Opskrift søges.
Fra : Camain

Dato : 12-12-02 18:00

Hej alle..

Jeg var lige inde ved den lokale slagter.
Han havde nogle store flotte frikadeller til 9 kr. stk.
Nu kunne jeg godt tænke mig at lave dem til kæresten og ungerne, men de så
bestemt ikke ud som de frikadeller jeg normalt laver..

Er der en der har en god opskrift/fremgangsmåde jeg kan benytte mig af??

Venlig hilsen

Jesper

Fra : Krabsen

Dato : 12-12-02 18:29

Hvad med at spørge den lokale slagter

Normalt har de ikke noget imod at afsløre hemmeligheder.

mvh
Krabsen

Fra : ram2

Dato : 13-12-02 20:46

> "Camain" <oraklet@NOSPAMborger.ringe.dk> skrev i en meddelelse

af??

Hej til frikadelleelskeren.

Du køber en flæskesteg med svær på, og lægger den i køleskabet i 4-5
dage.
Du tager den ud, skærer sværen af, og lægger den i køleskabet i 4-5 dage
Du tager den ud, skærer den i koteletter, og lægger dem i køleskabet 4-5
dage
Du tager dem ud, skærer dem i stykker, og lægger dem i køleskabet 3-4
dage
Du tager stumperne ud og hakker dem til fars, og lægger den i køleskabet
1-2 dage
Du tager farsen ud, og rører nu en fars, med 50% mere peber i end
normalt.
Dette er en go' slagter frikadelle. (Alder 16-21 dage)

Navnene undervejs er:
Flæskesteg
Flæskesteg u. spæk (Dagens tilbud)
Koteletter / Fadkoteletter (Dagens tilbud)
Kød til gryderet (Ugens tilbud)
Frikadeller / Medisterpølse / Forloren hare. (Specialtilbud - Kun i dag
)
Hvis dette gastronomiske scoop ikke blir' solgt, kan man heldigvis de
følgende dage købe det til stærkt forhøjede priser i deres
"Delikatesseafdeling". (Lidt lækkert til søndagsfrokosten) Ho Hoeeee
-Tju hej hvor det går!!!

Mvh. og velbekomme
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-02 15:51

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> normalt.
> Dette er en go' slagter frikadelle. (Alder 16-21 dage)

Du glemte at der undervejs også normalt vil være en 3-4 dage som et aller
andet marineret (sidste trin før kødhakkeren). Ellers får dellerne i den
sidste ende ikke den rette flavour!

vh
Jan