popcorn
Fra : Grethe Alsing Peders~

Dato : 10-12-02 20:59

Hej

Til alle jer som elsker popcorn men godt ved at det feder er der et godt
råd.

Lav dem med vand.

Du skal bruge en mikrobølgeovn
½ dl vand
1 dl majskorn( popselvkorn)
salt

put det i en micoskål med microbølgefilm på ved fuld effekt i 6-7 min.

De smager rigtig godt.

Mange hilsner fra

Grethe

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-12-02 10:23

Grethe Alsing Pedersen wrote:

> put det i en micoskål med microbølgefilm på ved fuld effekt i 6-7 min.

Øhhh, husk dog lige at skålen skal være meget meget større end man
umiddelbart regner med, da poppede majs fylder væsentlig mere end
upoppede majs.

Er det nu også i fedtet kalorierne sidder i popcorn?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Pia J

Dato : 11-12-02 10:47

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Er det nu også i fedtet kalorierne sidder i popcorn?

Majs indeholder rigtig meget fedt i sig selv... Man bruger det bl.a. til
magre heste.

:Pia

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-12-02 12:51

[Carsten Riis | Wed, 11 Dec 2002 10:22:35 +0100]

>Er det nu også i fedtet kalorierne sidder i popcorn?

Præcist, good point.

Mængden af stivelse i forhold til fibre, proteiner m.m. og den
begrænsede methedsfornemmelse popcorn kan give, er ganske betydende for
at det ikke er en stack der kan spises meget af på en slankekur.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 12-12-02 20:26

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:autgvu8449qivgervmfndokmoa40psr7r1@4ax.com...
> [...]
> begrænsede methedsfornemmelse popcorn kan give, er ganske betydende for
> at det ikke er en stack der kan spises meget af på en slankekur.

og her gik jeg og troede majs var sundt i salaten :(

katja

Fra : Therese

Dato : 13-12-02 20:56

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> begrænsede methedsfornemmelse popcorn kan give, er ganske betydende for
> at det ikke er en stack der kan spises meget af på en slankekur.

I kan da også tage glæden fra enhver
Men popcorn er jo sundere end chips, så der sparer man jo en masse fedt :D

Hilsen Therese

Fra : Grethe Alsing Peders~

Dato : 21-12-02 08:25

Hej

Dette er sat ind fra iform og beviser at popcorn lavet på vand ikke feder:

Fortvivl ikke - du kan få popcorn helt uden transfedtsyrer. I biografernes
popcornmaskiner bliver majskornene typisk poppet med uhærdet kokosolie, og
det er trans-frit. Og derhjemme kan du snildt lave mikrobølgepopcorn uden
transfedtsyrer og fedt i det hele taget.

Hæld 1/2 dl vand og ca. 2 tsk. salt i en ovnfast glasskål, der kan rumme tre
liter.

Tilsæt 1 dl løse poppeklare majskerner.

Læg låg eller mikrobølgefilm over.

Ved fuld effekt tager det ca. 6 min. (900 watt).

Grethe Alsing Pedersen støtter Julemærkesagen
"Grethe Alsing Pedersen" <grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3df6c82d$0$71678$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Web . Woman

Dato : 21-12-02 09:42

"Grethe Alsing Pedersen" <grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e04178c$0$35862$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Dette er sat ind fra iform og beviser at popcorn lavet på vand ikke
> feder:

Helt forkert! Det er ikke kun fedt, der tæller i regnskabet, og der er også
kalorier i majskorn.

Mvh. Lisbeth

Klip overflødigt væk, når du svarer på et indlæg.
Og svar venligst UNDER den tekst, du reagerer på.

Fra : Tine Andersen

Dato : 21-12-02 12:17

"Web . Woman" <anaeitis_nospam @pc.dk> wrote in message
> [...]
> meddelelse news:3e04178c$0$35862$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Helt forkert! Det er ikke kun fedt, der tæller i regnskabet, og der er

Det er jo ikke uden grund, at man producerer majsolie - det kommer jo et
eller andet sted fra.

Tine

Fra : Grethe Alsing Peders~

Dato : 21-12-02 13:23

Ja og majsolie er det sundeste man man stege i

Fra : Web . Woman

Dato : 21-12-02 13:49

"Grethe Alsing Pedersen" <grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e045d5c$0$71649$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja og majsolie er det sundeste man man stege i

Forkert!

Majsolie er bedst til kolde formål eller til bagning.

Rapsolie derimod har en god fedtsyrefordeling, er rimeligt varmestabil, har
en neutral smag og er derfor god til både stegning og bagning.

Olivenolie er også fin - men smager markant og er derfor ikke velegnet til
alle former for mad. Og ikke helt så god som rapsolie, når det gælder
fedtsyrefordeling.

Her kan du læse mere om fedtstoffer til stegning:
http://www.fi.dk/mad/sundmad/fedtstoffer/fedt_og_olier/fedtstoffer_til_stegn
ing/

Fra : Helle

Dato : 23-12-02 15:33

"Grethe Alsing Pedersen" <grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:3e04178c$0$35862$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>

> Tilsæt 1 dl løse poppeklare majskerner.
>

> Læg låg eller mikrobølgefilm over.
>

> Ved fuld effekt tager det ca. 6 min. (900 watt).

Hejsa.

Hvad nu hvis man ikke har en glasskål som der kan være 3 liter i? kan man
ikke bruge en plastik skål ell.?

Mvh Helle

Fra : Anita

Dato : 23-12-02 21:20

"Helle" skrev
> Hejsa.
>
> Hvad nu hvis man ikke har en glasskål som der kan være 3 liter i? kan man
> ikke bruge en plastik skål ell.?

Ja, hvis skålen kan gå i mikroovnen...
Hvilket man skal passe lidt på med, da der kan blive _meget_ varmt - 6
minutter er ret lang tid for en plastskål i en mikrobølgeovn, så jeg vil
ikke anbefale at anvende en skål du har meget kært, med mindre den er
beregnet til det.

Venligst Anita

Fra : Grethe Alsing Peders~

Dato : 01-01-03 21:06

Hej

Hvis I læser energifordelingen under denne opskrift kan I se hvad popcorn
poppet på vand indeholder. Jeg mener stadig godt man kan tillde sig at spise
popcorn på denne måde 1-2 gange om ugen og alligevel tabe sig. Man skal jo
også være lidt god ved sig selv engang imellem. Opskriften er hentet på
følgende side denne gang. Den er dog at finde flere steder på nettet.

http://www.qvinderne.dk/opskrifter.htm
Med venlig hilsen

Grethe

Fedtfri popcorn

1 dl majskorn
½ dl vand
1 tsk salt

Bland det hele i en stor skål som passer i mikroovnen.
Læg et låg henover, det SKAL ligge løst.
Sæt skålen i mikroovnen ved højeste effekt 900 w.
Sæt uret på 6-7 min., men hold øje med popcornene,
da de har let ved at blive brændte i midten.

kcal. pr. 100g: 298 kcal.
Energifordeling: Protein 13%, fedt 8% og kulhydrat 79%.
top