De Skrigene Halse
Fra : Wost

Dato : 05-03-01 15:44

Er det enlig en go film eller er det bare kult ?
Hvornår er den fra ?
Hvorfor kan man ikke leje den i video kiosker ?
Jeg har nemelig ikke set den

Vh David

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 05-03-01 16:04

Wost wrote:

> Er det enlig en go film eller er det bare kult ?
> Hvornår er den fra ?
> Hvorfor kan man ikke leje den i video kiosker ?
> Jeg har nemelig ikke set den
>
> Vh David

Filmen er fra 1992, og er egentlig en tvfilm, så det kan være en af
grundene til at den ikke kan findes i videobutikkerne.

--
mvh:
Magnus |Der er så doven, at han ikke kan

Fra : Kristian Nielsen

Dato : 05-03-01 16:27

Den er værd at se. Noget af det, der udfra mit synspunkt gør filmen
seværdig, er at rollerne er så overdrevede, at de bliver komiske. Endvidere
må man sige at Søren Pilmark, Thomas Bo Larsen, Martin Brygmann og Sofie
Gråbøl er en meget pæn besætning til en lavbudget film.
Tjek eventuelt:
http://www.deskrigendehalse.dk/

Mvh Kristian
Wost <2355857m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rANo6.17966$m9.67166@news101.telia.com...

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-03-01 21:37

On Mon, 5 Mar 2001 16:26:56 +0100, "Kristian Nielsen" <Dalhof_kristian@hotmail.com> wrote:

>Wost <2355857m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:rANo6.17966$m9.67166@news101.telia.com...

Den er (var) kult fordi det er en god film. Der var ikke
nogen der hypede den, den blev bare vist 2 gange på DR,
og derfra spredte videokopierne sig som ringe i vandet.

> [...]
>må man sige at Søren Pilmark, Thomas Bo Larsen, Martin Brygmann og Sofie
>Gråbøl er en meget pæn besætning til en lavbudget film.

Det var vel kun Søren Pilmark der på det tidspunkt var kendt.

Fra : Kristian Nielsen

Dato : 05-03-01 23:09

Jesper Lauridsen <rorschak@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3aa3f72d.11142045@news.stofanet.dk...

> [...]
Endvidere

> Det var vel kun Søren Pilmark der på det tidspunkt var kendt.

Det siger vel kun noget om Søren-drengen evne til at finde godt materiale,
og de spiller alle suverent, OGSÅ SELVOM DE IKKE ER KENDTE. Endvidere var
Pilmark vel ikke ligefrem grunden til at unge så filmen!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-03-01 23:55

Jesper Lauridsen <rorschak@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3aa3f72d.11142045@news.stofanet.dk...

> Det var vel kun Søren Pilmark der på det tidspunkt var kendt.

Nåeh, fem spillefilm og en tv-serie gør vel heller ikke ligefrem Sofie
Gråbøl til ukendt. Og Pilmark var ganske vist kendt, men hans karriere
befandt sig på bunden efter flere års kunstnerisk glidetur (hvem husker ikke
Gøngehøvdingen el. Camping). De Skrigende Halse var mere end noget andet,
det der bragte ham tilbage som seriøs skuespiller, og sandsynligvis
indgangen til hans fine karriere gennem 90'erne.

De skrigende halse kan iøvrigt fås i TP for 50kr.

MVH
Jens

Fra : Tommy Skuf.

Dato : 05-03-01 19:04

Jeg så den på tilbud i stereo studio for
ikke så længe siden.
Den er helt vild griner.

Mvh
Tommy

Fra : Janni/Helle

Dato : 10-03-01 19:33

Det er en go' film, men den er bestemt en hel del kult. Jeg tror nok der er
en adresse www.deskrigendehalse.dk, jeg har ikke selv fået den tjekket, så
hæng mig ikke op på det.