Easy Tab og nikotin
Fra : Torben Dhalvad

Dato : 11-12-02 09:11

Jeg har fået en del henvendelser fra brugere af det nye slanke-kosttilskud
Easy Tab som samtidig med at de er mindre sultne har kunnet stoppe med
nikotintyggegummi. Det er der en helt naturlig forklaring på. Når du spiser,
og når du ryger eller får nikotin ind i systemet, producerer hjernen
afslapnings- og velværehormonet serotonin. Det er skyld i, at vi er godt
tilpas, når vi har spist, eller røget. Easy Tab får kroppen til at tro, at
vi er igang med at spise. Den sætter gang i produktionen af mæthedshormonet
CCK, som igen aktiverer serotoninen. En ret indviklet kemisk proces, men en
helt naturlig årsag til, at Easy Tab ikke bare bekæmper madtrangen og
sulten, men også ryge- og nikotintrangen.
Vi får iøvrigt hver dag henvendelse fra ex-Letigen-brugere, som er skiftet
over til Easy Tab.
Mvh.

Torben

PS: Nu ved jeg ikke om web-woman vil betragte dette som reklame, men jeg
mener nu, at hun reklamerer en del for Vægtkonsulenterne, som jo også er et
kommercielt foretagende.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 11-12-02 16:09

Torben Dhalvad <torben@td-consult.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3df74ee9$0$239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> sulten, men også ryge- og nikotintrangen.
> Vi får iøvrigt hver dag henvendelse fra ex-Letigen-brugere, som er skiftet

Hvem H er vi ?

> [...]
>
> PS: Nu ved jeg ikke om web-woman vil betragte dette som reklame, men jeg
> mener nu, at hun reklamerer en del for Vægtkonsulenterne, som jo også er

Og hvis foregående spørgsmål - kan svare i retning af - Vi er nogle som har
økonomisk interesse i produktet!

Så er der tale om reklame! og endda en grov form for reklame, da den er
væsentligt skjult!

Og nu tillader jeg mig at påstå, at selvom vægtkonsulenterne er et
kommercielt foretagende, tjener webwoman næppe på det!

Katja

Som umiddelbart vil anse Easy Tab og nikotin til at være et fejlplaceret
indlæg!

Fra : Web . Woman

Dato : 14-12-02 10:33

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem H er vi ?

Indsenderen af indlægget "Easy Tab og nikotin" er Torben Dhalvad - der har
direkte kommerciel interesse i det produkt, han reklamerer for. Og han
bryder gerne diverse love og regler for at varetage sin egen økonomiske
interesse.

Torben Dhalvad står også bag Bogense Pillen (den blå), som
Fødevaredirektoratet har forbudt salg af i Danmark, fordi den indeholder
hydroxycitronsyre. I forsøg med rotter har det vist sig, at stoffet hæmmer
dyrenes vækst. Pillen forsøges dog stadig solgt via nettet - blandt andet
fra en hjemmeside, der ganske vist er registreret med et svensk firma som
ejer - men med Torben Dhalvads firma som administrativ kontakt. Siden
reklamerer med, at det nok er forbudt at sælge pillen i Danmark - men ikke
forbudt at bestille den hjem fra et andet EU-land til eget forbrug.

Og Torben Dhalvad ved godt, at hans markedsføringsmetoder ikke altid er helt
fine i kanten:

Berlingske Tidende skrev 21 april 2001 (6 Sektion, TÆT PÅ side 2) en artikel
om Bogense Pillen. Overskriften var "Ulovlig slankepille på Nettet".
Anledningen var, at Fødevareregion Fyn netop havde rettet henvendelse til
politiet for at komme til bunds i internet-salg af den ulovlige
Bogense-pille. I artiklen er Torben Dhalvad citeret for følgende:

"Vi overtræder sikkert reglerne engang imellem. Det er næsten umuligt
andet,«
siger direktør Torben Dhalvad, TD of Scandinavia. "

Torben Dhalvad er bestemt ikke ukendt med, hvordan man får omtale og hvordan
diverse medier bruges til eget formål. Han har en fortid som journalist på
Billedbladet og senere bl.a. chefredaktør på Ugens Rapport.

Han er direktør i TD of Scandinavia A/S, der blev stiftet i 1986 som et
PR-konsulentfirma. I 1992 blev selskabet omdannet til et aktieselskab. I
1994 overtog det en række helsekostprodukter fra en af sine kunder.
(http://td-consult.dk/profil.htm)

Torben Dhalvad fortæller på sin reklamewebside for Easy Tab om sig og sin
kone, at de stille og roligt havde gået og taget en del ekstra kilo på. Men
så prøvede de Easy Tab - og det gav resultater, hævder han:

"Jeg tabte selv 9 kilo på fire måneder og har holdt vægten over hele
sommeren. Det har været meget let og behageligt. Min kone, Anette, er siden
nytår kommet af med omkring 8 kilo. En af mine gode venner har tabt 12 kilo,
og hver dag får vi opringninger fra folk, der nu også er begyndt at tabe
sig, fortæller Torben Dhalvad."

Jeg spørger nu undrende mig selv....

Hvordan ind i hulen kan det dog gå til, at sælgeren af Bogense Pillen samt
hans kone, har taget voldsomt på i vægt?

Bogense Pillen markedsføres som et vidundermiddel, der hjælper folk med at
komme ned i vægt og med at holde idealvægten. Har Dhalvad og frue ikke spist
deres egen "medicin" - altså Bogense Pillen - for dermed at holde vægten
og/eller tabe sig, når den er nået for højt op?

Hvordan kan man, med fri adgang til et slankeprodukt, der hævdes at være
effektivt, overhovedet tage så voldsomt på, som Dhalvad og frue?

Og hvis Bogense Pillen var et effektivt våben mod overvægt - er der så
overhovedet brug for en pille som Easy Tab?

> Som umiddelbart vil anse Easy Tab og nikotin til at være et fejlplaceret
> indlæg!

Du har ret. Indlægget er kommerciel reklame og dermed i strid med reglerne
for nyhedsgruppen.

Det er i øvrigt i strid med dansk lov om kosttilskud og EU's direktiv om
samme at reklamere med, at et produkt kan have gavnlig effekt på sygdomme
eller symptomer.

EU's direktiv om kosttilskud siger:
"Det er ikke tilladt i mærkning, præsentationsmåde eller
reklamer at anføre, at kosttilskud kan forebygge, behandle eller
helbrede sygdomme hos mennesker, eller athenvise til sådanne
egenskaber."

Den danske Bekendtgørelse om kosttilskud siger stort set det samme - men med
andre ord:

"§ 8. Det er ikke tilladt i reklamer eller på emballage m.v. at anføre, at
kosttilskud ved hjælp af tilsætning af næringsstoffer har opnået en øget
eller særlig næringsværdi."

Mvh. Lisbeth

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 12-12-02 11:54

> [...]
> helt naturlig årsag til, at Easy Tab ikke bare bekæmper madtrangen og
> sulten, men også ryge- og nikotintrangen.

Du kommer her med et ganske godt argument for ikke at æde jeres lort!

1. Det lyder som noget der kan påvirke kroppens hormonbalance m.v., og
hverken virkninger eller bivirkninger er formentlig ordentligt undersøgt
(henvisninger til anerkendte videnskabelige tidsskrifter kan måske
overbevise mig om det modsatte, men jeg tror næppe de findes!).

2. Betyder det at man bliver afhængig af Easy Tab på samme måde som folk
bliver afhængige af rygning? (igen - henvisninger til videnskabelige
tidsskrifter.....)

mvh

Jens
--
Fjern PHP i min mailadresse hvis du vil skrive direkte til mig :)

Fra : Pia J

Dato : 12-12-02 11:59

"Jens Myrup Pedersen" <jensPHP@control.auc.dk> wrote in message
> 2. Betyder det at man bliver afhængig af Easy Tab på samme måde som folk
> bliver afhængige af rygning?

Næppe, med mindre man skaffer et ekstrajob for at betale for dem...

:Pia

Fra : Web . Woman

Dato : 13-12-02 21:10

"Torben Dhalvad" <torben@td-consult.dk> skrev i en meddelelse

> PS: Nu ved jeg ikke om web-woman vil betragte dette som reklame,

Din indlæg ER ren reklame og derfor i strid med denne gruppes regler.
Vil du derfor være så venlig fluks at slette dit reklameindlæg!

Det afgørende er forresten ikke, hvad JEG mener - men hvad reglerne siger!
Og de er så klokkeklare på det punkt, at der næppe kan være tale om, at du
ikke forstår dem?

> men jeg mener nu, at hun reklamerer en del for Vægtkonsulenterne, som jo
også er
> et kommercielt foretagende.

Så vidt jeg kan spore, har jeg kun to gange i hele denne gruppes mangeårige
levetid skrevet indlæg, hvori jeg nævner Vægtkonsulenterne..... I det
seneste oplyser jeg linket til Vægtkonsulenternes. I det første indlæg (fra
21. november 1999) pointerede jeg følgende:

"Jeg har INTET med Vægtkonsulenterne at gøre og har aldrig haft det. Har
heller ingen planer om at få det

Jeg har (så vidt jeg ved) aldrig talt med en vægtkonsulent og heller aldrig
deltaget i et møde hos Vægtkonsulenterne.

Personligt bryder jeg mig ikke engang om deres metode, som jeg har hørt en
del om fra andre."

Ovenstående gælder stadig. Jeg har stadig ikke haft kontakt med
Vægtkonsulenterne. Hvad jeg har hørt om dem i denne gruppe og andre
sammenhænge, har altid frataget mig lysten til et nærmere bekendtskab.

Jeg vil iøvrigt, medmindre andet kan dokumenteres, tro at EasyTab er et
kosttilskud uden dokumenteret virkning.

Mvh. Lisbeth

Fra : Padmé

Dato : 16-12-02 11:49

"> Din indlæg ER ren reklame og derfor i strid med denne gruppes regler.
> Vil du derfor være så venlig fluks at slette dit reklameindlæg!

OT:
Nu har jeg snart set det skrevet flere steder, at man kan slette sine
indlæg...men hvordan gør I det? Jeg kan ikke umiddelbart se hvor jeg vil
kunne gøre det (hvis det engang skulle være aktuelt) i min outlook
express...

Padmé

Fra : Henny Stewart

Dato : 16-12-02 13:44

"Padmé" <dfgs@nonhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hvor jeg vil
> kunne gøre det (hvis det engang skulle være aktuelt) i min

Meddelse|slet meddelelse..

Det virker dog kun, hvis serveren understøtter det. Det er ikke
alle servere, der gør det.
--
Henny

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-12-02 15:23

> [...]
> indlæg...men hvordan gør I det? Jeg kan ikke umiddelbart se hvor jeg vil
> kunne gøre det (hvis det engang skulle være aktuelt) i min outlook

Vælg den meddelse du har sendt - i Ngen! - dvs den du vil have fjernet
når du har markeret den.. går du op i "meddelelse" og vælger slet meddelelse
:)

katja