Andet multimedie
bentjuul 3670
Paint Shop Pro.
Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 13-12-02 02:37

Jeg har et rimelig iriterende problem, når jeg prøver at arbejde med
programmet.

Jeg sidder og er igang med at lave nogle stjerner, og har været inde i layer
og oprette et nyt layer.

Når jeg så prøver at give layeret et navn "Stjerne01" så forsvinder
farvebjælken ude i højre side.

Findes der ikke en måde hvorpå at man kan låse de forskellige lag, så man
kan skrive et kaldenavn til lagene?

Hilsen Henrik

Fra : emj

Dato : 13-12-02 03:10

On Fri, 13 Dec 2002 02:37:16 +0100, "Henrik K. Jensen" <hkj@mknet.dk>
wrote:

>Findes der ikke en måde hvorpå at man kan låse de forskellige lag, så man
>kan skrive et kaldenavn til lagene?

Du kan i layerpaletten donneltklikke på layernavnet eller højreklikke
og vælge rename.
Det er ikke nødvendigt at låse noget og colourpaletten skal ikke
forsvinde, fordi du renamer et layer.
Hilsen emj

Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 13-12-02 03:29

Jeg prøver igen, ellers vender jeg tilbage

Tak for hjælpen

Fra : kjaer

Dato : 14-12-02 00:56

"Henrik K. Jensen" <hkj@mknet.dk> skrev i en meddelelse news:atbdkb$q4u$1@sunsite.dk...
> [...]
> farvebjælken ude i højre side.
>
> Findes der ikke en måde hvorpå at man kan låse de forskellige lag, så man

color palleten vises/skjules ved trykke "c" ligesom layer vises/skjules med "L" og tool med "t"

Fra : SuSanne

Dato : 15-12-02 08:14

> [...]
> farvebjælken ude i højre side.
>
> Findes der ikke en måde hvorpå at man kan låse de forskellige lag, så man

***
Hej Henrik,

Jeg har indimellem et lignende problem. Hvis jeg gemmer et billede, der
f.eks. skal indeholde bogstavet "l" (eller rename et layer), så forsvinder
layerpaletten. Gemmer jeg under et andet navn, som ikke indeholder et af de
bogstaver der aktiverer toolboxene, så går det fint .... Sker især, hvis jeg
har mange programmer åbne på én gang.

Det løser problemet her at lukke programmerne ned og starte op igen. Nogen
grund til at det sker kender jeg ikke - men det hjælper stort set altid
resten af den tid jeg skal bruge PSP.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : emj

Dato : 15-12-02 09:25

On Sun, 15 Dec 2002 08:14:24 +0100, "SuSanne"
<sus@nne.vindinggaard.dk> wrote:

>Jeg har indimellem et lignende problem.

Problemer med PSP kan ofte klares ved at rense registreringsdatabasen
for gammelt pspsnav
Man får så en "fabriksny" installation af PSP

Hold down your Control+Alt keys at the same time you launch PSP.
Timing's critical so you may have to do it a few times before it
catches.

When it catches, a little box pops up asking sweetly if you want to
dump all your PSP registry settings. Saying YES often rights little
indigestion mishaps. You do lose all your customized settings in
preferences & toolbars.

Må jeg anbefale PSP FAQ på http://campratty.com/questions.html
Hilsen emj

Fra : SuSanne

Dato : 18-12-02 17:57

> Må jeg anbefale PSP FAQ på http://campratty.com/questions.html
> Hilsen emj
***

Tak for adressen til PSP FAQ, emj, den kendte jeg ikke. Mht. at rense
registreringsdatabasen, så har jeg en næsten ren PSP, da jeg har formateret
min PC i efteråret, men jeg kendte heller ikke dette tip, så tak for det
også. Jeg vil have det i mente.

Venlig hilsen
Susanne
***

Fra : Michael Lynge

Dato : 16-12-02 11:55

Hej Henrik

Prøv at kigge på www.pspgrafik.dk eller skriv til dem såfremt du ikke kan
finde en løsning.

Mvh
Michael

Fra : SuSanne

Dato : 18-12-02 17:56

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Henrik
>
> Prøv at kigge på www.pspgrafik.dk eller skriv til dem såfremt du ikke kan
> finde en løsning.
>
> Mvh
> Michael
>
> Ja, Lee har lavet en fantastisk god - og dansk - hjemmeside om Paint Shop
Pro og dets funktioner. Dem findes der ikke mange af. Jeg kan også varmt
anbefale siden.

Venlig hilsen
Susanne
***