Forkert skrifttype
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-03-01 18:12

Hejsa!

Hvordan får jeg Word (og gerne resten af Windows) til at bruge den
skrifttype der hedder GillSans når folk sender mig dokumenter
indeholdende skrifttyper med disse navne:

Gill Sans (altså med mellemrum)
Gill Sans MT
Humanist (+ et eller andet nummer)

Disse er alle kopier af den rigtige GillSans, men desværre vises
dokumenterne med en forfærdelig grim skrifttype i stedet for GillSans.
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Fra : Mads Knudsen

Dato : 06-03-01 08:31

> [...]
>
> Disse er alle kopier af den rigtige GillSans, men desværre vises
> dokumenterne med en forfærdelig grim skrifttype i stedet for

Hvordan man får hele windows til at substituere en font ved jeg
ikke, men i Word2000 (nok også W97) kan du gøre følgende

I Tools menuen -> Options -> Compabilitets fanen er der en knap
der hedder Font substitution. Her kan enten midlertidigt eller
permanent substituere ukendte fonte, men kun for det enkelte åbne
dokument.

Hvis du vil automatisere substitutionen kan du lave en makro der
er opbygget over

Application.SubstituteFont UnavailableFont:="Gill Sans",
SubstituteFont:="GillSans"
' Bruges hvis der kun ønskes midlertidig substitution

eller

With Selection.Find
.Font.Name = "Gill Sans"
.Replacement.Font.Name = "GillSans"
.Execute Replace:=wdReplaceAll
End With
' Bruges hvis der ønskes permanent udskiftning

Mvh Mads

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-03-01 12:51

Mads Knudsen skrev:

>Hvordan man får hele windows til at substituere en font ved jeg
>ikke, men i Word2000 (nok også W97) kan du gøre følgende

Perfekt! 1000 tak!