Plantning af bøgehæk
Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-12-02 14:01

Hej gruppe!

Hvor lang tid frem i foråret kan man plante bøgebæk.?

Og er det egentligt til at få fat i bøgehække på det tidspunkt.?

Jeg kan først plante når jeg har lavet min stensætning færdig. Og jeg
...gider.. ikke at lave den i dette kolde vejr..... Så jeg overvejede at
vente til foråret... Har masser af andre ting indvendigt at lave i stedet
for.

Mvh - Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-12-02 19:04

On Wed, 11 Dec 2002 14:01:11 +0100, "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> wrote:

>Hvor lang tid frem i foråret kan man plante bøgebæk.?

Længe - men jo længere tid du venter, jo mere risikerer du at skulle ud
med vandkanden. Og jo tidligere det bliver gjort, jo bedre vil hækken
vokse til det første år.

>Og er det egentligt til at få fat i bøgehække på det tidspunkt.?

Man kan i hvert fald sagtens købe bøg i april måned. Sikkert også ind i
maj.

> [...]
>..gider.. ikke at lave den i dette kolde vejr..... Så jeg overvejede at
>vente til foråret... Har masser af andre ting indvendigt at lave i stedet

Næh, det ville være rart hvis man kunne slippe for at rende ude de her
dage...

http://www.gartneriet.dk
- First name: Mads
- The name you typed contains a word or phrase that Hotmail does not allow.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-12-02 19:12

> Man kan i hvert fald sagtens købe bøg i april måned. Sikkert også ind i
> maj.

Ok. Jeg havde forestillet mig marts/april måned.

> Næh, det ville være rart hvis man kunne slippe for at rende ude de her
> dage...

Ja...

Mvh - Martin