"afkokse" udstødning!
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 12-12-02 21:28

Hejsa,

Jeg står med en 5,3 hk udst. til min Yamaha 4g, som efterhånden har
ihvertfald 10kkm på bagen siden sidste "eftersyn".

Jeg vil tro at den er medvirkende til at min knallert ikke trækker så godt
mere, og derfor ville jeg gerne have den afsodet, eller hvad det nu er man
gør.

Er der nogen der vil forklare mig trin for trin, hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak,

Troels

Fra : Holger Danske

Dato : 12-12-02 21:33

Troels Plougmann Olsen wrote:
> [...]
> nu er man gør.
>
> Er der nogen der vil forklare mig trin for trin, hvad jeg skal gøre?

Af med svinet og skil forrør fra potten.
Tag fløjte og indmad ud af potten og rens ren, evt med petroleum eller
rensebenzin.
Husk at rense inde i selve potten også, smid noget petroleum, rensebenzin
ind i dyret hold for hullet og ryst ryst ryst, er der meget så læg den i en
plastpose natten over. Når du har fået den så ren som du nu kan så kør lige
en 4-5 stykker af mors de blødeste lagner igennem, så skulle den være fjong
! *vbg*
Tag forrøret og kig oppe ved gevindet. Er der meget koks så kom evt. lidt
sprit ned i forrøret og lig det på jorden og sæt ild til, så sidder koksen
ikke så hårdt når du nu skal til at kratte ud med f.eks en gammel smørekniv.
Afrens udvendig evt polér, saml og sæt på !

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 12-12-02 21:55

> [...]
> ikke så hårdt når du nu skal til at kratte ud med f.eks en gammel
smørekniv.
> Afrens udvendig evt polér, saml og sæt på !

Oki. det må da være til at finde ud af... Er der egentlig overhovedet fløjte
i en skråtskåret 5,3 HK? Og er det til at få mors lagener derindi? ;)

Håber ski det gi'r noget, for den er ved at være så kokset at den kan drukne
sig selv ved at stå i tomgang (læs: tager kun ca. ½ omdrejning med fuldt
øre, indtil den er "røget" igennem - den ryger ad pommern til efter at ha
stået i tomgang 20-30 sek, pisseirriterende hvis man gerne vil hurtigt
afsted)...

Men takker for guiden!

// Troels

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-12-02 20:13

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Oki. det må da være til at finde ud af... Er der egentlig overhovedet
fløjte
> i en skråtskåret 5,3 HK? Og er det til at få mors lagener derindi? ;)

Ja der er.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 13-12-02 21:50

> Ja der er.

der er forresten mail til dig ;)

// Troels

Fra : Hekto

Dato : 12-12-02 22:48

In article <3df8f155$0$47417$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
puttitat@adslhome.dk says...
> [...]
> gør.
>
> Er der nogen der vil forklare mig trin for trin, hvad jeg skal gøre?

Hæld en kop kaustisk soda i den. Tilsæt forsigtigt en keddel kogende
vand. Det sprutter og bliver meget varmt, så pas på hud, øjne og tøj ...
samt aluminium.

Lad det stå til næste dag og hæld det hele ud. Al fedt og olie er nu
opløst, så skulle der være noget tilbage er det let at fjerne.
Alternativt kan den få en tur til.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 12-12-02 22:54

> [...]
>
> Lad det stå til næste dag og hæld det hele ud. Al fedt og olie er nu
> opløst, så skulle der være noget tilbage er det let at fjerne.

Det lyder til der er enighed om det det bliver helt klart det første jeg
prøver... Det er dælme træls at køre rundt med en udstødning der ikke helt
leverer den performance den engang gjorde (Goddamn, det er svært at hive den
op i omdr. i 4. gear, det plejer ikke at være et problem... Heller ikke
sidste vinter ved samme temp )

// Troels

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 13-12-02 05:55

Jeg gav min 5,3 samme tur 2-3 gange om året, det var nærmest som at sætte 43
mm cylinder på en standard 4gear
Man skal bare lade være med at bruge det på en potte med aluminiums-dele(som
fløjten i en maxi-potte)...

--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77 + Aprilia Sonic '99 <-- vintermøvert)

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 13-12-02 13:18

> [...]
43
> mm cylinder på en standard 4gear
> Man skal bare lade være med at bruge det på en potte med

Okay, det lyder jo godt..!

Det må helt klart prøves, jeg kører også en hel del km (7000 siden april,
det synes JEG da er en del ) - og den er aldrig blevet renset...

// Troels

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 12-12-02 22:54

> Er der nogen der vil forklare mig trin for trin, hvad jeg skal gøre?

En anden måde at rense udstødningen på:
man tager fløjten ud af usdtødningen, og lukker hullet af med en
plastikpose,
så ifører man sig gummihandsker og beskyttelsesbriller og, fylder 3-4
skefulde kaustisk soda i udstødningen og hælder derefter kogende vand ned i
udstødningen...
Dette medfører at sodaen reagerer kemisk og så sker der ting og sager(!)
Dette trick kan ikke anbefales til aludæmpere, men en gammel ymarhakker
udstødning kan fint tåle en sådan behandling.