Windows update sladderhank
Fra : F.Larsen

Dato : 12-12-02 20:14

Hej

Efter at have downloaded og installeret en sikerhedspatch på min winXp
maskine fangede jeg at programmet kontaktede http://wustat.windows.com/

Er der nogen der har nogen ide om hvad det går ud på.

Udfra navnet kunne man mistænke at "patchen" ringer hjem med lidt info om
det system den er installeret på ... ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-12-02 20:23

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> writes:

>Efter at have downloaded og installeret en sikerhedspatch på min winXp
>maskine fangede jeg at programmet kontaktede http://wustat.windows.com/

>Er der nogen der har nogen ide om hvad det går ud på.

Næ, men du giver jo Microsoft ret mange beføjelser, når du bruger
Windows Update. Det har sikkert noget med det at gøre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : F.Larsen

Dato : 12-12-02 20:49

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> wrote in message

> Næ, men du giver jo Microsoft ret mange beføjelser, når du bruger
> Windows Update. Det har sikkert noget med det at gøre.

jeg er heller ikke meget for det :=)

Fra : Peter Kruse

Dato : 13-12-02 10:07

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse news:atanne$l7$1@katie.ellegaard.dk...
> Næ, men du giver jo Microsoft ret mange beføjelser, når du bruger
> Windows Update. Det har sikkert noget med det at gøre.

Korrekt, og hvis man så læser EULA'en igennem på de seneste servicepacks har Microsoft juridisk ret til at indsamle temmelig mange informationer.

Venligst
Peter Kruse
http://www.krusesecurity.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-12-02 14:22

Peter Kruse wrote:

> Korrekt, og hvis man så læser EULA'en igennem på de seneste servicepacks har Microsoft juridisk ret til at indsamle temmelig mange informationer.

Det er jo ikke sikkert, at den EULA er juridisk gyldig.
Du har f.eks. ret til at selv rette fejl i softwaren
uanset om EULA siger noget andet.

Hvem er fjenden i Aalborg?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-02 14:42

Kasper Dupont skrev:

>Det er jo ikke sikkert, at den EULA er juridisk gyldig.
>Du har f.eks. ret til at selv rette fejl i softwaren
>uanset om EULA siger noget andet.

Det skyldes at vi har en lov der sikrer os den ret. Vi har ikke
en lov der forbyder os at give andre lov til at sniffe
oplysninger fra vores system.

--
Bertel

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-12-02 19:13

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

>Det er jo ikke sikkert, at den EULA er juridisk gyldig.
>Du har f.eks. ret til at selv rette fejl i softwaren
>uanset om EULA siger noget andet.

For servicepacks og Windows Update kan jeg ikke se, at den skulle
være ugyldig. Hvis du derimod retter fejlene selv, behøver du ikke
være underlagt en EULA.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Lund

Dato : 13-12-02 23:45

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk>, wrote in

> Efter at have downloaded og installeret en sikerhedspatch på min winXp
> maskine fangede jeg at programmet kontaktede http://wustat.windows.com/
>
> Er der nogen der har nogen ide om hvad det går ud på.

Så vidt jeg kan læse mig til andre steder på nettet har det noget afgøre med
"Automatic Update", som du finder i properties for My Computer -> Automtaic
Update.

Altså, at den chekker om du har alle de kritiske opdateringer installeret,
som MS har på deres Windows Update side.

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix