vituel basic 6.0 startproblem
Fra : Johnny Pedersen

Dato : 11-12-02 20:09

Jeg har gennemgået en bog men mangler lige lidt for at komme videre.

Jeg har lavet nogen commandknapper planen er så at klikker man på dem åbnes
der de ting der skal være at labels og tekst boxe og knapper nedenunder
commandknapperne.

Hvordan griber jeg det an

Hilsen

Johnny

Fra : ///JJ

Dato : 11-12-02 22:04

"Johnny Pedersen" <smart(slettes)@teens.dk> wrote in message
> [...]
åbnes
> der de ting der skal være at labels og tekst boxe og knapper nedenunder

Ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, men here goes:
Dobbeltklik på din knap (Command1) i editoren, og skriv følgende i den deraf
fremkomne sub

sub Command1_Click()
label1.caption="Hello World"
text1.text="More hello"
end sub

mvh
///JJ

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 11-12-02 22:11

"///JJ" <jesperhnnospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny Pedersen" <smart(slettes)@teens.dk> wrote in message

> åbnes

> Ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, men here

Det gør du ikke helt det je skal bruge er at når du trykker på en knap
kommer de forskellige ting frem til indkodning af data om en person, hvis
du så klikker på en slet knap kommer der noget frem til sletning.

Det hele skal gerne foregå i samme vindue altså ikke en masse popup mit
problem er blot hvordan jeg skal gribe det an har styr på variablerne og alt
det der

Hilsen

Johnny

Fra : ///JJ

Dato : 11-12-02 22:43

> [...]
>
> Det hele skal gerne foregå i samme vindue altså ikke en masse popup mit
> problem er blot hvordan jeg skal gribe det an har styr på variablerne og

Hvis jeg så har forstået dig rigtig nu, så
vil jeg mene du skal igang med:

Sub Command1_Click()
'Skjul felter
Label1.Show = False
Label2.Show = False

'Vis indtastningsfelter/info
Label6.Show = True
Text4.Show = True
End Sub

Hvis jeg stadig misforstår dig, vil jeg råde dig til at bruge lidt kommaer
og punktummer i dine spørgsmål. Ikke alt hvad du skriver giver mening, eller
også kan det læses på flere måder.

mvh
///JJ

Fra : Johnny

Dato : 12-12-02 08:50

> "Johnny Pedersen" <smart(slettes)@teens.dk> wrote in message
> >

> Hvis jeg så har forstået dig rigtig nu, så
> [...]
Det er lige hvad jeg mener, men det virker ikke for mig. Den eneste
funktion jeg har er showwhatsthis.

Hvad kan det ellers hedde ?

Hilsen

Johnny

Fra : ///JJ

Dato : 12-12-02 16:46

"Johnny" <noemail@nixingenemailadresse.dk> wrote in message
> Det er lige hvad jeg mener, men det virker ikke for mig. Den eneste
> funktion jeg har er showwhatsthis.

Huh?
Hvilket object arbejder du på? Label, Text eller noget andet?

Label- og Text-objektet har *helt* sikkert en henholdvis .caption og .text .
Hvis du mangler dem, er der noget helt galt med enten din installation eller
dine objekter. :)

mvh
//JJ

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 12-12-02 18:59

> [...]
..
> Hvis du mangler dem, er der noget helt galt med enten din installation

Tak for hjælpen skulle blot bruge Visible.

Må jeg lige spørge om en ting mere. Hvis jeg har en Form1 med funktionerne
til at indtaste medlemmer, når man så trykker på en commandknap eksempelvis
"søge medlemmer" skal tingene i formen skifte til søge funktionerne. skal
jeg oprette en form2 og kan den så åbnes i form1. For det er noget rod med
at gemme de ting der ikke må vises.

Håber en kan hjælpe ellers må jeg hellere terpe en ny bog igennem.

Hilsen

Johnny

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 13-12-02 08:21

Hej Johnny

I stedet for at skulle slukke for en masse objekter, kan du placere en
'container' ala Frame på din form. Placer så dine objekter i denne frame, og
brug frame.visible = True/False. Husk alle objekter i frame skal have
..Visible=True

Og til næste spørgsmål:
Placer to frame, en med indtastnings felter og en med søge felter. Prøv også
at se på Microsoft tabbed Dialog

/Johnny (Jensen)

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 13-12-02 20:34

Supert Johnny E Jensen

Så er jeg igang det ruller bare hvad skulle man gøre uden newsgroup

Hilsen

Johnny p