Problemer med webcam-applet... :-(
Fra : Gert Brigsted

Dato : 12-12-02 19:12

Hejsa alle!

Jeg har et problem med et applet jeg er ved at lave. Det skal vise et
billede fra et webcam (som bliver distribueret over en bestemt port fra min
computer) med den her adresse: http://xxx.xxx.xxx.xxx:8181 (altså, port 8181
på min ip). Det virker fint nok i applet-viewer i JBuilder, men ikke i
Internet Explorer. Koden ses nedenunder. Vær rar og hjælp mig!!!

Venlig hilsen mig

package webcam;

import java.awt.*;
import java.applet.*;
import javax.swing.*;
import java.net.*;
import java.util.*;

public class Webviewer extends JApplet {

private Image i;
private URL url;
private Thread traad;
private String s;
private Image off;
private MediaTracker tracker;
private Updater up;

public void init() {
up = new Updater(this);
tracker = new MediaTracker(this);
traad = new Thread(up);

try {
url = new URL("http://xxx.xxx.xxx.xxx:8181");
} catch (MalformedURLException e) {
System.out.println("URL-fejl: " + e.toString());
}
off = getImage(this.getCodeBase(), "offline.gif");
i = getImage(url);
tracker.addImage(off, 0, 176, 144);
tracker.addImage(i, 1, 176, 144);
setSize(176,144);

try {
tracker.waitForID(0);
} catch (InterruptedException e) {
System.out.println("Wait-fejl: " + e.toString());
}

traad.start();
}

public void time() {
s = "/?" + String.valueOf(new Date().getTime());
i = getImage(url, s);
tracker.addImage(i, 1, 176, 144);
repaint();
}

public void paint(Graphics g) {
try {
tracker.waitForID(1);
} catch (InterruptedException e) {
System.out.println("Wait-fejl: " + e.toString());
}
if (tracker.isErrorID(1))
g.drawImage(off, 0, 0, this);
else
g.drawImage(i, 0, 0, this);
tracker.removeImage(i, 1);
up.go();
}
}

_______________

package webcam;

public class Updater implements Runnable{

private Webviewer a;

public void run() {
go();
}

synchronized public void go() {
a.time();
try {
Thread.sleep(5000);
} catch (InterruptedException e) {
}
}

public Updater(Webviewer w) {
a = w;
}
}

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 13-12-02 02:28

"Gert Brigsted" <manisto@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> på min ip). Det virker fint nok i applet-viewer i JBuilder, men ikke i
> Internet Explorer. Koden ses nedenunder. Vær rar og hjælp mig!!!

Det er nok fordi Applet'ens sikkerhedsindstillinger i Internet Explorer ikke
tillader dig at hente og sende ting over nettet. Du kan kun kommunikere med
"originating server", altså den URL hvor Applet'en kommer fra.
Du får heller ikke adgang til filsystemet fx, gennem browseren.

Appletviewer har ingen sådanne restriktioner.

Man kan vist nok lave "signed Applets", som får flere rettigheder, men jeg
ved ikke hvordan.

Mvh Lasse

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 13-12-02 11:54

> Man kan vist nok lave "signed Applets", som får flere rettigheder,
> men jeg ved ikke hvordan.

Der står en del om signed applets her:
http://developer.java.sun.com/developer/technicalArticles/Security/Signed/

.... har dog ikke selv rodet med det.