Hvad mener experterne??
Fra : HB

Dato : 11-12-02 08:59

Hejsa.

Jeg vil skifte grafikkort, og har følgende opsætning:

P3 1Ghz
512 MB RAM
osv. Kører med W2K Pro

Jeg bruger et GeForce2 MX200 med 32MB RAM idag, så det meste vil jo være en
opgradering

Jeg overvejer følgende:
ATI Radeon 9000 PRO, 128MB DDR-ram, TV-OUT/DVI, retail

Daytona GeForce3 Ti200 128MB, TV-OUT

TV-Out er ikke noget stort krav, heller ikke digital udgang (selvom jeg
måske kan score en fladskæm på den konto)

ATI kortet koster ca. 1100 kr. hvilket er den maximale pris jeg vil skyde i
projektet.

Jeg spiller ikke vildt mange spil (primært Day of Defeat og Battlefield
1942), men kommer måske til det hvis grafikken er iorden.

Hvilket kort skal jeg vælge, enten mellem de to ovenstående, eller evt.
alternativer???

HB

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-12-02 10:27

<----------------->
> Hvilket kort skal jeg vælge, enten mellem de to ovenstående, eller evt.
> alternativer???
<----------------->
Ingen af dem

Jeg ville vælget et Geforce4 TI 4200 til Kr. 1195,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617934

Fra : HB

Dato : 11-12-02 13:07

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse

> Ingen af dem
>
> Jeg ville vælget et Geforce4 TI 4200 til Kr. 1195,-
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617934

Fair nok, det lyder også interessant.

Jeg har set et ATI Radeon 7500, 128 MB DDR RAM til 769,-

Kan det være et rimeligt alternativ? Jeg er klar over at det nok ikke kan
hamle op med GF4, men kan jeg spare de 400 og få rimelig ydelse, så gør jeg
da gerne det.

Lad mig høre

HB

Fra : o&u

Dato : 11-12-02 14:07

On Wed, 11 Dec 2002 13:07:10 +0100, "HB" <marrone@sol.dk> wrote:

> [...]
>hamle op med GF4, men kan jeg spare de 400 og få rimelig ydelse, så gør jeg

Absolut !

Jeg bruger Radeon 7000 32 Mb DDR med tv-out og dvi-out. Det er et
fremragende kort. Det kan jeg godt anbefale.
Det har hardware mpeg.

Jeg mener, at det yder omtrent som geforce 400mx m.h.t. 3D spil.

F.eks. er der Club 3D radeon 7000 m. 64 Mb DDR og tv + dvi til 495,-

Hvis du skal overclocke, skal du nok købe noget rigtigt ati. Det ved
jeg af erfaring.

mvh

John

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-12-02 14:11

<------------------->
> [...]
>
> Kan det være et rimeligt alternativ? Jeg er klar over at det nok ikke kan
> hamle op med GF4, men kan jeg spare de 400 og få rimelig ydelse, så gør

<-------------------->

Så ville jeg hellere vælge et Geforce3 TI 200 som også har 128 MB ram til
798,-, det yder væsentligt bedre end ATI 7500 du skal op i mindst et 8500
kort fra Ati før det svare en smule til GF3 TI 200

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617928

Ja jeg ved da godt nogen siger at 2D billede kvaliteten er bedre på ATI kort
end Nvidia's Geforce kort, men når det kommer til 3D er der tit vrøvl med
driverne fra Ati, så jeg ville personligt hellere vælge Geforce, har da selv
er Geforce4 TI 4400 som jeg er meget tilfreds med..

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 21:06

-=Madsen=- wrote:
> [...]
> til 798,-, det yder væsentligt bedre end ATI 7500 du skal op i mindst
> et 8500 kort fra Ati før det svare en smule til GF3 TI 200

Ja, men det kort du nævner der er jo fra Palit. En producent jeg ville gå
uden om - specielt efter alle de problemer der var med deres GF3Ti200!

--
Martin K

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-12-02 01:04

<------------------->
> Ja, men det kort du nævner der er jo fra Palit. En producent jeg ville gå
> uden om - specielt efter alle de problemer der var med deres GF3Ti200!
<------------------->

Hvis det var så dårligt ville vi nok ha hørt meget mere om det her i denne
NG, har en ven som har et der er ingen problemer
Nu skulle kortet jo være så billigt som muligt, ellers er der et her til
879,- fra Point of View
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627891

eller et 64 MB fra InnoVision til 719,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848007

Fra : Martin K

Dato : 12-12-02 18:30

> [...]
> denne NG, har en ven som har et der er ingen problemer
> Nu skulle kortet jo være så billigt som muligt, ellers er der et her

Ja ok, men det er vel ligesom ECS. Jeg ville aldrig købe det - det er
ligesom for OEM-agtigt...

> eller et 64 MB fra InnoVision til 719,-
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848007

Jep...