Lås fil
Fra : Frank N

Dato : 12-12-02 11:27

Hejsa

Jeg er igang med at udvikle et program som skal kunne køre på flere klienter
samtidig, og hente informationer fra en fil i en delt mappe på et netværk.
Der må max være én der læser i filen af gangen, så jeg har brug for at låse
filen hver gang programmet på en klient bliver åbnet.

Kan jeg, evt. vha. Reset funktionen, låse filen, så den ikke kan åbnes af
andre før den closes igen?

Mvh Frank

Fra : Dennis

Dato : 12-12-02 12:50

Prøv med dette, håber det virker for dig. Jeg går ud fra at du har
programmer kørende på alle client maskiner som får besked når filen åbnes
eller lukkes:

unit Unit1;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Button1: TButton;
Button2: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure Button2Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;
sStream: TFileStream;

implementation

{$R *.dfm}

//Lås
begin
sStream := TFileStream.Create('test.txt', fmShareExclusive);
end;

//unlock
begin
sStream.Free;
end;

end.

---

Fra : Frank N

Dato : 12-12-02 14:29

"Dennis" <dknzippo[remove]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv med dette, håber det virker for dig. Jeg går ud fra at du har
> programmer kørende på alle client maskiner som får besked når filen åbnes
> eller lukkes:

Perfekt, det var netop "fmShareExclusive" jeg ledte efter... mange tak!

Mvh Frank