Appletter og RMI
Fra : Jimmi W.

Dato : 12-12-02 17:32

Hej

Er der nogen af jer der har haft problemer med at folk ikke kunne bruge
jeres applet, hvis i havde brugt RMI??

Det problem har vi nemlig. Nogen kan godt logge på vores server, mens andre
ikke kan. Vi tror nok at det er når de sidder bag en ip converter at de ikke
kan logge på.

Håber at der er nogen som har en løsning til vores problem. Appletten som
ikke altid virker kan ses på www.bsjc.dk under chat.

MVH
Jimmi

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-12-02 16:53

"Jimmi W." wrote:

> Det problem har vi nemlig. Nogen kan godt logge på vores server, mens andre
> ikke kan. Vi tror nok at det er når de sidder bag en ip converter at de ikke
> kan logge på.

Hvad laver den "converter"? Hvis den ikke tillader trafik på den port, I
bruger til RMI, kommer det ikke til at fungere.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-12-02 19:11

Jimmi W. wrote in <3df8ba0d$0$2570$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:
> Vi tror nok at det er når de sidder bag en ip converter at
> de ikke kan logge på.

Mener du når computerens LAN IP (som appletten ser) ikke er det samme som
den globale IP (som serveren ser)?
Den situation sidder jeg i her, så jeg ville lige teste om det fungerer for
mig.

> Håber at der er nogen som har en løsning til vores problem. Appletten som
> ikke altid virker kan ses på www.bsjc.dk under chat.

Efter at have kigget på siden undrer jeg mig over hvorfor den er skrevet i
java. Når jeg går ind på siden ser jeg et stort billede (som i øvrigt ikke
er så kønt ved kanterne, da browseren nedskalerer det), og denne tekst:

Denne side er optimeret til MSIE4 eller nyere, med en skærmopløsning
1024x768.
"Copyright 2002. All rights reserved"

That's it. Et kig i HTML-kilden afslører denne temmeligt relevante tekste:
"This page must be viewed with IE4 or above, and with Active Scripting
enabled."
Jeg ved ikke om "Active Scripting" er en bestem Microsoft-teknologi, eller
om det bare dækker over client-side scripting generelt. Men IE er det i
hvert fald ikke, og det bliver det heller ikke. Hvorfor denne tekst først
sendes til browseren, for derefter at blive skjult
(DownLevelDiv.style.display ='none';) forstår jeg ikke. Det er jo ikke
ligefrem alle der bare lige kigger i kildekoden. :)

Nå, men nu er det her jo ikke d.e.i.webdesign.ris+ros, så det korte af det
lange:
Jeg vil gerne teste det for dig, hvis du kan stikke mig en url med appletten
på. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : jacla

Dato : 23-12-02 18:08

Hej ... lidt sent, men nu fik jeg tid!

RMI kan give mange problemer, de to oftest forekommende er

(1) IP-mapping: Din browser (Klienten) sidder ikke direkte på internettet,
men bag en firewall af en art, som skiller det store grimme internet fra dit
eget lille IP-net, firewallen oversætter så mellem de to adresserum, hvis
den synes, at det er OK. Og det er det ikke altid med RMI-protokollen. En
ADSL-router med NAT-protokollen vil typisk opføre sig sådan.

(2) IE kommer godt nok med Java som standard, men det er en java uden
RMI-delen! Denne skal så downloades særskilt fra MS, men hvem får dog gjort
det? Der burde være bedring på vej her, men lad os nu se.

-JanC

---