nOOb alert: Hvilken editor/prog er mest br~
Fra : Grinz

Dato : 12-12-02 10:36

Ja som Subj siger...

Har installeret emacs + jde, men det virker totalt uoverskueligt.

PS: Jeg kun brugt det ialt 2 timer.

merry x-mas

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 12-12-02 10:47

Hejsa

Personligt vil jeg nok finde et komplet IDE - f.eks. www.netbeans.org

MVH og go' jul,

Søren

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-12-02 10:49

Grinz skrev:
> Ja som Subj siger...
>
> Har installeret emacs + jde, men det virker totalt uoverskueligt.
>
> PS: Jeg kun brugt det ialt 2 timer.
>
> merry x-mas

nedit måske - nedit.org

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Michael Banzon

Dato : 12-12-02 11:14

Hej,

> Har installeret emacs + jde, men det virker totalt uoverskueligt.

Jeg bruger jEdit ... (www.jedit.org) den har nogle moduler,
eksempelvis AntFarm (Ant som modul), der gør kompilering
mv. til en let sag... Den kan også bruges til meget andet end
lige Java...

/ Michael

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 12-12-02 11:29

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> writes:

> Har installeret emacs + jde, men det virker totalt uoverskueligt.
>
> PS: Jeg kun brugt det ialt 2 timer.

Du skal nok regne med at skulle bruge Emacs noget længere for at finde
ud af alle dens finurligheder, prøv tutourialen (M-x help <ret> t).

Jeg har prøvet BlueJ som udviklingsmiljø, det er meget simpelt men har
det meste man skal bruge.

--
   Mvh Christoffer Olsen

*** Thank you, mr. president:
*** http://tiddytwister.nitro.dk/bushie.jpg

Fra : Casper Lund Thomsen

Dato : 15-12-02 19:50

Grinz wrote:
> Ja som Subj siger...
>
> Har installeret emacs + jde, men det virker totalt uoverskueligt.

Så er du på rette vej! Lig bare lidt mere arbejde i det

Og jeg vil råde dig til IKKE at benytte BlueJ... Det er som tidligere
skrevet simpelt og læner sig opad at være for simpel!

Mvh
Casper

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-12-02 22:26

"Casper Lund Thomsen" <casper@[REMOVETHIS]daimi.au.dk> wrote in message
> [...]

Der findes værktøjer der er meget meget bedre end emacs, det tager længere
tid at lære den at kende og ikke mindst at kunne configurere den, end det
tager at bliver super java udvikler.

Brug SunOne fra www.javasoft.com så slipper du for mere bøvl.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : zigge

Dato : 20-12-02 22:44

"Casper Lund Thomsen" <casper@[REMOVETHIS]daimi.au.dk> wrote in message

> Og jeg vil råde dig til IKKE at benytte BlueJ... Det er som tidligere
> skrevet simpelt og læner sig opad at være for simpel!

Jeg syntes ikke at BlueJ er et dårligt valg hvis man står som nybegynder,
netop fordi der kun lige er de absorlut mest nødvendige funktioner i den.
Det giver et godt overblik over hvad der sker under udviklingen af et
program og er meget hurtigt at finde rundt i og bruge.
Senere kan man så gå over til mere omfattende programmer som Jbuilder ol.
Ang. Emacs... nej, det går der bare religion i at snakke om Hvis man vil
skrive kilde i en texteditor er det muligt at bruge hvad som helst - selv MS
Word, men jeg ville nu holde mig til Wordpad, hvis det endelig skulle
være... Brug en editor hvor du kan gemme teksten uden formattering, hvis du
vil kan du installere en af de gratis editore der kan farvelægge javakode så
det bliver mere overskueligt.

//zigge

Fra : BigFatLamer(DK)

Dato : 16-12-02 08:40

Grinz wrote:
> Ja som Subj siger...
>
> Har installeret emacs + jde, men det virker totalt uoverskueligt.
>
> PS: Jeg kun brugt det ialt 2 timer.
>
> merry x-mas

Prøv at kigge på: http://www.intellij.com/idea/ - den koster godt nok
noget, men er alle pengene og mere værd. Køre både på Windows og Linux..

Jeg har købt den og den er GULD værd :D

Du kan prøve en " free evaluation license key for 30 days." - PRØV DEN!

Cheers, BigFatLamer