Inno3D TI4200 - blæserproblem
Fra : Peter T.

Dato : 13-12-02 09:55

Jeg har for kort tid siden fået byttet mit Inno3D TI4200, fordi blæseren
begyndte at larme (som om den var "tørret" ud), og jeg smed det nye kort i,
i den ide om at nu var støjen fra blæseren forsvundet. Nu er problemet
sørme begyndt at komme tilbage!

Er der andre, der har oplevet lignende problemer med dette kort?

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : RpR

Dato : 13-12-02 14:14

> Er der andre, der har oplevet lignende problemer med dette kort?

Not yet =)
Evt. kunne du pille blæseren af og give lejet en smule lejefedt eller hvis
du ikke har andet, en lille bitte dråbe symaskine / cykelolie. Så er
problemet sikkert forsvundet.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Peter T.

Dato : 13-12-02 15:10

RpR wrote:

> Evt. kunne du pille blæseren af og give lejet en smule lejefedt eller
> hvis du ikke har andet, en lille bitte dråbe symaskine / cykelolie. Så
> er problemet sikkert forsvundet.

Har forsøgt. Det hjælper i et par dage og så er larmen tilbage igen.
Derfor returnerede jeg mit gfxkort og fik et nyt tilsendt. Problemet er
tilbage og den eneste ide jeg har, er at blæseren simpelthen kører varm
somehow, da kortet sidder klods opad et pcikort, som ellers ikke afgiver
den vilde varme fra sig. Problemet er bare, at kortene kan ikke sidde
anderledes pga. irq-konflikter. Men med kølerens udformning (den tager
luft ind fra siderne), så har fabrikanten jo taget højde for det, og det
*burde* det ikke være pga. ovenstående problem.

Alternativet er en bedre køler og blæser. Men så ryger garantien jo.