USB-standard på nyere Mac's
Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 11-12-02 21:30

Hej!

Kører de nyere Mac's med USB 2 eller kun med USB 1.1 ?

- på databladet for den nyeste Ibook står det 12 Mbps, men hvilken af
ovenstående standarder svarer det til?

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 11-12-02 21:37

On 11/12/02 21:29, in article 3DF7A02A.C88B0397@stofanet.dk, "[9000]
thorkild nielsen" <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Thorkild J. Nielsen
>
> Teksten "bort" og "fjernes"
> skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

De køre alle med USB 1.1 dvs. den gamle standard.

MVH

Tommy

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 12-12-02 17:26

Javel - men er der så nogen, der kan anbefale et Mac-venligt kort, der
giver USB2-hastighed?
Det ser jo ud til at Windåserne og en del tilbehør satser på USB2 i stedet
for FireWire.

--
------

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-02 18:16

> [...]

> giver USB2-hastighed?
> Det ser jo ud til at Windåserne og en del tilbehør satser på USB2 i stedet

Og det er ret gak-gak hvis man ser på hvordan de to standarder er
opbygget. FireWire vinder hver gang ...

/thomas

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 12-12-02 20:46

Thomas von Hassel wrote:

> Og det er ret gak-gak hvis man ser på hvordan de to standarder er
> opbygget. FireWire vinder hver gang ...
>
> /thomas

-- tjah, widows laves jo normalt af glas, og glas er et skørt materiale...

--
------
Venlig hilsen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 13-12-02 23:02

Hej Thorkild.

Dette er ganske OT; men sikke en sød stavefejl.

[9000] thorkild nielsen <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> wrote:

> -- tjah, widows laves jo normalt af glas, og glas er et skørt materiale...
Jeg troede nu nok, at enker lavedes af kvinder, men de er selvf også
skrøbelige ))

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-12-02 21:30

In article <3DF8B8AD.66A0E107@stofanet.dk>,
"[9000] thorkild nielsen" <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> wrote:

> Javel - men er der så nogen, der kan anbefale et Mac-venligt kort, der
> giver USB2-hastighed?

Har du nogen enheder der skal bruge det?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 13-12-02 14:28

Martin Edlich wrote:

> Har du nogen enheder der skal bruge det?
>
> --
> MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
> om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

- jeg har ikke nogen enheder p.t., men hvis jeg alligevel går ud og køber
et ekstra USB-kort, kan jeg lige så godt tage den mulighed med - f.eks. til
en ekstern harddisk eller brænder.

--
------

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 13-12-02 23:49

Hej Thorkild.

Som du måske kan se af anden tråd, har jeg altså ikke prøvet
kortet endnu; men det ser ud til af pakken, siger forhandleren, at
"Digitus Connect 2.0" kan bruges på OSX, du kan evt efter sigende se
mere på www.digitus.info (ja det er ny topdomæne - åbenbart).

Kortet kan i flg edbpriser.dk og telefonoplysning hos
forhandleren købes til 186,- + eksp etc hos www.bjtrading.dk

Mvh og held og lykke, Sebastian

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-12-02 02:56

In article <3DF9E042.133821D9@stofanet.dk>,
> [...]

> et ekstra USB-kort, kan jeg lige så godt tage den mulighed med - f.eks. til

Du risikerer bare, at inden du får brug for det, kan du få et bedre og
billigere kort, end du kan købe nu.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk