kølertætner
Fra : wheeler

Dato : 10-12-02 22:10

Er der nogen af jer, som erfaring med dette vidunerlige produkt (jeg tror
jeg har en mikroskopisk utæthed i par lameller)

Er det bare noget, man køber nede på tanken og hælder i og lader cirkulere
rundt i systemet?

Topstykket er jo af aluminium ??

P.f.t.

Wheeler

RD 350 & TDR 125
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Morten Juel

Dato : 10-12-02 22:12

ej det er noget være snot, og en nødløsning, køb en ny køler istedet !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : wheeler

Dato : 10-12-02 22:18

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> DR350SET - http://StarChild.dk
> -= girls and sex can't beat binary and hex =-

.....Hurtigt svaret, meeeennnnn ;-((

Købe ny...er du gal mand...i værste fald kan Bigas i Birkerød få lov at
reparere den...!!!

Andre bud på topic??

Wheeler

Fra : Morten Juel

Dato : 10-12-02 22:23

> ....Hurtigt svaret, meeeennnnn ;-((
prøvede det engang på min Golf 1.3 30 mins efter den havde fået det kogte
den over på motorvejen !

Fra : Hekto

Dato : 10-12-02 22:32

In article <0RsJ9.2121$PH6.2228@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...

> [...]
> >

> ....Hurtigt svaret, meeeennnnn ;-((
>
> Købe ny...er du gal mand...i værste fald kan Bigas i Birkerød få lov at

Hej Bernhard!

Køb en BRUGT! Der er med garanti een eller anden, der har en mindre
dynge kølere til RD'ere i baghaven, og som gerne vil sælge en for en
hund eller to!?
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : wheeler

Dato : 10-12-02 23:50

"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Køb en BRUGT! Der er med garanti een eller anden, der har en mindre
> dynge kølere til RD'ere i baghaven, og som gerne vil sælge en for en
> hund eller to!?

Hi Brian,

Skal jeg selv grave den op eller er det mon inkluderet i prisen

Det er først efter, at den er kommet indenfor på værkstedet, at jeg har
observeret drypperiet. De 4 dråber i døgnet er til at leve med, og jeg nærer
stadig forhåbning om, at det muligvis bare er et spændebånd eller to, der
skal justeres.

Normalt plejer tankstations-gemik da at blive taget af hylden, hvis det ikke
sælger. Kølertætner står der endnu, og det kan vel ikke afsættes, såfremt
det ikke fungerer???

Bernhard

RD & TDR

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65
Nyt billede af RD'eren (efter den blev synet i fredags

Fra : Hekto

Dato : 10-12-02 23:53

In article <RauJ9.2131$PH6.2782@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...

> Skal jeg selv grave den op eller er det mon inkluderet i prisen

Mit indtryk er at RD-stumper enten gror eller også formerer sig bedst i
et mørkt hjørne af en garage!? Det er ihvertfald dér jeg oftest har
kigget på løsdele! :0)

> Normalt plejer tankstations-gemik da at blive taget af hylden, hvis det ikke
> sælger. Kølertætner står der endnu, og det kan vel ikke afsættes, såfremt
> det ikke fungerer???

Jamen, det virker da fint; men som Armand siger, er det et 'one-shot'.
Find ud af hvor utætheden er. Brug evt. kølertætner til du har fundet en
anden køler. Skal den rapareres, så brug IKKE kølertætner.

.... futter lige over og ser på billedet!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-02 09:43

wheeler wrote:
> http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65
> Nyt billede af RD'eren (efter den blev synet i fredags

Fin maskin'

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."

Fra : wheeler

Dato : 12-12-02 20:13

"Hans Joergensen" <haj@cracksrv.nathue.dk> skrev i en meddelelse

> Fin maskin'
>
> mvh Hans

Jepper,

Imponerende at nogen lægger så mange timer i en 15-20 år gammel maskine,
(det var et link, jeg nappede fra Jens Blaabjerg

Ser du er blevet synlig på divvy - Nu skal man ikke hænge sig i detaljer,
men er det ikke en LC II, du kører rundt på?

Hilsen
Bernhard Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-12-02 09:25

wheeler wrote:
> Ser du er blevet synlig på divvy - Nu skal man ikke hænge sig i detaljer,
> men er det ikke en LC II, du kører rundt på?

Jo, det er ganske korrekt, en 31K-ting ..

mvh Hans

Fra : armand

Dato : 10-12-02 22:55

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Købe ny...er du gal mand...i værste fald kan Bigas i Birkerød få lov at
> reparere den...!!!
> Andre bud på topic??

Jup:
Har de først brugt kølertætner, så er dén mulighed med reperation ude!

Kølertætnerens største fejl er at den danner en hinde, ikke kun ved
utætheden, men overalt. Og dén skader varmeafgivelsen

--
Armand.

Fra : ML

Dato : 16-12-02 14:23

Kom en ½ spiseskefuld knust ingefær i kølervandet. Det har samme egenskab
som kølertætner og er noget billigere.

Lars.

Fra : Søren Johansen

Dato : 17-12-02 09:22

"ML" <lars.fredenslund@get2net.dk> skrev:
> Kom en ½ spiseskefuld knust ingefær i kølervandet. Det har samme
egenskab
> som kølertætner og er noget billigere.

Jeg tror du tænker på johannesbrød-kerne-mel. Altså mel lavet af kernene
fra Johannesbrød frugten.
Det er hovedbestanddelen i de fleste køler-tætningmidler, men kan
naturligvis købes meget billigere hos f.eks. Matas eller i gl.-dags
købmandforretninger.

Jeg anvendte flg. procedure på min gamle bil, som blev tæt og kørte i
mange år efter:
Man varmer motoren op til driftstemperatur uden kølerdæklet monteret.
Derefter kommes johannesbrød-kerne-mel (1-2 tsk.) opslæmmet i vand
langsomt i kølevandet gennem påfyldninghullet i køleren (IKKE i
ekspansionsbeholderen) medens motoren fortsat kører, så vandet
cirkuleres. Når midlet er kommet i, monteres dækslet og man kører en
tur. Når motoren igen er kølet af, toppes naturligvis op med vand.

Man kan faktisk også bruge johannesbrød-kerne-mel, hvis man har meget
tynd mave...

Mvh
Søren
888

Fra : Peder

Dato : 17-12-02 10:21

On Tue, 17 Dec 2002 09:21:48 +0100, "Søren Johansen"
<soren@SLETducati.dk> wrote:

> [...]
>Det er hovedbestanddelen i de fleste køler-tætningmidler, men kan
>naturligvis købes meget billigere hos f.eks. Matas eller i gl.-dags

!
Jeg vil lige springe ind med en anden mulighed: Kanel.
Efter utallige råd om kaffegrums, blev jeg rådet til kanel, der skulle
være bedre, fordi det "lissom klumper", når det kommer ud af utætheden
- og dermed stopper hullet bedre.
Jeg skal så lige nævne at det her røg i en gammel diesel Transporter,
så jeg ville nok vægre mig lidt ved at putte det på cyklen.
Til gengæld gav det den dejligeste juleduft i bilen )

--
Peder
SGSXR750

Fra : Lars K

Dato : 18-12-02 00:10

On Tue, 17 Dec 2002 10:21:20 +0100, Peder
<peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Efter utallige råd om kaffegrums, blev jeg rådet til kanel, der skulle
>være bedre, fordi det "lissom klumper", når det kommer ud af utætheden

Det rygte jeg har hørt, er at ingefær,tror jeg,står i helt tydeligt i
hukomelsen, opfører sig som kanelen, cirkulere rundt indtil der er en
utæthed den kan sætte sig i.
Skulle også virke på ældre centralvarmeanlæg.

Venlige Hilsner
Lars Kristensen