Andet multimedie
bentjuul 3670
psp transperant baggrund?
Fra : Rollike

Dato : 12-12-02 08:39

Hejsa!

Ved godt at spørgsmålet sikkert har være her før.. men...

Jeg sidder lige og prøve mig frem med psp (en testudgave). 7.04.

Jeg kan simpelthen ikke gøre baggrunden gennemsigtig. Den ser gennemsigtig
ud når jeg laver tingen. Men når jeg så gemmer ( i gif-format) og henter
billedet igen så er baggrunden hvid...

Hvad gør jeg galt.

På forhånd tak
Mette

--
Jeg søger seriøse folk med interesse i MLM.
Dine lommepenge bliver forøget og du får alle udgifter for opstart osv.

---

Fra : emj

Dato : 12-12-02 08:51

On Thu, 12 Dec 2002 08:39:20 +0100, "Rollike"
<hulubulu@123567hulujama.dk> wrote:

> [...]
>ud når jeg laver tingen. Men når jeg så gemmer ( i gif-format) og henter

Du kan kun se, at din gif er med transparent baggrund i en browser
eller i PSP.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 12-12-02 08:54

On Thu, 12 Dec 2002 08:39:20 +0100, "Rollike"
<hulubulu@123567hulujama.dk> wrote:

>Men når jeg så gemmer ( i gif-format) og henter
>billedet igen så er baggrunden hvid...

Det er ikke nok at gemme i gifformat.
Vælg File/eksport/gif Optimizer
Hvis der er mærke i NONE, får du ikke transkarent baggrund. Du kan så
vælge en af de andre 2 muligheder.
Hilsen emj

Fra : Rollike

Dato : 12-12-02 18:38

> Det er ikke nok at gemme i gifformat.
> Vælg File/eksport/gif Optimizer
> Hvis der er mærke i NONE, får du ikke transkarent baggrund. Du kan så
> vælge en af de andre 2 muligheder.
> Hilsen emj

tak det virkede

MVH Mette

---

Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 12-12-02 22:08

Hvis du ha problemer med Paint Shop Pro, så er det en god ide at prøve at
gennemføre et kursus på denne adresse: www.pspskole.dk

Husk at det kun er et forslag.

Hilsen Henrik