Er Orange tlf låst?
Fra : Michael

Dato : 11-12-02 09:15

Vil lige høre om mobil telefoner fra Orange er låst?
Har lige set at bilka har en Nokia 3310, men et Orange mono abo.
Jeg kunne godt tænke mig og købe en og så sætte mit nuværende sim kort
i den, i stedet for det som medfølger.
Kan man gøre det? Eller er den låst til et bestemt sim kort?

Mich@l

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-12-02 13:02

On Wed, 11 Dec 2002 09:15:08 +0100, "Michael" <michal@duerher.dk>
wrote:

> [...]
>i den, i stedet for det som medfølger.
>Kan man gøre det? Eller er den låst til et bestemt sim kort?

Har du hørt om tilbudstelefoner med abb. som ikke er låst - i så fald
vil jeg da gerne vide hvor?

Lars

Fra : Christian Poulsen

Dato : 11-12-02 17:56

> Har du hørt om tilbudstelefoner med abb. som ikke er låst - i så fald
> vil jeg da gerne vide hvor?

Det har jeg faktisk. Nokia 3410 og 3510 fra Orange er IKKE låst. Men det
er Nokia 3310 desværre.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 12-12-02 08:22

On Wed, 11 Dec 2002 17:55:57 +0100, "Christian Poulsen"
<deep@get2net.dk> wrote:

>Det har jeg faktisk. Nokia 3410 og 3510 fra Orange er IKKE låst. Men det
>er Nokia 3310 desværre.

Er det så ikke smuttere, der er tale om. Orange har vel ingen
interesse i at sælge ulåste telefoner?

Fra : Fischer

Dato : 12-12-02 08:55

> Er det så ikke smuttere, der er tale om. Orange har vel ingen
> interesse i at sælge ulåste telefoner?

Der skal en vis mængde telefoner af en model til for at det kan betale sig
at låse den. De dyre modeller er derfor ofte ikke låst. At låse en telefon
er en udgift for teleselskaberne.

Og hvis abonnementet er tilpas dyrt, så får de jo deres tilskud retur.
Derfor er Orange Match telefoner både dyrere og oftere låst end Orange Mono
telefoner.

Og da man i dag kan få sin telefon låst op for en 'hund', bliver låsen mere
og mere uinteressant. Det har teleselskaberne nok også opdaget.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : N/A

Dato : 12-12-02 14:17

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-12-02 14:17

> Jeg har haft købt en før med abo. Det var ved Debitel, og der satte
> jeg bare mit eget kort i, og vupti så virkede det.

Men så var din 3310 også sim-låst til dit gamle sim-kort ikke?

Fra : Michal

Dato : 12-12-02 22:26

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men så var din 3310 også sim-låst til dit gamle sim-kort ikke?

Nej for jeg lånte den ude til en kammerat ca. 2 mdr. efter, og
han kunne godt bruge sit kort i den.

Mvh

Mich@l

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-12-02 00:21

> Har du hørt om tilbudstelefoner med abb. som ikke er låst - i så fald
> vil jeg da gerne vide hvor?

R600 hos wanna-save til 1 kr

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 12-12-02 08:23

On Thu, 12 Dec 2002 00:20:47 +0100, Kasper Christensen
<news@kasperc.dk> wrote:

>R600 hos wanna-save til 1 kr

Det må da være en fejl - altså fra Telias side?

Lars

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-12-02 14:18

> Det må da være en fejl - altså fra Telias side?

Den var afair heller ikke låst hos SONOFON da de solgte den billigt.
(dog ikke så billigt som Wanna-Save)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-12-02 23:20

Hej

Kasper Christensen <news@kasperc.dk> wrote:

>R600 hos wanna-save til 1 kr

Jeg syntes at uanset hvor meget jeg anstrenger mig, så kan jeg ikke
finde en R600 på wannasave's site, hverken til 1 kr. eller til nogen
anden pris ? - har du evt. en direkte link ?

--
M.v.h. Ole®