HAHA. Mega stor mobilos..
Fra : Kim Sørensen

Dato : 12-12-02 00:06

Taget fra nokia.dk side...

http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/3510i/specifications.html

Mål (maks.): 118 x 49,6 x 17,1 mm, 986 cm3 <---

986 cm3 ?? Få lige den ned i lommen

God jul til alle..

/Kim
--
Gamebookers, den bedste online bookmaker på nettet.
Livebetting, P2P (Sæt dine egne odds), Bet via WAP mm.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-12-02 02:51

> 986 cm3 ?? Få lige den ned i lommen

Følg med i skolen :)

Man udregner rumfanget med formlen længde x bredde x højde.
Rumfanget af klodsen er 1 cm x 1 cm x 1 cm = 1 kubikcentimeter (1 cm3).

En klods hvor længden, bredden og højden er 1 centimeter er en
kubikcentimeter = 1 cm3.

Fra : Fischer

Dato : 12-12-02 06:18

> Følg med i skolen :)

Uha, uha. Inden man begynder at lege skolelærer, så skulle man nok lige
kigge grundigere efter.

986 cm3 er jo næsten 1 liter! - Der skulle nok have stået 98,6 cm3 på
Nokia-siden.

*Fischer

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-12-02 14:16

>>> 986 cm3 ?? Få lige den ned i lommen

> Uha, uha. Inden man begynder at lege skolelærer, så skulle man nok lige
> 986 cm3 er jo næsten 1 liter! - Der skulle nok have stået 98,6 cm3 på

Ups! Du har da ret. Men formlen passede da vist i det mindste ;)

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-12-02 12:28

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote:

>Følg med i skolen :)

Hvorfor det? Du gjorde det da ikke! På Nokia side står der faktisk som
citeret. Men du tjekkede det måske ikke?

> [...]
>Rumfanget af klodsen er 1 cm x 1 cm x 1 cm = 1 kubikcentimeter (1 cm3).
>
>En klods hvor længden, bredden og højden er 1 centimeter er en

Helt korrekt. Men hvad har det med Kim at gøre?

Peter

Fra : Kim Sørensen

Dato : 14-12-02 13:36

Ved godt at det er en taste fejl fra Nokia's side af, og at tlf ikke er 986
cm3... Men bare sjovt at de ikke selv har opdaget den lille tyrk-fejl..
Men prøv du lige at stoppe en mobilos med et rumfang på 986cm3 ned i
lommen.. Med mindre du er skatter, mede hænge røv og det hele, så har du
ikke en chance Men den må da være god at have med i byen, så kan man
altid forsvare sig med den... --- Kom bare an, jeg kaster min tlf efter
dig....

/Kim

Fra : John Hinge

Dato : 12-12-02 12:29

On 12 dec 2002 Kim Sørensen was heard to say:

> Taget fra nokia.dk side...
>
> http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/3510i/specifications.html
>
> Mål (maks.): 118 x 49,6 x 17,1 mm, 986 cm3 <---
>
> 986 cm3 ?? Få lige den ned i lommen

hehe, de ka da vidst ikke helt finde ud af at regne om
til cm3 fra mm3.
Hvis man forsigtigt regner efter, når man tallet
100082,88 mm3, som kan omregnes til 100,08288 cm3 eller
godt 10 gange mindre end det angivne.. 986cm3 er næsten
en liter og 100 er jo en deci liter, og omregnet til noget
fladt og rektangulært er der *nogen* forskel i størrelse :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs