Nyt råd for IT-sikkerhed udpeget
Fra : F.Larsen

Dato : 11-12-02 22:49

Ifølge pressemeddelelsen skal det nye råd blandt andet sørge for kampagner
om it-sikkerhed og fastsætte nationale standarder for it-sikkerhed.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17332

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Alex Holst

Dato : 11-12-02 23:01

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk> wrote:
> Ifølge pressemeddelelsen skal det nye råd blandt andet sørge for kampagner
> om it-sikkerhed og fastsætte nationale standarder for it-sikkerhed.
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17332

Formanden for raadet (Allan Fischer-Madsen) arbejder for devoteam.dk
hvor jeg og andre tidligere har fundet fjollede sikkerhedsfejl. Isn't it
ironic.

Men ellers er det da lovende. Se www.vtu.dk, under 'Alle nyheder' for
flere detaljer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-02 23:49

Alex Holst wrote:

> Formanden for raadet (Allan Fischer-Madsen) arbejder for devoteam.dk
> hvor jeg og andre tidligere har fundet fjollede sikkerhedsfejl. Isn't it
> ironic.

Og næstformanden er Janne Glæsel, advokat hos Bech-Bruun Dragsted. Mon
vi får nogle gode råd om, hvordan man sikrer computeren med kryptering
så uvedkommende ikke kan læse indholdet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : F.Larsen

Dato : 12-12-02 00:52

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Og næstformanden er Janne Glæsel, advokat hos Bech-Bruun Dragsted. Mon
> vi får nogle gode råd om, hvordan man sikrer computeren med kryptering
> så uvedkommende ikke kan læse indholdet?

Ikke at forglemme:
http://www.datatilsynet.dk/vaerd_at_vide/nyheder/datatilsynet/dataradet.asp

--
Flemming

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 12-12-02 09:40

"Kim Ludvigsen" skrev:
> Og næstformanden er Janne Glæsel, advokat hos Bech-Bruun Dragsted. Mon
> vi får nogle gode råd om, hvordan man sikrer computeren med kryptering
> så uvedkommende ikke kan læse indholdet?

Janne Glæsel er én af tre gengangere fra det tidligere råd, så forvent
ikke den helt store revolution.

Jeg er mere nysgerrig efter at vide, hvad der blev af Mads Bryde
Andersen.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-12-02 09:51

Thomas B. Maxe wrote :

> Janne Glæsel er én af tre gengangere fra det tidligere råd, så forvent
> ikke den helt store revolution.
>
> Jeg er mere nysgerrig efter at vide, hvad der blev af Mads Bryde
> Andersen.

Holdt han ikke op i protest - og var det ikke i protest at IT-
Sikkerhedsrådet blev nedlagt ? Jeg synes at erindre, at årsagen var, at
politikerne alligevel ikke lyttede efter deres anbefalinger, og så ville
han ikke være med mere.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Denver

Dato : 12-12-02 18:53

> Jeg er mere nysgerrig efter at vide, hvad der blev af Mads Bryde
> Andersen.

Hvorfor egenlig?

Men så vidt jeg ved mente han ligesom at det er et overstået kapitel, nye
udfordringer måske?

Det nye i forhold til det gamle råd er at det får et sekretariat, dvs. at
der bliver afsat folk til at arbejde fagligt med stoffet og understøtte
rådet. Derudover er de ting som rådet så kommer med bedre forankret i det
politiske system, og får på den måde mere slagkraft.

Det er da ideen.

_D_