Udstødningsråd søges
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 12-12-02 16:41

Min Aprilia AREA51 har knækket forrøret.!!

Det larmer jo ganske forfærdeligt, så jeg kunne godt tænke mig et nyt.
Så jeg ringer til R.C. Service i Herlev. Han siger at sådan en fætter kan
man ikke købe løst. Så jeg må købe en helt ny udstødning istedet. Pris :
2999 Kr!!
Det synes jeg er lidt dyrt, så jeg ringer til MC Hjørnet og foreligger
sagen. Igen her kan man ikke sælge et forrør men en helt ny udstødning fra
TMP.'
Nærmere bestemt en Gianelli NRX til 2000 pisk. Ind på Gianelli's hjemmeside
og kigge lidt på den. Hmmm ligner noget der er afmonteret fra en F-16.
Prøver protuna som har en potte til 499 Kr, men den ligner noget billigt
crap...... Ser hos et eller andet Tysk firma ( scooter et eller andet ) 4
forskellige fra 90 Euro til
180 Euro. En LeoVinci ser anstændig ud og koster 98 Euro.

Men hvad vil i råde mig til??

Min AREA51 er helt normal uden tun og deslige ( variatorring er fjernet ) og
kører det der er brug for. Så det skal ikke være en eller anden
jetjagermodel der kun virker til et
4½milliard heste's tun.

MVH Anders

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 12-12-02 17:12

Anders Sune Jensen wrote:
> Men hvad vil i råde mig til??

Tag din udstødning af...
Rens den udenpå omkring forrøret
Gå ned til en smed eller cykelhandler eller en du kender med et
svejseapperat og få svejset hullet til..
Så har du sparet de penge... tag evt. et par øl eller 6 med til ham hvis han
ikke vil have nogle penge for det...
Ellers så kig på en Traffic eller Star Traffic fra Polini... Den ene af dem
ligner MEGET en normal udst.
kig på den bla. her
www.stc-tuning.dk
www.west-import.dk
www.scooterracing.dk (måske er der en - mellem scooter og racing kan ikke
helt huske...)
Skulle mene mindst en af dem har den...

Mvh.
Hans-Jacob
OE feat. OE-Quotefix

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 12-12-02 18:09

Ellers så kig på en Traffic eller Star Traffic fra Polini... Den ene af dem
> ligner MEGET en normal udst.

Ja, men lyder bestemt ikke sådan!

// Troels

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 12-12-02 19:47

Troels Plougmann Olsen wrote:

> Ja, men lyder bestemt ikke sådan!

Nej men den larmer nok lidt mindre end den han har nu :)
Og jeg tror ikke den Leo Vinci han snakker om vækker mindre opmærksomhed..
Både mht.larm og udseende...

Mvh.
Hans-Jacob
OE feat. OE-Quotefix

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 12-12-02 21:28

> Tag din udstødning af...
> Rens den udenpå omkring forrøret
> Gå ned til en smed eller cykelhandler eller en du kender med et
> svejseapperat og få svejset hullet til..

Det er ikke et hul. Den er gået midt over.!! Og efter 23000 km kunne jeg
trænge til en ny.

> [...]
han
> ikke vil have nogle penge for det...
> Ellers så kig på en Traffic eller Star Traffic fra Polini... Den ene af

Det er vist lang tid siden du har set en AREA51.Og en Star Traffic ligner
overhovedet IKKE en original.

> kig på den bla. her
> www.stc-tuning.dk

Som ikke har noget til en AREA

> www.west-import.dk

Som har de nævnte raketmodeler til Tun hvilket jeg ikke har brug for

> www.scooterracing.dk

Som heller ikke har til en AREA51