MMS fra Orange
Fra : Rasmussen

Dato : 11-12-02 21:59

Hej,

Orange har i dag fået MMS. (www.orange.dk/mms)

Er der nogen der har prøvet det og hvordan ?

Jeg har prøvet på at tilmelde mig, men uden held !

Er der nogen som det er lykkedes for ?

Mvh

Rasmussen

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 22:11

"Rasmussen" <how@ofir.dk> wrote in message news:BA1D65AA.F734%how@ofir.dk...
> Hej,
>
> Orange har i dag fået MMS. (www.orange.dk/mms)
>
> Er der nogen der har prøvet det og hvordan ?
>
> Jeg har prøvet på at tilmelde mig, men uden held !

Jeg kunne hellere ikke tilmelde mig på ovennævnte side - til sidst ringede
jeg til Orange og en hjælpsom fyr tilmeldte mig MMS med det samme. Derefter
skal man følg opsætningsvejledningen på http://orange.dk/mms/hjaelp/ (vælg
din 'fon) for at få gang i MMS'erne.

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 22:51

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kunne hellere ikke tilmelde mig på ovennævnte side - til sidst ringede
> jeg til Orange og en hjælpsom fyr tilmeldte mig MMS med det samme.

Jeg har tilmeldt mig, kan ikke sende endnu

Carsten

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 23:11

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> wrote in message

> Jeg har tilmeldt mig, kan ikke sende endnu

Weird, jeg kunne sende lige efter jeg lavede det dér med MMS-opsætning...har
du check'et indstillingerne?

--
Chris
: )

Fra : Rasmussen

Dato : 11-12-02 22:49

Tak. jeg vil prøve at ringe til Orange...

> skal man følg opsætningsvejledningen på http://orange.dk/mms/hjaelp/ (vælg
> din 'fon) for at få gang i MMS'erne.

Jeg kan heller ikke komme ind til hælpesiden selvom jeg er logget ind !
Kan det skyldes at jeg har erhversabo og jeg derved ikke kan bruge MMS hos
Orange?

Mvh

Jean

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 23:09

> [...]
> Kan det skyldes at jeg har erhversabo og jeg derved ikke kan bruge MMS hos

Du behøver heller ikke at logge ind - man kan sagtens opsæt 'fonen til MMS
uden at være tilmeldt. Derefter gælder det bare om at ring til Orange på
80404030 (erhverv) hvis du stadigvæk ikke kan kom ind på tilmeldingssiden.

--
Chris
: )

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 11-12-02 22:49

Jeg forstår ikke hvorfor det er så juhuu-fedt når operatører ENDELIG kommer
med MMS muligheder for deres kunder - Man har jo længe kunnet bruge
http://mmsc.dk som virker perfekt og er ganske gratis!?

Nogen der kan forklare mig det?

Mvh
Lasse

PS: Hvornår kommer den telefon, der har Java, fed kalender, bluetooth og
farveskærm?

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 23:22

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> wrote in message
> [...]
kommer
> med MMS muligheder for deres kunder - Man har jo længe kunnet bruge

Ganske gratis? Næhh, det tror jeg ikke på...

<quote fra Vilkår for anvendelse af InAphone>
Oprettelse af en InAphone konto er gratis, og inkluderer gratis afsendelse
af 10 stk. MMS-beskeder. Efter de første 10 beskeder skal du betale kr. 3,00
inkl. moms per MMS, som du afsender via InAphone
--
På InAphone vil du også få adgang til at købe og/eller abonnere på
forskellige mobile tjenester indenfor MMS, JAVA m.v. Nogle af disse

> PS: Hvornår kommer den telefon, der har Java, fed kalender, bluetooth og
> farveskærm?

Who knows? Nu når nogle europæiske teleoperatører (inkl. Orange) udskyder
planerne om at bygge deres 3G netværker? ærgerligt, Nokia's 6650 ser ret sej
ud men, den kommer ikke på markedet før der er storstilet 3G dækning overalt
i europa iflg. Nokia selv. Men vi ved allesammen hvor hurtigt tingene kan
ændre sig på telemarkedet

--
Chris
: )

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 11-12-02 23:39

Ups - Ja faktisk sad jeg også lige selv og kiggede lidt på inAphones sider -
Og du har jo ganske ret... Jeg har bare ikke brugt det ret meget, og derfor
har det jo så heller ikke kostet mig penge endnu...

Og du har ganske ret - Glæder mig til at få lejlighed til at lege med 6650
engang... Den ser lovende ud....

/Lasse

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 12-12-02 00:19

> Og du har ganske ret - Glæder mig til at få lejlighed til at lege med 6650
> engang... Den ser lovende ud....

Yep - SPV'en _kunne_ ha' mulighed for at konkurrere med 6650'en hvis Orange
& Microsoft kan lave lidt om på den (selvom Nokias kvalitet bliver
tilsyneladende dårligere og dårligere). Der er ingen store problemer med
selve 'fonen, bare flere lille ting der forhåbentlig vil blive ordnet via
OrangeUpdate. SPV'ens streaming video er jo i virkeligheden næsten 3G
teknologi. Jeg får indtrykket af at MS og Orange lytter til os nye
SPV-brugere (via chats på MS website og nyhedsgrupperne), lad os nu håbe at
det gi'r et resultat...

--
Chris
: )

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 12-12-02 00:27

> [...]
> teknologi. Jeg får indtrykket af at MS og Orange lytter til os nye
> SPV-brugere (via chats på MS website og nyhedsgrupperne), lad os nu håbe

Tja, jeg er nu ikke overbevist... For det første synes jeg den er _meget_
langsom at arbejde med, og de såkaldte streamins kører mildest talt heller
ikke uden at det hakker en del. Jeg tvivler på at alt dette kan ordens med
en softwareopdatering, jeg tror der helt basalt mangler noget cpu-kraft...
Men det er jo bare min vurdering. Samtidig er det altså en KLAR mangel at
den ikke har bluetooth...
Jeg ved ikke om SPV nogensinde bliver en telefon for mig, men jeg er sikker
på at de fremtidige modeller af smartphones bliver meget spændende!
Nokia - Jeg kan sgu heller ikke helt følge deres udvikling - Det minder lidt
om et skridt frem og 1 eller 2 tilbage på andre punkter...

/Lasse

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 12-12-02 02:01

> [...]
lidt
> om et skridt frem og 1 eller 2 tilbage på andre punkter...

Ja, jeg kan forstå dit synspunkt mht. SPV'en. Men den kan faktisk gøres
meget hurtigere i alm. brug ved at slå alle de åndssvage lyde fra (keypress,
infotones, advarsler - typisk Microsoft :) - hvis man også reducerer
button-timeouts til ½ sek. er den hurtigere at bruge end min gammel SL45.

Mht. bluetooth, måske kommer det til SPV:
http://www.microsoftmobilitypress.com/site/home/article.asp?PressReleasesID=
183&SiteArea=A000
MS har bygget SmartPhone standarden op så den kan løbende udvides både via
hardware og software opdateringer - om SPV kan benytte sig af disse
opdateringer er en helt anden sag :)

.....og du har fuldstændig ret, man kan kun undre sig over hvad det er Nokia
har gang i...først kom 7650, nu kommer 3650, 7250
(http://www.forum.nokia.com/main/1,35452,015_66,00.html) og så - måske -
6650...alle med kamera/MMS osv. De har sgu da travlt inde hos Nokia : )

--
Chris
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-12-02 00:48

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> wrote

> Tja, jeg er nu ikke overbevist... For det første synes jeg den er _meget_
> langsom at arbejde med,

Mange har oplevet betydelig speed-up ved at slå tastatur-lydene fra.

> og de såkaldte streamins kører mildest talt heller
> ikke uden at det hakker en del.

Min streamer P3 uden det mindste hakkeri....testede den i flere timer
forleden.

> Men det er jo bare min vurdering. Samtidig er det altså en KLAR mangel at
> den ikke har bluetooth...

Det er ved at blive implementeret i den næste version...SPV2.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-12-02 23:27

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> wrote

> PS: Hvornår kommer den telefon, der har Java, fed kalender, bluetooth og
> farveskærm?

Ericsson P800 kunne være et bud på dette...og mon ikke den kommer her i
starten af 2003 ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-12-02 12:28

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> wrote:

[snip]
>PS: Hvornår kommer den telefon, der har Java, fed kalender, bluetooth og
>farveskærm?

Det lyder som Siemens S55. Den skulle være i forretningerne snart.
http://www.my-siemens.com

Peter