Gator plugin...:(
Fra : Thore

Dato : 11-12-02 12:22

Tændte PC'en her til morgen....på den "sorte skærm" (lige inden
skrivebordet i Win98) står der: "Systemfiler er opdateret, indlæser
Windows...vent venligst... (tror jeg nok)

Så er paraderne allerede oppe...:)

Kører adaware, som finder Trickler_3210 og Gator Plugin....remove'r den,
starter msconfig, som finder tricler og Gator igen, "afklikker"
fluebenet...

Kører regedit, søger efter trickler og Gator, sletter dem...alt er nu
OK....
hvilket bringer spørgsmålet op...: jeg har ikke gjort noget usædvanligt
i går...hentet news, mails, kontoudtog fra bank/giro, dl' et et par
driverfiler m.m. som jeg plejer....
Har updated Internet Explorer (ver. 5.5) med sidste nye
"sikkerheds-opdatering" i lørdags....
Er der stadig huller, siden sådan et "plugin" har uhæmmet adgang?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Devast8or

Dato : 11-12-02 13:08

Kan det tænkes at du har trykket ok ved en dialogboks uden at få læst hvad
der stod i den? Jeg har her på det sidste flere gange været ude for at blive
spurgt om jeg ville hente og installere Gator, selvom det var noget andet
jeg havde bedt om at downloade. Bare en tanke....

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Thore

Dato : 11-12-02 17:23

On Wed, 11 Dec 2002 13:07:47 +0100, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

> [...]
>spurgt om jeg ville hente og installere Gator, selvom det var noget andet
>jeg havde bedt om at downloade. Bare en tanke....

Hej Dev...selv om jeg "aldrig" gør sådan noget, kan man jo ikke sige sig
100% fri for at det går lidt hurtigt af og til...

Jeg hentede noget driver-værk (til et SIS-onboard gfx-kortpå et PCChips
mainboard) fra en lidt ejendommelig side i går (en hel del reklamer for
online-games m.v - ), og er 99% sikker på det kun var
driveren....men....nå problemet er jo løst (for mit vedkommende..:) men
til andre..: "take care out there.. ":)

(Desuden var det en forkert driver - lol - fandt den rigtige lidt efter
hos SIS-Online...:)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-02 18:26

In article <le6evu0guarg0htki9opqsnfofm8ftgc1h@4ax.com>, Thore wrote:
> Har updated Internet Explorer (ver. 5.5) med sidste nye
> "sikkerheds-opdatering" i lørdags....

Sidste ny MS opdatering er 6.0 service pack eteller andet.

Bedste opdatering er Mozilla 1.2.1

> Er der stadig huller, siden sådan et "plugin" har uhæmmet adgang?

Der er vist 10-15 kendte ikke-patchede sikkerhedshuller i IE
der giver folk kontrol over din maskine hvis du læser en HTML
mail fra dem, eller besøger en webside de har skrevet HTML til.

Fra : Alex Holst

Dato : 11-12-02 18:31

Thore <Zdinotec@pc.dk> wrote:
> Tændte PC'en her til morgen....på den "sorte skærm" (lige inden
> skrivebordet i Win98) står der: "Systemfiler er opdateret, indlæser
> Windows...vent venligst... (tror jeg nok)

Du havde jo installeret nye drivere aftenen foer, ikke sandt? I saa fald
er det normal opfoersel. Gator osv har sikkert vaeret paa din maskine i
lang tid.

Fra : F.Larsen

Dato : 11-12-02 23:23

"Thore" <Zdinotec@pc.dk> wrote in message

> Kører adaware, som finder Trickler_3210 og Gator Plugin....remove'r den,
> starter msconfig, som finder tricler og Gator igen, "afklikker"
> fluebenet...

Kontroler lige at du ikke har enabled "installation of desktop items" i din
browser opsætning. Den er medvirkende til at du "automatisk" kan få
installeret diverse spyware som plug-in's herunder gator.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Lyn og Torden

Dato : 12-12-02 01:27

> Kontroler lige at du ikke har enabled "installation of desktop items" i
din
> browser opsætning.

Hvor - hvordan ?
Anders

Fra : F.Larsen

Dato : 12-12-02 20:04

"Lyn og Torden" <anders@andeby.org> wrote in message
> din
>
> Hvor - hvordan ?

Intenet options -> security -> internet -> custum ...

brug musen :=)