Sunde mellemmåltider
Fra : Knaser

Dato : 12-12-02 20:34

Er der nogen som har nogle supergode og sunde idéer til mellemmåltider?
Da jeg har et travlt program, er jeg meget interesseret i at det kan
være nemt at tage med på arbejde eller at det kan laves på forhånd og
fryses ned, så det er nemt om aftenen når chokolade m.m. ellers kommer
på bordet? Håber at høre fra en masse.

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-12-02 14:50

Knaser wrote:

> [...]
> være nemt at tage med på arbejde eller at det kan laves på forhånd og
> fryses ned, så det er nemt om aftenen når chokolade m.m. ellers kommer

Tja gulerods- og agurkestænger med en god yoghurt-dressing kender du
vel.
(Brug den græsk/tyrkiske med 10% fedt, den er noget i retning af
cremefraiche. Du kan købe den i mindre portioner i supermarkeder og i
større portioner hos de fleste grønthandlere)

Forskellige former for fedtfattige muffins kan vel også bruges.
Sådanne skal helst bages i silikone-forme, da de gerne hænger fast i
bagepladen/-papiret.

Isdesserter (hakket frossen frugt + noget yoghurt + sødemiddel = en
slags softice), varme kanelæbler (eksperimenter selv med anden frugt)
kan bruges i andre sammenhænge.

Mulighederne er mange.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis