On-line kogebøger
Fra : izeqb

Dato : 05-03-01 17:11

Hej gruppe... jeg kunne godt tænke mig nogle opskrifter til microbølgeovn,
og tænkte på om der var nogen der kendte nogle on-line kogebøger?

// Hjalte

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-03-01 20:33

izeqb wrote:

> Hej gruppe... jeg kunne godt tænke mig nogle opskrifter til microbølgeovn,
> og tænkte på om der var nogen der kendte nogle on-line kogebøger?
> // Hjalte

Er du ikke en anelse doven.?

Prøv at bruge et par minutter på at søge.
Så vi du f. eks. finde denne:
http://www.sol.dk/dk/io/mortens_opskrifter/cat102.html
Du ville ihvertfald fået hurtigere svar ved selv at søge, end bare sidde og
vente fra d. 5/3 kl. 17.10 til nu, hvis du gjorde lidt af arbejdet selv.!
Der er iøvrigt ikke mange informationer i dit indlæg,. så jeg formoder at du
er helt på bar bund. Og er helt ny på nettet. - Så OK, selvfølgelig kan man
give lidt hjælp.
Find et søgeprogram, f.eks. Kvasir, Hotbot o.l., indtast det du søger, og
vupti...!!
Så har du ihvertfald et sted at starte.

Jørgen

Fra : izeqb

Dato : 06-03-01 22:52

> Er du ikke en anelse doven.?

<KLIP>

He he, jeg er ikke ny på nettet, og tro mig, jeg har søgt nettet tyndt efter
opskrifter, og har faktisk også været forbi www.sol.dk, men det link havde
jeg lige overset.

Mange tak :)

// Hjalte

Fra : izeqb

Dato : 06-03-01 22:53

> He he, jeg er ikke ny på nettet, og tro mig, jeg har søgt nettet tyndt
efter
> opskrifter, og har faktisk også været forbi www.sol.dk, men det link havde
> jeg lige overset.

Måske fordi jeg har søgt efter microbølgeovn og ikke mikrobølgeovn

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-03-01 18:36

"izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in message

> Måske fordi jeg har søgt efter microbølgeovn og ikke mikrobølgeovn

hvoraf man erfare at der er fornuft i at lære stavningens svære kunst )

Mvh
Jan

Fra : izeqb

Dato : 07-03-01 19:26

> hvoraf man erfare at der er fornuft i at lære stavningens svære kunst
)

Enig, men du må give mig ret i at det kan være forvirrende nogengange med
blandingen af eng. og danske ord :)
Ligesom computer(Komputer?)

// Hjalte

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 07-03-01 19:32

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> "izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in message

> hvoraf man erfare at der er fornuft i at lære stavningens svære kunst
)

_H_voraf man erfare_r_ at der er fornuft i at lære stavningens svære kunst

--
Anders Ebbesen
John Milton: "Freedom, baby... is never having to say you're sorry."

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 08-03-01 05:57

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev:

> _H_voraf man erfare_r_ at der er fornuft i at lære stavningens svære
> kunst Anders Ebbesen

Hi Anders!
Jeg er godt klar over hvem du er efter... men ordet *ERFARER*
forefindes bare ikke i den Danske Ordbog el. Retskrivnings-ordbogen.:
Erfare verb.: -ede, -ing: jeg har erfaret; jeg erfarede - [ænyda.; fra
tysk erfahren egl. 'gennemvandre', jf. befare] - erfaren adj.: ntr. -t,
plur. erfarne: kyndig, klog -e. )

*Herefter - må man erfare (ikke erfarer), at der er fornuft i at lære
stavningens svære kunst)

Retskrivnings-ordbogen af "Dansk Sprognævn" koster under en
hund, -momsen kan trækkes fra hvis du har firma.

Right under you nose!...
DSB korstog - afgang Kl. 12:00
"Fanfarer"!!!...over 2 milioner "korsfarer" på pilgrimsrejse til Mekka -
(stakkels dem, som bagefter skal fjerne gylle fra 2 mil. offerdyr - Tak
for mad!). )

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Mikkel Andersen

Dato : 09-03-01 21:24

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Erfare verb.: -ede, -ing: jeg har erfaret; jeg erfarede - [ænyda.; fra
> tysk erfahren egl. 'gennemvandre', jf. befare] - erfaren adj.: ntr. -t,

Ikke for at tærske langhalm på det her, men det findes altså i Politikens
Nudansk Ordbog (1. udgave, 1. opl. 1999)

erfare verb. -r, -de, -t

FUT: dk.kultur.sprog

Mvh
Mikkel

Fra : Jan Boegh

Dato : 10-03-01 11:49

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message

> )
>
> _H_voraf man erfare_r_ at der er fornuft i at lære stavningens svære kunst

Skulle have skrevet:

.....hvoraf man erfare at der er fornuft i at lære stavningens svære kunst.

Altså: 'erfare' er her en arkaisme. Læs Kierkegaard og du finder masser af
eksempler på denne formulering. Men i øvrigt er vi da vist forlængst røget
udenfor dk.kultur.mad+drikke's emnekreds.

Jan

- tidligere skolelærer, der ikke uden videre gi'r sig, når man føler sig
kaldet til at rette mine sproglige udtryk!