Foto -> email - SPV
Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 10-12-02 22:19

Er der nogen der ved hvordan man sender et billede til en email adresse med
Orange SPV?

På forhånd tak for hjælpen.

--
Chris
: )

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 10-12-02 22:40

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der ved hvordan man sender et billede til en email adresse
med
> Orange SPV?
>
> På forhånd tak for hjælpen.

ahhh, shit. Orange tilbyder ikke MMS endnu...derfor.

--
Chris
:)

Fra : Christian Poulsen

Dato : 10-12-02 22:54

> ahhh, shit. Orange tilbyder ikke MMS endnu...derfor.

Den næste update af SPV'en, den skulle meget gerne også inkludere
muligheden for at sende fotos via email.

Og ja, som du selv skriver. Så er muligheden der også med MMS. Den
skulle meget gerne komme i morgen har Orange meldt ud :

http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4294

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 02:23

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message

> Og ja, som du selv skriver. Så er muligheden der også med MMS. Den
> skulle meget gerne komme i morgen har Orange meldt ud :
>
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4294

Yep, har allerede sat min homepage i IE til http://orange.dk/mms - sidder
her mens jeg er på arbejde og checker siden af og til. Kan næsten ikke
vente, mine venner/familie bliver oversvømmet af ligegyldige billeder sendte
via MMS i morgen

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 09:37

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> her mens jeg er på arbejde og checker siden af og til. Kan næsten ikke
> vente, mine venner/familie bliver oversvømmet af ligegyldige billeder

Men hvad koster det?
Jeg har den der SPV, jeg synes at have hørt det koster mellem 10 og 20 kr.
pr. besked.

Carsten

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 17:58

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> wrote in message
> Men hvad koster det?
> Jeg har den der SPV, jeg synes at have hørt det koster mellem 10 og 20 kr.
> pr. besked.

Koster ikke noget at sende MMS hos Orange frem til foråret 2003. Har
allerede sendte masser afsted, jeg ender nok på familiens "blocked senders"
lister

Om det koster 10 eller 20 spir efter test-perioden er udløbet kan være
ligemeget - jeg tror at MMS er blevet kedelig inden da...

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 20:01

> [...]
>
> Om det koster 10 eller 20 spir efter test-perioden er udløbet kan være
> ligemeget - jeg tror at MMS er blevet kedelig inden da...

Ok!

Det må jeg prøve, jeg har sådan en SPV mobil, men jeg kender ingen som har
en telefon der kan modtage mms.

Carsten

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 20:41

> Ok!
>
> Det må jeg prøve, jeg har sådan en SPV mobil, men jeg kender ingen som har
> en telefon der kan modtage mms.

Du kan jo også sende til folks email adresser. Du kender ingen der har f.
eks. en 3510? T68i? T300?

Hvad synes du iøvrigt om SPV'en? Headsættet er simpelthen noget billigt
lort - skal ude for at købe nogle gode Sennheiser 'fones i morgen...Orange
har været mega-nærig med kun at gi' os en 8MB MMC-kort med 'fonen - skal
brug en ekstra 400 bucks på et nyt 64MB i morgen :-/ Ellers er jeg godt
tilfreds med 'fonen, det dér med WMA streamed video/radio fra nettet er
totalt cool selvom man skal passe lidt på hvor mange MB up/down man
bruger....prøv. f. eks. http://xmob.co.uk/spv/

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 21:22

> Du kan jo også sende til folks email adresser. Du kender ingen der har f.
> eks. en 3510? T68i? T300?

Nej, de er alle fattige dem jeg kender
Men jeg prøver mail, hvis jeg kan få det op og køre.

Har du fået sat din op efter dennne vejledning til MMS
http://orange.dk/mms/hjaelp/spvopsaetning jeg kan ikke finde ud af punkt 5
hvor jeg skal skrive " / " hvordan får man det tegn frem så jeg kan skrive
http:// ?

> [...]
> tilfreds med 'fonen, det dér med WMA streamed video/radio fra nettet er
> totalt cool selvom man skal passe lidt på hvor mange MB up/down man

Jeg synes den er fed nok, har lidt svært ved at få den til at spille mine
egne MIDI filer som ringe toner.
Headsættet synes jeg sider dårligt i ørene, måske er mine øre for små
Har du et link til de der Sennheiser, er du 100% sikker på de virker til
SPV?

Ja det 8MB SD kort holder ikke en skid, en MP3 sang så er det slut!
Jeg vil også have et 64 MB SC Kort, hvor kan man få det til 400 kr. ?

Jeg fik lige et chok da jeg tjekket min tids forbrug, over 5 timer på
nettet, jeg må have glemt at lukke ned efter surfing, så håber jeg ikke at
der er hivet mange MB ned for det er sgu for dyrt.

Carsten

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 21:30

> Nej, de er alle fattige dem jeg kender

*lol*

> [...]
> hvor jeg skal skrive " / " hvordan får man det tegn frem så jeg kan skrive

Tryk langt på "#" tasten (2 sekunder eller så'n noget) - så kan du vælge det
tegn du skal bruge, så tryk "Done"

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 22:41

> Tryk langt på "#" tasten (2 sekunder eller så'n noget) - så kan du vælge
det
> tegn du skal bruge, så tryk "Done"

OK tak!

Det var der menuen var med alle de tegn, det undret mig også at der ikke var
sådan en menu

Carsten

Fra : Christian Poulsen

Dato : 11-12-02 21:34

> Jeg synes den er fed nok, har lidt svært ved at få den til at spille
> mine egne MIDI filer som ringe toner.

Du skal lægge dine custom ringe-melodier på SPV'en i mappen:

"IPSM\Application Data\Sounds"

> Ja det 8MB SD kort holder ikke en skid, en MP3 sang så er det slut!
> Jeg vil også have et 64 MB SC Kort, hvor kan man få det til 400 kr. ?

Orange egne butikker sælger et 128 MB kort for kr. 849,-

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 22:43

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal lægge dine custom ringe-melodier på SPV'en i mappen:
>
> "IPSM\Application Data\Sounds"

Ja det fandt jeg ud af, mappen skulle jeg selv lave.

> Orange egne butikker sælger et 128 MB kort for kr. 849,-

Ja men hvad med det 64MB er 400 kr. ikke billigt?

Carsten

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-12-02 23:24

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk>wrote

> Ja men hvad med det 64MB er 400 kr. ikke billigt?

Jeg ville vælge sådan en her:
http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=290

128MB for 659,- og så får man USB-læseren med i købet

--
Mvh Henrik.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 23:29

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Jeg ville vælge sådan en her:
> http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=290
>
> 128MB for 659,- og så får man USB-læseren med i købet

Det var fanme billigt

Takker for tip'et

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 12-12-02 00:18

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Det var fanme billigt
>
> Takker for tip'et

Ja det er ok, men jeg har hør fra en anden at når han brugte 128MB i sin SPV
så havet den det med at hakke i afspilling af MP3.

Carsten

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 12-12-02 01:37

> Ja det er ok, men jeg har hør fra en anden at når han brugte 128MB i sin
SPV
> så havet den det med at hakke i afspilling af MP3.

Er du sikker på det? Tror han mente at han brugte 128 kbps MP3 filer - lyden
hakker af og til hvis man bruger over 64 kbps siger Microsoft selv; jeg
lytter altid til 128kbps eller højere uden problemer af nogen art..

--
Chris, der sidder og keder sig mens han er på arbejde..
: )

Fra : Howard

Dato : 12-12-02 02:21

> [...]
>
> --
> Chris, der sidder og keder sig mens han er på arbejde..

Ja der er jeg ret sikker på, det var i en af grupperne jeg talte med ham om
det.
Han havet også prøvet med et på 256 MB, der hakket det også.

Jeg har lige bestilt et på 64MB

Carsten

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 21:42

> [...]
> Headsættet synes jeg sider dårligt i ørene, måske er mine øre for små
> Har du et link til de der Sennheiser, er du 100% sikker på de virker til

Desværre - de virker kun som alm. 'fones - man skal undgå
handsfree-funktionerne. Men da MP3-afspilleren er vigtigste for mig finder
jeg mig bare i det...

prøv. www.edbpriser.dk - PCNetto er et godt sted at starte, www.shg.dk osse

> Jeg fik lige et chok da jeg tjekket min tids forbrug, over 5 timer på
> nettet, jeg må have glemt at lukke ned efter surfing, så håber jeg ikke at
> der er hivet mange MB ned for det er sgu for dyrt.

Så længe som du ikke surfede meget i de 5 timer, no worries. Har haft MSN
Messenger slået næsten altid til uden der er blevet brugt alt for mange MB.
Man skal ikke være den type der bekymrer sig over penge-brug hvis man skal
virkelig tag SPV'en i brug...

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 22:50

> [...]
MB.
> Man skal ikke være den type der bekymrer sig over penge-brug hvis man skal

MSN kan godt være en af dem der sluger mange penge, den skal jo hele tiden
holde sig opdateret.
Det er den som er nævnt i manualen som den "store" penge sluger.

Nej SPV er ikke for dem med taletidskort
Men jeg gider ikke løbe rundt med et TAXA-meter i lommen, jeg brugte noget
med 240 kr. de første 2 dage, så en regning på 3000 for at surfe på mobilen
om mdr. er lidt i overkanten.

Det er jo ikke fordi jeg spiller Counter Strike på den

Carsten

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 23:02

> MSN kan godt være en af dem der sluger mange penge, den skal jo hele tiden
> holde sig opdateret.
> Det er den som er nævnt i manualen som den "store" penge sluger.

*gulp* uh-oh - hvor står det i manualen? (yeah yeah, RTFM Chris ; )

> [...]
> Men jeg gider ikke løbe rundt med et TAXA-meter i lommen, jeg brugte noget
> med 240 kr. de første 2 dage, så en regning på 3000 for at surfe på

Enig.

> Det er jo ikke fordi jeg spiller Counter Strike på den

Nej men, det er lige før man kunne - grafikken er helt i top (synes jeg).
Har du set det dér 3D rumspil ting på den?

--
Chris
: )

Fra : Howard

Dato : 11-12-02 23:15

> Nej men, det er lige før man kunne - grafikken er helt i top (synes jeg).
> Har du set det dér 3D rumspil ting på den?

Ja Rebound det er ok, jeg har også Invasion.
Kunne godt tænke mig et ordentlig joypad

En ting som jeg venter på er hånd fri/lader til bilen.
Så håber jeg der bliver tilslutnings muligheder til bil stereo så jeg kan
bruge SPV som MP3 afspiller over bil anlæggets højtaler
Den skal selvfølgelig også understøtte auto mute, så den skruer ned for
musikken når telefonen ringer.

Carsten

Fra : Christian Poulsen

Dato : 11-12-02 17:58

> Men hvad koster det? Jeg har den der SPV, jeg synes at have hørt det
> koster mellem 10 og 20 kr. pr. besked.

10 og 20 kr. kommer de ALDRIG til at koste. Hvem vil så bruge dem? Kig
på nedenstående adresse for prisen:

http://orange.dk/mms/priser/