Håndtag
Fra : Moe

Dato : 12-12-02 21:12

Hej NG!

Jeg har netop købt nye håndtag til min mc. Men kan ikke lige umiddelbart se
hvordan de gamle fjernes... så derfor (før jeg laver lort i den!) vil jeg
lige høre om nogen har nogle hints til skift heraf. Der er kun tale om selv
håndtagene - altså ingen elektronik eller skruer med de købte!

Mvh Martin
http://home20.inet.tele.dk/moe

Fra : Keld

Dato : 12-12-02 21:36

Hvis det kun er gummihåndtagene du mener, så skær dem af. Lav et snit ned
igennem dem og vrid dem af styret.
De nye kan du evt. gøre fast med en lille klat lim, eller opvarm dem i varmt
vand før du sætter dem på.

--
Keld R1

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 12-12-02 22:31

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
selv
> håndtagene - altså ingen elektronik eller skruer med de købte!

Hej Martin
De gamle håndtag kan du skære af, som Keld skriver.
Herefter er det klogt at affedte styret eller røret, som de nye håndtag skal
sidde på (Renset benzin).
Dernæst skal du lægge de nye håndtag i meget varmt, men ikke kogende, vand.
når de er blevet gennemvarme tørrer du dem straks - specielt vigtigt at de
er helt tørre inde i.
Mens de stadig er varme ta'r du konens/kærstens hårlak og sprøjter
håndtagene godt til indvendig og så "vupti" presser du håndtaget på plads på
styret.
Efter et lille stykke tid er håndtaget afkølet og hårlakken er tørret op og
så sidder de FAST - også når du efter 1. marts "vrider øret på svinet" )

Gør det f.eks. med ét håndtag ad gangen, mens det andet stadig ligger i det
varme vand.

Go' fornøjelse
Jørgen Gerdof
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)

Fra : Moe

Dato : 13-12-02 08:08

Tak for svarene. Desværre kan de gamle nok ikke bare skæres af, da det ikke
er gummi-håndtag. Håndtagene ligner disse fra www.louis.de best.nr. 10019524
og de nye er lidt af samme type.

Fra : lape82@hotmail.com

Dato : 13-12-02 14:07

iden med det varme vand er sikkert god nok, men hvis du har en
kompresser til lufttryk, så er det meget nemmer at bruge den. Man
presser simpelt hen studsen med lufttryk ind mellem gummighåndtaget og
styret. Derved opstår der en luftlomme mellem håndtaget og styret,
således at håndtaget lige er til at skuppe på meget let. Denne metode
kan også bruges til at få de gamle håndtag af med.
Lasse
xs 400

Fra : Henning

Dato : 13-12-02 16:25

> [...]

> Herefter er det klogt at affedte styret eller røret, som de nye håndtag skal sidde på (Renset benzin).

Benzin (også rense-) er ikke godt at affedte med, da det efterlader en fedtet hinde. Brug fex karburatorsprit.

--
Who, what, where: http://move.to/henning