CPU og DDR-Ram.

www.asus.com står der at AGP-porten er til 1,5 volt grafikkort (only).
Det står der intet om på mit nuværende motherboard.
Kan mit grafikkort bruges på det nye motherboard?

Jens

Fra : o&u

Dato : 13-12-02 11:08

On Fri, 13 Dec 2002 10:51:36 +0100, "Jens S" <jensss2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>På www.asus.com står der at AGP-porten er til 1,5 volt grafikkort (only).
>Det står der intet om på mit nuværende motherboard.

Nej de tog alt. 1x, 2x og 4x.

>Kan mit grafikkort bruges på det nye motherboard?

Hvis dit agp kort er et agp4x efter den rigtige norm, kan det.

Det er et farligt område dette her. Du kan læse på asus site, om
bundkortet har en sikring imod ældre kort for 3.3 volt. Nogle bundkort
ødelægges.

Desuden kan du læse på website for innovision om agp kortets
specifikationer.

Måske kan sisoft sandra fortælle dig noget om agp kortet.
www.sisoft.co.uk

Du får ialtfald svært ved at finde et P4 kort med et af de helt nye
chipsets, som tager agp2x.
www.shg.dk er flinke til at skrive om det for alle deres bundkort.
(men hvor flinke de ellers er ?)

mvh

John

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-12-02 12:52

> Det er et farligt område dette her. Du kan læse på asus site, om
> bundkortet har en sikring imod ældre kort for 3.3 volt. Nogle bundkort
> ødelægges.

Asus P4PE har en sikring mod dette

Jakob

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-12-02 13:37

On Fri, 13 Dec 2002 12:51:47 +0100, Jakob Andersen wrote:

> Asus P4PE har en sikring mod dette

MSI KT4 Ultra ligeså.

//Martin

Fra : Jens S

Dato : 13-12-02 23:48

"Jakob Andersen" <jakob@NOSPAMsprit.dk> wrote in message

> Asus P4PE har en sikring mod dette
>
> Jakob

Ja, det har jeg set. Jeg vil bare gerne være sikker på at jeg kan bruge mit
gamle grafikkort. Jeg har ikke råd til også at skulle købe ny grafik!

Gad vide om der ikke findes en list over hvilke kort der er 3,3 og hvilke
der er 1,5 volt?

Jens